;
coinex

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری داخلی و وارداتی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارشی به بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری داخلی و وارداتی پرداخته است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در این گزارش وضعیت رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری داخلی و همچنین وارداتی که در نیمه اول سال جاری عرضه شده بودند منتشر شده است. این شرکت سعی در انتشار لیست خودروهایی با کمترین رضایت مندی در ایران نیز نموده است.

دسته بندی رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری

این شرکت در بررسی‌های خود در مورد میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری، هفت دسته قیمتی را در نظر گرفته است، کمتر از ۲۵ میلیون تومان، ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان، ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان.

خودروهایی با قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان

براساس گزارش منتشر شده توسط این سازمان، در گروه خودروهایی با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، خودروی سایپا ۱۱۱ شرکت سایپا توانسته کمترین میزان رضایتمندی مشتریان را کسب نماید. این خودرو تنها ۶۲۵ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز رضایتمندی مشتریان را از آن خود کرده است.

خودروهایی در بازه‌ی قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان

در گروه بعدی که مربوط به خودروهایی است که در بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان قرار دارند، تیبا هاچ‌بک سایپا در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد. این خودرو توانست تا از 1000 امتیاز مربوط به کیفیت خودروهای سواری ، تنها ۶۶۲ امتیاز را کسب نماید.

خودروهایی در بازه‌ی قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان

گروه بعدی مربوط به خودروهایی با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان است. خودروی برلیانس اچ ۳۲۰ اتوماتیک پارس خودرو، تواسنته تا در پایین سطح قرار گیرد و از 1000 امتیاز ۶۷۸ امتیاز به دست آورد.

خودروهایی در بازه‌ی قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان

کیفیت خودروهای سواری در گروه خودروهایی با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز در این گزارش مشخص شده است. رنو سیمبل نگین خودرو کمترین میزان رضایتمندی مشتریان را به دست آورده است. این خودرو تنها توانسته ۶۹۱ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز را کسب نماید.

خودروهایی در بازه‌ی قیمتی 100 تا 125 میلیون تومان

در گروه بعدی که مربوط به خودروهایی با سطح قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان است، سراتو اتوماتیک شرکت سایپا در پایین‌ترین سطح قرار دارد و میزان رضایتمندی مشتریان از آن پایین است. این خودرو تنها ۷۱۶ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیازی را که مربوط به میزان کیفیت خودروهای سواری بوده به دست آورده است.

خودروهایی در بازه‌ی قیمتی 125 تا 200 میلیون تومان

کمترین میزان رضایت مندی از کیفیت خودروهای سواری مربوط به گروه خودروهایی با سطح قیمتی ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان، مربوط به سوزوکی گراند ویتارا شرکت ایران خودرو است. این خودرو در پایین‌ترین سطح رضایت مندی  قرار دارد و از 1000 امتیاز مربوط به کیفیت خودروهای سواری ، تنها ۷۲۲ امتیاز کسب کرده است.

خودروهایی با قیمتی بیش از 200 میلیون تومان

در گروه آخر که خودروهایی با سطح قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است، خودروی سورنتو شرکت اطلس خودرو در پایین‌ترین سطح رده‌بندی قرار دارد و از 1000 امتیاز مربوط به کیفیت خودروهای سواری و میزان رضایت مندی مشتریان، تنها ۷۷۴ امتیاز کسب کرده است. پس از سورنتو نیز دو خودوری رنو تلیسمان و کولیوس در رده‌های بعدی نارضایتی قرار گرفته‌اند.

بنابراین کمترین میزان رضایت مندی از خودروهای سواری مربوط به خودروهای زیر است :

  • خودروی سایپا 111
  • خودروی تیبا هاچ‌بک
  • خودروی برلیانس اچ 320 اتوماتیک
  • خودروی رنو سیمبل
  • خودروی سراتو اتوماتیک
  • خودروی سوزوکی گراند ویتارا اتوماتیک
  • خودروی سورنتو

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر