;
coinex

بررسی پیام رسان بله ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی بله بدانید

پیام رسان بله ، یکی از پیام رسان‌های مالی ایرانی با پشتیبانی بانک ملی است که در ادامه به معرفی، مرور امکانات و قابلیت‌ها و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت و نقایص آن خواهیم پرداخت.

بازار پیام رسان‌های داخلی یکسالی است که داغ شده و ایجاد محدودیت برای تلگرام به عنوان محبوب ترین پیام رسان عمومی، باعث شد نقش این پیام رسان‌های داخلی افزایش یافته و توجه به آنها نیز بیشتر شود. این پیام رسان‌ها که در تنها دو هفته توانستند به اندازه کل رشدشان از آغاز فعالیت تا روز ایجاد محدودیت برای تلگرام، به تعداد کاربران خود بیافزایند، بعضا مورد انتقادهایی نیز قرار گرفتند که بخشی از این انتقادات منطقی و قابل قبول بود و بخشی دیگر صرفا احساساتی بود که پایه منطقی نداشت.

پیام رسان ایرانی بله : پشتیبان بزرگ، امکانات مناسب

پیام رسان ایرانی بله در شهریور 95 راه اندازی شد. پشتیبانی نهادی مانند بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک خاورمیانه باعث شد نگاه‌ها به این پیام اپلیکیشن به گونه‌ای دیگر بوده و جامعه برخلاف سایر پیام رسان‌های داخلی رسمیت بیشتری برای این پیام رسان قائل شوند.

قصه پیام رسان‌ها در ایران قصه‌ای بی انتهاست چرا که با وابسته شدن هرچه بیشتر مردم به این اپلیکیشن‌ها، برنامه‌نویسان اندرویدی نیز به فکر راهکارهای جدیدی بوده تا این وابستگی را افزایش داده . کاربران را به اپلیکیشن‌های خود جذب نمایند. پیام رسان ایرانی بله نیز از این قضیه مستثنا نبوده و پس از احاطه موبایل‌ها توسط اپلیکیشن‌های مالی، این اپلیکیشن با شعار “پیام رسان با امکانات مالی” به بازار عرضه شد. پشتیبانی شرکت بزرگی مانند داده‌ورزی سداد و همچنین نام بزرگی همچون بانک ملی باعث شد این شعارها با تکیه بر اتصال به بزرگ‌ترین بانک کشور؟ بله را جدی‌تر از فعالیت‌های مالی اپلیکیشن‌های واسط نماید.

بله ، پشتوانه بانک مرکزی و بانک ملی را دارد

آیا بله، تلگرام ایرانی است؟

پاسخ به این سوال از طرفی باعث می‌شود که دیگر پیام رسان‌های داخلی به آن اعتراض کنند یا اینکه مسئولین این پیام رسان درصدد پاسخ‌گویی برآیند. ولی در کل اگر به دنبال پیام رسانی هستید که امکانات تلگرام را داشته باشد، باید بگوییم که پیام رسان ایرانی بله انتخاب خوبی است و اغلب امکانات تلگرام مانند ارتباط متنی، صوتی و تصویری در آن یافت می‌شود. تشکیل گروه‌های بزرگ، ایجاد کانال برای اطلاع رسانی فعالیت‌های شخصی و یا تجاری نمونه‌هایی از امکاناتی بوده که در ادامه به معرفی و بررسی جز‌به‌جز آنها خواهیم پرداخت.

تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران!

این شاید جمله‌ای باشد که هیچ پیام رسان دیگری نه لزومی دارد که عنوان کند و نه می تواند در سایت و اپلیکیشن خود استفاده کند. شاید این جمله قدرتمندترین چیزی است که پیام رسان بله به آن تکیه دارد و به کاربران نیز این اعتماد را می‌دهد تا به پشتوانه بانک مرکزی، بانک ملی و شرکت داده ورزی سداد از آن استفاده کنند. شاید این اسامی هر کدام به تنهایی برای هر کسب و کار جدیدی یک پشتوانه بزرگ و کافی و قانع کننده باشد و بله به تنهایی تمامی این ویژگی‌ها را باهم دارد!

پیام رسان ایرانی بله
امکانات پیام رسان بله

امکانات

مهم‌ترین خدماتی این اپلیکیشن از آن سود می‌برد، خدمات مالی و بانکی است. امکانات پیام رسان بله عبارتند از:

انتقال وجه و تراکنس مالی

در پیام رسان بله به راحتی می‌توانید از کارت خود به سایر کارتهای عضو شتاب، تراکنش انجام دهید. کارت‌به‌کارت به مخاطبین، حتی بدون داشتن شماره کارت، از دیگر امکانات بله است. واریز وجه آنی و لحظه‌ای نیز مشابه اپلیکیشن‌های مالی دیگر مثل آپ و تاپ و 780 و …. است.

مبادلات اجتماعی

این بخش برای معاملات کاربرد زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین امکانات پیام رسان بله به حساب می‌آید. افراد می‌توانند معاملات خود را بر پایه این اپلیکیشن برنامه‌ریزی کنند و تبادل وجود و رسید‌ها نیز به عنوان اسناد رسمی نگه‌داری گردد. همچنین افراد می‌توانند برای خود فروشگاه راه اندازی کنند و وجه محصولات را از طریق بله دریافت کنند. از دیگر قابلیت‌های این اپلکیکشن مالی ایرانی ، کارهای خیریه اجتماعی است که امکان جمع آوری هزینه فعالیت‌های خیریه را به کاربران می‌دهد.

پیام رسان ایرانی بله
انتقال راحت و آسان پول بین کاربران بله

 

درخواست پول

اگر از افراد پولی طلب دارید، به‌راحتی می‌توانید فاکتور صادر کرده و مبلغ را از آنها دریافت کنید. جمع آوری اقساط قرض‌الحسنه خانوادگی و فعالیت‌هایی از این قبیل نیز از دیگر امکانات پیام رسان بله به‌حساب می‌آیند.

خدمات کاربردی

خدماتی از جمله خرید سریع شارژ اپراتورهای مختلف و پرداخت آسان قبوض، پرداخت وجه سرویسهای آنلاین و… از دیگر خدمات و امکانات این اپلیکیشن بوده که آن‌را نسبت به رقبا متمایز نشان می‌دهد.

 

امکان گفتگوی فردی و گروهی در فضایی مطمئن

با استفاده از نسخه‌های موبایل و دسکتاپ این پیام رسان ایرانی می‌توانید با دوستانتان گفتگو کنید، برایشان استیکر بفرستید و ویدئوها و تصاویر را با آنها به اشتراک بگذارید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. محیط ساده بله، زیبایی خاصی به محیط گفتگوی فردی و گروهی شما می‌دهد که استفاده از آن‌‌را شیرین‌تر می‌کند.

ارسال و دریافت عکس، فیلم و فایل با سرعت بالا

سرورهای این پیام رسان بومی در ایران و در دیتاسنترهای اختصاصی بانک ملی واقع شده است.به همین دلیل سرعت دانلود و آپلود فایل‌ها بسیار بالاست. تجربه کاربری ما  نیز این موضوع را تایید می‌کند. سرعت جابجایی فایل‌ها (حتی با تصور نبود هیچ محدودیتی برای شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی) بسیار متفاوت از تلگرام است. اما باید توجه کنید که سقف یک گیگابایتی برای هر فایل در این پیام رسان ایرانی وجود دارد. البته بعید میدانیم کسی نیازی به انتقال فایل‌هایی با حجمی بیشتر از این با استفاده از چنین بستری داشته باشد!

 

نسخه وب و مولتی پلت‌فرم

پیام رسان بله در پلتفرم‌های مختلف ارائه شده است که باعث می‌شود کاربر از هر طریقی که مایل است به محیط گفتگوی خود دسترسی داشته باشد. نسخه موبایل این پیام رسان در تجربه کاربری ما، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها از خود به نمایش گذاشته است. نسخه اندروید و iOS نیز از طریق فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن قابل دانلود است. نسخه وب بله به‌ صورتی ریسپانسیو (نمایش متناسب با سخت افزار کاربر) قابل دسترسی از طریق مرورگرهای مختلف است. نسخه دسکتاپ برای سیستم عاملهای ویندوز، لینوکس و مک، عرضه شده است که البته اشکالاتی به این نسخه وارد است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

رسانه‌ای قدرتمند برای کسب و کارها

در پیام رسان بله همانند تلگرام می‌توانید برای کسب و کار خود کانال راه‌اندازی کنید و از آن برای تبلیغ محصولات، ارائه محتوای تولیدی خود، اطلاع رسانی و … استفاده کنید.

 

مکان نما

در این پیام رسان ایرانی مشابه با سروش و تلگرام می‌توانید مکان فعلی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به طور مثال فرزندان می‌توانند لوکیشن خود را برای پدر و مادر ارسال کنند.

آیا می‌توان از امن بودن این پیام رسان مطمئن بود؟

همان‌طور که در معرفی پیام رسان ایرانی سروش نسبت به این مورد توضیحاتی را ارائه کردیم، در مورد بله نیز باید همان موارد را تکرار نماییم. این پیام رسان ایرانی به بانک ملی وابسته است و به دلیل ماهیت مالی -به ادعای مدیران روزانه چند میلیارد تومان تراکنش مالی در بله ثبت می‌شود- می‌توان گفت که اصولا قبل از هر ارگانی، بانک مرکزی و بانک ملی نسبت به امنیت اطلاعات آن حساس خواهند بود.

پیام رسان ایرانی بله
امنیت در بله به پشتوانه بانک ملی

 

همچنین امکانات امنیتی و حفظ حریم شخصی دیگری در بله وجود دارد که در دیگر پیام رسان‌های ایرانی تقریبا مشاهده نشده یا بسیار ناقص اجرایی شده است. قابلیت مخفی کردن آخرین بازدید، قابلیت رمزگذاری بر روی دسترسی و همچنین قطع تمامی اتصالات متفرقه به حساب شما، از دیگر امکانات امنیتی این پیام رسانی مالی ایرانی است. به معنای دیگر شما همانند تلگرام می‌توانند اتصالات دسکتاپ و مرورگر و هر اتصال دیگری را از طریق اپلیکیشن مشاهده کرده و در صورت نیاز آنها را قطع کنید.

 

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی سروش بدانید

 

نکته دیگر در مورد امنیت پیام رسان بله نیز امکان دسترسی هکرها و افراد به صورت غیرقانونی است که طبیعتا به دلایلی که اشاره شد، حداقل تا حد بالایی قادر به نفوذ به این اپلیکیشن نخواهند بود. امنیت نرم افزارهای بانکی نشانگر عملکرد قابل قبول بانک مرکزی در این زمینه بوده و در مورد نگرانی دوم نیز طبیعتا افرادی که حکم قضایی نداشته باشند به هیچ اطلاعاتی از کاربران بله دسترسی نخواهند داشت.

نواقص و مشکلات

سرعت و کارایی

به جرات می‌توان گفت پیام رسان بله در ایام اختلال تلگرام بهترین عملکرد را داشت. این پیام رسان ایرانی در ایامی که هجوم کاربران به سمت پیام رسان‌های داخلی بسیار بالا بود توانست پایداری بهتری نسبت به دیگر اپلیکیشن‌ها را از خوا به نمایش گذارد. البته طبیعی و بدیهی است که آزمون اصلی زمانی خواهد بود که تعداد کاربران به مرز میلیون رسیده  و بتواند همین پایداری را در زمان مراجعه چند صدهزار نفری ارائه دهد. البته این توضیح بدین معنی نیست که پایداری این پیام رسان مالی ایرانی در حد عالی است، و اختلال در کارایی این اپلیکیشن ایرانی نیز مشاهده شده است.

نسخه دسکتاپ تقریبا افتضاح

یکی از مواردی که به طرز عجیبی در پیام رسان بله با سایر بخش‌های آن متفاوت است، نسخه دسکتاپ است که به شدت ضعیف و افتضاح است. استفاده از این کلمات واقعا توصیف این اپلیکیشن در کامپیوترهای خانگی است. آنهایی که تجربه استفاده از نسخه دسکتاپ بله را داشتند می‌دانند که از چه چیزی صحبت می‌کنیم. ابتدا اینکه فعال‌سازی نسخه دسکتاپ زمان‌بر است و این تاخیر به دلیل کندی نرم افزار است. پس از فعال‌سازی نیز تقریبا به جز یکی دوبار اول، هیچ وقت بله را به صورت کامل نخواهید دید!

نمایی از نسخه دسکتاپ پیام رسان ایرانی بله

 

در آخر باید بگوییم که پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال یک پیام‌رسان ایرانی هستید، پیام رسان بله از نظر امکانات و کاربری رتبه بهتری را نسبت به دیگر پیام رسان‌ها به خود اختصاص خواهد داد. سرعت قابل قبول‌تر از دیگر پیام رسان‌ها بوده و از نظر امکانات نیز هر آنچیزی که یک کاربر ایرانی احتیاج دارد، در آن وجود داشته و به راحتی قابل دسترسی است. همچنین پیام رسان بله به دلیل پشتوانه مالی مناسبی ، دارای جشنواره‌هایی نیز بوده که با شرکت در آنها، شانس کسب جوایز خوبی را نیز خواهید داشت!

دانلود

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید پیام رسان بله را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن

 

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    با سلام و خسته نباشید
    فایل هایی که از برنامه دانلود میکنیم در کدام قسمت گوشی و با چه فولدری سیو میشود؟

    پاسخ

    باسلام در یک روز چه مقدار مى توان در پیام رسان بله پول جابجا کرد

    پاسخ

    موسسات مالی هم زیرنظر بانک مرکزی بودند.دیدیم چقدر دزدی کردن.پس نمیشه این جمله رو قدرتمند تلقی کرد.بعدم این اپ خیلی اختیارات میخواد در موقع نصب.که عجیبه.تلگرام همچین اختیاراتی نمیخواد از کاربر.حالا دلیل اینهمه اجازه دسترسی به تمام جاهای حساس و گرفتن اطلاعات رو خدا داند…

    پاسخ

    دقیقا موافقم، امکان عکسبرداری از فرد بهنگام ثبت نام حتی ضبط صدای فرد مکان فرد حتی شماره مخاطبینش تو گوشی و حتی سایتهایی که فرد بازدید میکنه تماما بصورت فایل لوگ دراومده آپلود برای وزارت اطلاعات ارسال میشه کدملی و حساب بانکیش هم که دارن اینا نشون میده اهدافشون جاسوسیه وگرنه چرا یک بانک بجای اپلیکیشن رسمیش با ارسال دائم پیامک اپلیکیشن غیر دولتی و غیررسمی بله رو تبلیغ کنه، و با هربار استعلام مانده موجودی از آپ همراه بانک ملی مبلغ 25 تومان از حسابت کم کنه مگه من از عابربانک بانک غیر ملی استعلام میکنم من از اپلیکیشن خود بانک ملی همراه بانک استعلام میکنم تازه همراه بام ملی هم جدیدا مبلغ شش هزار تومان سالیانه داره از حساب ادم کم میکنه قبلا کم نمیکرد و یکبار لاگین میشدی یوزر پاسوورد سیو باردیگه خودکار وارد میشدی الان جدیدا هربار همراه بام رو اجرا میکنی یوز پاس میخاد اینا سیاسته مردم برن طرف اپ های غیررسمی تا ملت رو کنترل کنند و هروقت وضع دولت خراب بود ازداشتن سرنگون میشدند حساب ملت را خالی کنند در برند برن لبنان. من اصلا به جمهوری اسلامی اعتماد ندارم و عزلش میکنم.

    پاسخ