;
coinex

عینک هوشمند پلیس‌های چینی مجرمان را شناسایی می‌کند!

پلیس چین برای شناسایی و تشخیص چهره افراد مجرم و مظنون به عینکی آفتابی مجهز شده است که توسط آن قادر است به راحتی مجرمان را شناسایی و دستگیر کنند.

ظاهرا تکنولوژی شناسایی و دستگیری مجرمان توسط این عینک هوشمند پلیس های چینی توسط برخی از آن‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است. این عینک‌ هوشمند به یک نرم‌افزار که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده است، متصل می‌شود. به اصطلاح این نرم افزار به نوعی یک پایگاه داده محسوب می‌شود که می‌‌تواند اطلاعات مربوط به افراد را با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره ارائه کند.

پلیس چین با استفاده از این عینک هوشمند می‌تواند در جمعیت و شلوغی از فرد مورد نظر عکس بگیرد و سپس چهره او را با پایگاه داده مطابقت داده و اطلاعاتی در مورد آن شخص دریافت کند.

نام و آدرس شخصی که عکس او با دیتابیس مطابقت داده می شود، اطلاعاتی هستند که توسط این عینک هوشمند ارائه می‌شود. البته فرض ما بر این است که جزئیات جرم‌های اتفاق افتاده توسط این شخص نیز ارائه خواهد شد.

طبق گفته‌ رسانه‎‌های چین، این عینک هوشمند پلیس‌های چینی تاکنون در دستگیری و بازداشت هفت مظنون نتیجه بخش بوده است، علاوه بر این، با استفاده از این گجت، هویت جعلی 35 نفر نیز فاش شده است. در حال حاضر پلیس در حال آزمایش این عینک‌های هوشمند در ایستگاه‌های قطار و فرودگاههای ژنگژو چین است.

.

منبع: geeky-gadgets

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر