;
coinex

بررسی اپلیکیشن تقویم اذان گو بادصبا ؛ هر آنچه که باید در مورد بادصبا بدانید

اگر قصد دارید که یک برنامه منظم و مناسب برای یادآوری زمان عبادت خود در اختیار داشته باشد، می‌توانید اپلیکیشن تقویم اذان گو بادصبا را یک گزینه خوب به حساب آورید. در ادامه با بررسی این اپلیکیشن با تکراتو همراه باشید.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌ها، همه بخش‌های زندگی انسان‌ها نیز از این موهبت بهره‌مند شده و توانستند از تکنولوژی‌های روز برای بهبود کیفیت زندگی استفاده کنند. هر کسی با هر عقیده و فکری از اپلیکیشن‌ها که نمونه بسیار دقیقی از تکنولوژی هستند، برای تسهیل کار خود بهره می‌برد و نفوذ اپلیکیشن‌ها روز به روز در زندگی افراد بیشتر شده است.

تقویم اذان گو باد صبا نمونه موفقی از تلفیق سنت و مدرنیته است که توانسته بسیاری از نیازهای کاربرانی مسلمان ایرانی و یا بهتر بگوییم فارسی زبان دنیا را برطرف کرده و به یک همراه ثابت در گوشی‌های هوشمند بسیاری از ایرانی‌ها تبدیل شود.

شاید همین چند سال قبل بود که وسایلی همچون ساعت‌های زنگ‌دار و یا قبل‌تر از آن، صدای افرادی که مردم را برای نماز و عبادت بیدار می‌کردند، نمونه سنتی برنامه باد صبا بودند و حالا این اپلیکیشن ایرانی با استفاده از نفوذ تکنولوژی در بین مردم، قصد دارد با حفظ تمامی موارد لازم برای یک موذن اسلامی، نقش‌ بیشتری در زندگی کاربران مسلمان ایرانی و فارسی زبان داشته باشد.

امکاناتی از قبیل قبله نما، تقویم با اطلاعات کامل و مناجات‌های مختلف چیزهایی است که اپلیکیشن بادصبا در خود جای داده تا هر فردی در هر جایی که دوست دارد با خدای خود راز و نیاز کند. کاربر می‌تواند تمامی امکانات آن را در یک بستر الکترونیکی مشاهده و از آن استفاده کند.

اپلیکیشن تقویم اذان گو باد صبا در مارکت‌های مختلف اندرویدی چیزی در حدود 10 میلیون بار دانلود شده و این موضوع می‌تواند استقبال خوب کاربران را از این برنامه نشان دهد. توجه داشته باشید که یکی از معیارهای بررسی و موفقیت یک اپلیکیشن، تعداد دانلودهای آن است که نشان از اقبال مردم به آن اپ دارد.

بررسی اپلیکیشن باد صبا ؛ چیزی فراتر از یک تقویم محدود!

یکی از نکات عالی در تقویم اذان گو باد صبا جامع بودن آن است که باعث می‌شود نیاز همه کاربران به یک تقویم جامع و کامل برطرف شده و هر کسی حتی اگر به دیگر امکانات این اپلیکیشن احتیاج نداشته باشد، می‌تواند از این برنامه استفاده کرده و تجربه بی نظیر یک تقویم را حس نماید.

شاید بتوان گفت این برنامه بهترین تقویم فارسی ایرانی است که دارای امکانات اختصاصی برای مسلمانان بوده و برای هر نیاز مرتبط با ساعت و تقویم و تاریخ در آن یک ابزار ویژه تدارک دیده شده است.

در اپلیکیشن تقویم باد صبا بر خلاف سایر برنامه‌هایی که برای آلارم گذاشتن استفاده می‌شود، هنگام فرارسیدن زمان موردنظر که معمولا برای اعمال عبادی است، به جای پخش نواهای مختلف، اذان دلخواه کاربر پخش می‌شود. نکته دیگر اینکه، نیاز نیست کاربر هر روز برای ساعات اذان، آلارم تعیین کند و صرفا با مشخص کردن شهر محل سکونت، در ساعات مربوط به اذان صبح، ظهر و مغرب ( و برای افرادی که در 5 وعده مختلف نماز را ادا می‌کنند، 2 وعده دیگر) اذان پخش می‌شود. یعنی به نسبت هر فصل و ماهی از سال و با تغییرات مربوط به جلو و عقب کشیدن ساعت‌ها در طی سال، این تقویم به صورت خودکار تغییرات را اعمال کرده و ساعات هشدار را تنظیم می‌کند.

صفحه زمستانی تقویم اذان گو بادصبا

اپلیکیشن تقویم اذان گو باد صبا چه امکاناتی دارد؟

این تقویم فارسی محبوب ایرانی‌ دارای امکانات زیادی است که از جمله آنها می‌توان به پخش اذان و هشدار قبل یا بعد از آن، یادداشت و یادآوری، ابزارهای اسلامی، تغییرپوسته، شیفت کاری، مناسبت‌ها، گنجینه، نوار اعلان و اطلاعیه اشاره کرد.

پخش اذان و هشدار قبل و بعد از آن

تقریبا می‌توان گفت اصلی‌ترین قابلیت برنامه تقویم باد صبا همین قابلیت پخش اذان است که به کاربر امکان می‌دهد از بین دهها موذن مشهور و شناخته شده ایرانی و عربی، موذن دلخواه خود را انتخاب کرده و تنظیمات مربوط به حجم صدا را به راحتی انجام دهد.

کاربر می تواند تعیین کند که کدام وعده‌ها پخش شود و برای کدام یک نیاز به پخش اذان نیست. به طور مثال بسیاری از کاربران اذان صبح و اذان مغرب را فعال می‌کنند؛ چرا که معمولا این دو وعده یا به دلیل خواب و یا به دلیل مشغولیت‌های مختلف فراموش می‌شود.

در مورد امکان مربوط به هشدار قبل یا بعد از اذان نیز باید بگوییم که شاهکار اپلیکیشن باد صبا در همین بخش است. چرا که مورد اول در بعضی از اپلیکیشن‌ها به صورت ناقص مشاهده شده، ولی سیستم هشدار قبل و بعد از اذان به کاربر یک امکان بی‌نظیر می‌دهد. همانند برنامه‌های تلویزیون که قبل و یا بعد از اذان مناجات یا ادعیه پخش می‌شود، در بادصبا نیز این اتفاق می‌افتد.

کاربر می‌تواند مناجات‌هایی در سبک دشتی و سبک‌های آواز سنتی یا ادعیه‌های مختلف را برای قبل از اذان تنظیم کرده تا به وی برای بیدار شدن کمک کند. همچنین بعد از اذان نیز ادعیه و مناجات های مختلفی گوش دهد و از عبادت خود لذت ببرد.

امکانات و تنظیماتی همچون نوع محاسبه اوقات شرعی، نوع محاسبه وقت عصر و نیمه شب شرعی از دیگر امکانات اپلیکیشن باد صبا در این بخش است.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان بله ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی بله بدانید


یادداشت و یادآوری

یکی دیگر از امکانات برنامه بادصبا امکان ایجاد یادداشت‌های اختصاصی است. کاربر می‌تواند برای یادداشت‌ها، زمان بندی و هشدار تعیین نموده و حتی برای این هشدارها، تکرار معین کند. پشتیبان‌گیری از یادداشت‌ها از دیگر امکانات بادصبا در این بخش است.

با امکان یادداشت و یادآوری در این اپ، دیگر نیازی به سایر ابزارها و اپلیکیشن های یادآوری نیست و می توانید از آن برای برنامه‌ریزی کارهایتان استفاده کنید.

اطلاعیه

تقویم باد صبا بر اساس مناسبت‌های مختلف، پیام‌های مرتبط برای کاربران ارسال می‌کند که قابلیت غیرفعال‌سازی دارد. این پیام‌ها اغلب در زمینه‌های آموزشی، پزشکی و مذهبی است.

ابزارهای اسلامی

یکی از بخش های جدیدی که به اپلیکیشن باد صبا اضافه شده، بخش ابزارهای اسلامی است که دارای محتوای غنی و پرکابردی است و مواردی از جمله: قرآن، اعمال و ادعیه روز، نهج البلاغه، قبله نما، ختم قرآن و ذکر، رکعت شمار، نماز قضا، ذکرشمار را در اختیار دارد.

همانطور که می‌بینید تقریبا می‌توان گفت باد صبا در حال تبدیل به گنجینه بزرگ اسلامی است که هر مسلمانی را برای هر اعمال عبادی بی‌نیاز می‌نماید.

قرآن

در این بخش تمامی سوره‌های قرآن در دسترس کاربر است و بدین ترتیب دیگر نیاز نیست نرم افزارهای قرآنی روی تلفن همراه وی نصب باشد. البته این بخش برای افرادی که صرفا به یک قرآن ساده احتیاج دارند، کافی است و طبیعتا قرآن های تخصصی از این بحث مجزاست.

اعمال و ادعیه روز

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند برای روزی که در آن هستند چه دعاهایی بخوانند و چه کارهایی باید انجام دهند، ولی دسترسی به مفاتیج و دیگر کتابهای مربوط به این کار، بسیار سخت است. به لطف وجود این بخش از برنامه تقویم باد صبا، مشکل این قبیل کاربران نیز رفع خواهد شد.

نهج البلاغه

نهج البلاغه یکی از کتابهای شناخته شده در بین مسلمانان است و دسترسی به نسخه چاپی آن سخت و شاید گران باشد. اپلیکیشن سالنمای باد صبا با شناخت نیاز کاربران، نهج البلاغه را نیز به مجموعه خود اضافه کرده است.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی سروش بدانید


قبله نما

یکی دیگر از شاهکارهای با صبا همین بخش از نرم افزار است که به کاربر کمک می‌کند در هر مکانی که نمی‌داند قبله به کدام طرف است، تا حدود زیادی قبله یابی را انجام داده و نماز خود را بخواند. البته کار قبله یابی این برنامه کار عجیب و خارق العاده‌ای نیست و طبق نقشه صورت می‌گیرد، ولی به هرحال یکی از بزرگترین نیازهای کاربران مسلمان را برطرف می‌نماید.

ختم قرآن و ذکر

کاربران این تقویم اذان گو می‌توانند برای ختم قرآن فردی یا گروهی، توسط بادصبا برنامه ریزی کنند و از این طریق، انگیزه‌ بیشتری پیدا کند. همچنین کاربر می‌تواند برای ختم ذکرهای مختلف در برنامه اقدام کرده، ذکرهای روزانه و یا مربوط به ایام خاص را با استفاده از این برنامه به سرانجام برساند.

رکعت شمار

یکی دیگر از امکانات جالب برنامه بادصبا، رکعت شمار است که برای افراد وسواسی یا فراموشکار بسیار پرکاربرد است. کاربر هنگام نماز می‌تواند نرم‌افزار را کنار دست خود بگذارید و پس از هربار سجده‌ای که انجام می‌دهد روی صفحه بزند تا رکعت‌ شمار کار کند و بدین ترتیب دیگر، اشتباهی در رکعت‌های خوانده شده، رخ نخواهد داد.

نماز قضا

کاربرانی که دارای نماز قضا هستند و می‌خواهند با یک برنامه‌ریزی دقیق فرائض خود را انجام دهند، می‌توانند از این اپ استفاده کنند تا با هشدارها، برنامه‌ریزی‌ها و انگیزه‌ای که به وی می‌دهد، در این راه موفق شوند.

 

تغییر پوسته

یکی از امکانات فانتزی بادصبا امکان تغییر پوسته است که کاربران با توجه به سلیقه خود می‌توانند تم نرم افزار را تغییر دهند. در حال حاضر و با بررسی که در تکراتو انجام دادیم، دسترسی به 6 تم برای کاربران امکان پذیر است.

شیفت کاری

یکی دیگر از امکانات خوب تقویم اذان گو باد صبا امکان تنظیم شیفت کاری کاربران است. بسیاری از کاربران در شرکتهای مختلف دارای شیفت کاری گوناگون مانند؛ یک هفته صبح و یک هفته بعد از ظهر و یک هفته شب و یا طریق دیگری هستند که بعضا به دلیل تغییرات زیاد، اشتباهاتی در محاسباتشان رخ داده و باعث تاخیرهای ناخواسته می‌شود، ولی با استفاده از تقویم بادصبا این مشکلات کاهش یافته و دیگر شاهد این تاخیرها نخواهید بود.

کاربران به راحتی می‌توانند شیفت کاری خود را بر روی تقویم تنظیم کنند و به بیان دیگر یک تقویم اختصاصی و ویژه خود داشته باشند.

مناسبت ها

مناسبت‌های بادصبا، صرفا محاسبات ملی ثبت شده در تقویم‌ها نیست و مناسبت‌های مختلف دینی، بین المللی و رویدادهای مهم تاریخ در این برنامه آورده شده است. البته به دلیل اولویت داشتن مسائل اسلامی، شاید بادصبا را کاملترین تقویم اسلامی اندرویدی نیز بتوان نامید.

البته جداسازی اتفاقات رسمی ملی کشور و دیگر رویدادها و اتفاقات تاریخی از جمله قابلیت‌های باد صباست که باعث می‌شود کاربران نسبت به تصمیم گیری‌های لازم مختار باشند. همچنین مناسبت‌های هر ماه به صورت جداگانه و به صورت یک لیست نیز قابل دسترسی است.

آب و هوا

آب و هوا نیز از دیگر بخش‌های جدید تقویم اذان گو باد صبا است که در نسخه‌های جدید به آن افزوده شده است. شما می‌توانید با اضافه کردن شهر خود، به اطلاعات کاملی از آب و هوای شهرتان دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

گنجینه

یکی از بخش‌های پرمحتوا، همین قسمت است که امکاناتی از قبیل پخش زنده، اماکن مقدس، ویدئوهای مرتبط با دسته بندی‌های مختلف، رادیو و برنامه‌های تلویزیونی را به کاربر ارائه می‌کند. همچنین بخش‌هایی مانند پیامکهای جالب فصلی نیز از دیگر امکاناتی است که در گنیجه باد صبا وجود دارد.

 

نوار اعلان

دیگر امکان جالب بادصبا نوار اعلان است که به بخش نوتیفیکیشن تلفن همراه کاربر اضافه شده و اطلاعاتی از قبیل تاریخ شمسی/میلادی/قمری را به آن اضافه می‌کند. همچنین رویدادهای مهم روز در این بخش قابل نمایش است. اوقات شرعی و رویدادهایی که برای آنها هشدار تعیین کرده‌اید از دیگر آپشن‌های در دسترس نوار اعلان بادصبا است.

مدیریت اقساط

یکی دیگر از امکانات جدید بادصبا، بخش مدیریت اقساط است که به کاربر امکان می‌دهد اقساط ماهانه خود را در این بخش ثبت کند و با هشدارهای بادصبا، نسبت به پرداخت آنها اقدام کند. یکی از مشکلات کاربران فراموشی اقساط است که باعث می‌شود جریمه‌های مختلف شامل حال افراد شده و ضررهای زیادی را متحمل شوند که با این قابلیت بادصبا می‌توانند از این مورد جلوگیری کنند.

همایش ها

اگر جزو افرادی هستید که به همایش‌های مختلف می‌روید و در سمینارهای گوناگون شرکت می‌کنید و دوست دارید یک مدیر برنامه حرفه‌ای برای همایش‌های خود داشته باشید، کافی است برنامه بادصبا را نصب کرده و از آن استفاده کنید. همایش‌ها را در تاریخ و ساعت دقیق تنظیم کنید تا این اپ از روز قبل به شما هشدار داده و طبق این هشدار برنامه ریزی حضورتان را انجام دهید.

برنامه تحصیلی

این بخش از بادصبا مختص دانشجویان و دانش آموزان است که می‌توانند برنامه‌های تحصیلی و هفتگی خود را در تقویم اضافه کرده و تقویم بادصبا را برای خود اختصاصی و شخصی سازی کنید. حتی می‌توانید برای بعضی از کلاس‌هایتان هشدارهای اضافه تعیین کنید تا به صورت ویژه در تقویم نمایش داده شوند.

 

جمع بندی:

به طور کلی باید در مورد تقویم اذان گو بادصبا بگوییم، هر چیزی که یک کاربر ایرانی و مسلمان از یک تقویم فارسی انتظار دارد در این برنامه موجود است. اشکالاتی در هر نسخه وجود دارد که با پشتیبانی عالی سازندگان آن رفع می‌شود و تجربه کاربری ما در تکراتو نشان داد که مشکل خاصی برای بادصبا نمی‌توان ذکر کرد و مشکلات ریز و جزئی، قطعا در بسیاری از اپلیکیشن های معروف دنیا نیز وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن بادصبا

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن تقویم ایرانی بادصبا را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    سلام با این همه ادعایی که برای این اپلیکیشن دارید اما هنوز برای گوشیهای هوآوی کار نمی‌کند من چند ساله گوشی هوآوی دارم در نسخه های پایین تر کار می‌کرد اما برای نسخه های بالاتر هر چه تلاش می‌کنم بعد نصب فقط یکی دو روز اذان پخش میشه بعدش دیگه کار نمیکنه بارها پیام هم دادم…. شما رو بخدا این اشکال رو رفع بکنید…

    پاسخ

    سلام ، در نسخه جدید، برنامه باد صبا می تونه بدون اجازه از دوربین فیلم برداری استفاده کنه.من واقعا نمی دونم چه نیازی به این قابلیت داره؟

    پاسخ

    عرب زاده غیر ایرانی. شعور داشته باش. کربلا کدوم قبرستونیه که اونو نوشتن

    پاسخ

    سلام اپلیکیشن باد صبا در عین حال که بسیار قوی و تقویم جامع هست ولی ضعف بزرگی هم دارد این که چرا تاریخ یک مملکت رو میخاید نادیده بگیرید تاریخی که کل دنیا درباره اش میدونن روز کورش هفتم آبان در تقویم ثبت نشده اما هشتم آبان ورود جابر عبدالله انصاری به کربلا ثبت شده به عنوان مناسبت روز واقعا متاسفم کورش کبیر قدمت بسیار بزرگی داره منشور حقوق بشر که در بسیاری از دانشگاه های کشورهای بزرگ دنیا درباره ی منشور کورش تدریس میکنن واقعا تاسف

    پاسخ

    برو عمه خوشت میاد کورش خر کیه؟

    پاسخ

    شعور داشته باش کربلا کدوم گوریه باز

    پاسخ

    هم کوروش و هم امام حسین برای ما محترمند

    پاسخ

    سلام دراول برنامه که نظرات داره گفتم اگه امکانش هست هنگام نماز که مدتش توسط کاربر تنظیم بشه زنگ قطع و فقط پیامک برای تماس گیرنده ارسال بشه ،اگه مخاطب کار واجبی داشت پیامک ارسال بکنه ممنون میشم اگه مدنظر قرار بدین ،،، یاعلی خدا نگهدار

    پاسخ