;
coinex

آیا واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی واقعیت دارد؟

رئیس کل گمرک در مورد واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی با وزارت صنعت مکاتبه نمود. آیا با ثبت سفارش جعلی امکان واردات خودرو وجود دارد؟

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، فرود عسگری در مورد شائبه واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی در گمرک بوشهر اعلام نمود که ورودات کالا به گمرکات ممنوع نیست و این مسئله در مورد خودروها هم صدق می‌کند. به گفته وی واردکنندگان نیز خودروهای خود را وارد محوطه گمرکی کرده‌اند اما نکته مهم این است که هیچ خودرویی تا وقتی که ثبت سفارش نشده باشد، ترخیص نخواهد شد.

رئیس کل گمرک در ادامه صحبت‌های خود در مورد واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی ، اعلام نمود که اطلاعات ثبت سفارش همه کالاها از جمله خودروها، از طریق سامانه گمرکی به سامانه جامع تجارت و همچنن نمایندگی‌های واردات خودرو مبادله می‌گردد. به گفته وی در ادامه این روند و بعد از اینکه این اطلاعات تایید شد، از سوی سامانه تجارت اجازه ترخیص خودرو از گمرک صادر می‌گردد.

به گفته وی وزیر صنعت در روزهای گذشته، پیشنهاد ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک را قبل از دستورالعمل اخیر هیئت دولت، ارائه کرده بود. البته این موضوع در حالی است که واردات خودروهای بالای 4 هزار دلار به کشور بر اساس مصوبه هیئت دولت امکان پذیر نبوده است و همین امر باعث شد تا نامه‌ وزیر صنعت و سازمان توسعه تجارت برگشت داده شد.

آیا واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی واقعیت دارد؟

عسگری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی اعلام نمود که آنها نیز در مورد واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی ابهاماتی را در قالب یک نامه از سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرده‌اند. وی در اداه تاکید نمود که در هر شرایطی برای ترخیص خودرو لازم است تا در ابتدا ثبت سفارش انجام گرفته باشد.

رئیس کل گمرک علاوه بر پرداختن به موضوع واردات خودرو با ثبت سفارش های جعلی ، در مورد قاچاق چندین دستگاه خودرو که اخیرا تعزیرات حکومتی بوشهر از آن خبر داده بود سخن گفت و اعلام کرد که آنها چنین موضوعی را قبول ندارند. وی تاکید نمود که اگر در مورد ترخیص غیرقانونی خودرو، مستنداتی در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد، بهتر است آن را ارائه دهند. وی در پایان اعلام نمود که آنها به دنبال محدود کردن کارت بازرگانی هستند تا از این طریق بتوانند سوء استفاده‌ها را کاهش دهند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر