;
coinex

اجرای طرح رجیستری 25 هزار گوشی را غیرفعال کرد؛ کاهش قیمت گوشی‌ها

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام نمود که اجرای طرح رجیستری تلفن همراه باعث شده است تا حدود 25 هزار گوشی غیرفعال شوند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به اجرای مرحله جدید طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد و اعلام نمود که احتمال افزایش قیمت گوشی‌ها بعد از اجرای فاز جدید طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌های آسیایی وجود ندارد.

سید مهدی میرمهدی کمیجانی در ادامه صحبت‌های خود در مورد احتمال افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه بعد از اجرای فاز جدید رجیستری و همچنین زیرپوشش رفتن برندهای معروف در این طرح، اعلام نمود که از نظر قیمتی بعد از اجرای طرح رجیستری موبایل در مورد برند گوشی آسیایی مثل سامسونگ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی تاکید نمود که از این برند گوشی تلفن همراه تاکنون تعداد بسیار زیادی وارد کشور شده و دپو شده است و چون قیمت آن نیز چیزی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان گران شده است، دیگر این برند هیچ کششی برای گران شدن دوباره ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران همچنین در مورد امکان گران‌تر شدن گوشی‌های همراه محبوب آسیایی سخن گفت و اعلام نمود که در واقع این روزها بازار اصلا بازار خوبی نیست و خیلی رونق ندارد که قیمت کالایی بخواهد به صورت بسیار جهشی افزایش یابد. به گفته وی این روزها مردم خیلی برای خرید کردن پول ندارند.

بررسی دلایل افزایش قیمت تلفن همراه

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه صحبت‌های خود در مورد دلایل موجود برای افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه اعلام نمود که یکی از این دلایل، افزایش قیمت دلار است. به گفته وی دلار در جای خود می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه باشد. وی همچنین بر نقش اجرای طرح رجیستری تلفن همراه بر افزایش قیمت گوشی‌ها نیز تاکید نمود و دلیل بعدی برای افزایش قیمت تلفن‌های همراه در بازار را رجیستری دانست.

25 هزار گوشی با اجرای طرح رجیستری غیرفعال شدند!

میرمهدی کمیجانی همچنین درباره آخرین آمار مربوط به تعداد گوشی‌هایی که بعد از اجرای طرح رجیستری غیرفعال شده‌اند سخن گفت و اعلام نمود که تعداد 25 هزار گوشی تلفن همراه به دلیل عدم انجام رجیستری از سرویس خارج شده‌اند. وی در ادامه در مورد این آمار اعلام نمود که این تعداد دقیق نیست و تخمینی است.

تکلیف گوشی‌های رجیستر نشده چیست؟

میرمهدی کمیجانی همچنین در مورد تکلیف این تعداد گوشی‌هایی که رجیستر نشده‌اند سخن گفت و اعلام نمود که فروشندگان به تنهایی در این موضوع مقصر نیستند بلکه این گوشی‌ها از طریق برخی‌ شرکت‌های وارد کننده به کشور وارد شده‌اند که هیچ مسئولیتی هم در این مورد قبول نمی‌کنند. وی در ادامه اعلام نمود که دولت از مردم خواسته است تا گوشی‌هایی که رجیستر نمی‌شوند را پس بدهند، اما چنین چیزی دور از انصاف است و فروشندگان به امید به دست آوردن سود این گوشی‌ها را فروخته‌اند و حالا باید هزینه کل گوشی را پرداخت کنند.

در ادامه‌ی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، انتظار می‌رفت که تا روز ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ یکی از پر طرفدارترین گوشی‌های تلفن همراه در کشور مشمول طرح رجیستری گردد اما این اتفاق نیفتاد و پس از گوشی‌های اپل، گوگل، بلک‌بری و موتورولا، کمیته رجیستری تصمیم گرفت تا در این مرحله، گوش‌های ال جی مشمول طرح رجیستری شوند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر