;
coinex

چگونه از داغ کردن یک رایانه شخصی جلوگیری کنیم؟

حرارت بیش از حد می‌تواند باعث خراب شدن یک کامپیوتر شود. در این نوشتار به آموزش و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری کردن از داغ کردن یک رایانه شخصی خواهیم پرداخت.

همه ما می‌دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. برای پیشگیری از سوختن کامپیوتر خانگی خود نیاز است که میزان دمای کلی و پردازنده را کاهش دهیم. اگر شما هم نتوانسته‌اید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید. در این نوشتار به ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل داغ کردن رایانه‌های شخصی پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

روشهای کاهش دمای کامپیوتر شخصی

  • دستگاه خود را به طور منظم تمیز کنید

رایانه خود را به طور منظم تمیز کنید

ساده‌ترین روش برای جلوگیری کردن از داغ کردن یک کامپیوتر رومیزی تمیز کردن آن به صورت فیزیکی است. کارشناسان توصیه می‌کنند که سخت افزارهای کامپیوتر شخصی خود را از گرد و خاک پاک کنید. در خصوص کامپیوتر رومیزی هفته‌ای یک بار و در مورد لپ‌تاپ‌ها ماهی یک بار زمان مناسب برای گردگیری به حساب می‌آید.

در هنگام تمیز کردن رایانه خود هرگز فن‌ها و خنک کننده‌ها (یا هیت سینک – Heatsink) را فراموش نکنید. چسبیدن گرد و خاک به پره‌های فن‌هایی که وظیفه خنک کردن سخت افزارها را بر عهده دارند، باعث می‌شود که این قطعات راندمان کمتری در از بین بردن حرارت داشته باشند و در نتیجه رایانه در معرض حرارت بیشتری قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: بهترین صفحه کلیدهای گیمینگ ۲۰۱۸ : ترکیب‌های منحصر بفرد از طراحی زیبا و کاربرد آسان!


  • از فن‌ها و خنک کننده‌های بهتری استفاده کنید

از فن‌ها و خنک کننده‌های بهتری استفاده کنید

اگر که از یک رایانه شخصی قابل ارتقاء استفاده می‌کنید و فن واحد پردازش مرکزی این دستگاه برای خنک کردن آن کافی نیست، بهتر است که از یک نمونه قوی‌تر استفاده کنید یا یک سیستم خنک کننده کارآمد را بر روی رایانه خود نصب نمایید. شما می‌توانید یک فن بی‌صدا و قدرتمندتر را بر روی پردازشگر رایانه خود نصب کنید تا از این طریق تراشه اصلی رایانه بهتر و برای مدت زمان بیشتری خنک باقی بماند.

پردازشگرهای جدید زمانی می‌توانند به کمک سیستم‌های خنک کننده استاندارد کار خود را به خوبی انجام دهند که اجزای مختلف این سیستم مانند فن‌ها و هیت سینک‌ها تمیز باشند.

  • رایانه خود را به یک مکان خنک‌تر ببرید

رایانه خود را به یک مکان خنک‌تر ببرید

مکانی که سیستم تهویه مناسبی داشته باشد بهترین شرایط را برای خنک کردن یک رایانه شخصی فراهم می‌کند. از این رو بهتر است که از رایانه خود در مکانی که دارای دمایی بیشتر از دمای متعادل یک اتاق است، استفاده نکنید. برخی از کاربران رایانه های خود را در فضاهای بسته نگه می‌دارند.

این امر باعث می‌شود که به دلیل ضعیف بودن جریان هوا در آن قسمت از اتاق رایانه شما دمای بیشتری را تولید کند و در معرض حرارت بیشتری قرار بگیرد. گاهی یک کامپیوتر خانگی ظاهر مناسبی ندارد، اما قرار دادن آن در فضاهای بسته باعث افزایش دما می‌شود. یک مکان دارای جریان هوای مناسب برای گذاشتن رایانه باید دمایی در حدود دمای متعادل اتاق داشته باشد.

اگر که می‌خواهید رایانه شخصی خود را در کنار یک کمد یا در محفظه‌ای بسته قرار دهید، بهتر است که سیستم تهویه آن قسمت از اتاق را ارتقاء بخشید.


بیشتر بخوانید: بهترین شرکت تولید کننده پردازنده : کدام سازنده پردازشگرهای بهتری را تولید می‌کند، اینتل یا AMD؟


  • از سیستم‌های خنک کننده مایع استفاده کنید

از سیستم‌های خنک کننده مایع استفاده کنید

اگر که کارهای سنگینی را با رایانه خود انجام می دهید، یک گیمر هستید و از همه توان و راندمان کامپیوتر خود استفاده می‌کنید یا سرعت کلاک پردازشگر کامپیوتر خود را افزایش داده‌اید، بهتر است که برای حفظ سلامت دستگاه از یک سیستم خنک کننده مایع استفاده کنید. این سیستم‌ها یک مایع خنک کننده را از طریق لوله‌های خود به مکان‌های مختلف رایانه می‌فرستند تا از این طریق حرارت رایانه را جذب کنند و سپس با استفاده از یک مکانیزم خنک کننده این حرارت را از بین می‌برند.

سیستم‌های خنک کننده مایع بهترین راهکار برای جلوگیری کردن از داغ کردن یک رایانه شخصی هستند. اما در صورتی که نتوانید آن‌ها را به خوبی نصب کنید، می‌توانند رایانه شما را با مشکلاتی جدی روبرو کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای نصب این سیستم‌ها از یک دوست یا شخصی که با نحوه استفاده از این سیستم‌ها آشنایی دارد، کمک بگیرید. در این میان سیستم‌های خنک کننده بسته و آماده به کار فرآیند نصب ساده‌تری دارند.


بیشتر بخوانید: با بهترین کامپیوترهای شخصی ۲۰۱۷ آشنا شوید: هرآنچه که شما از یک رایانه انتظار دارید!


نتیجه گیری

حال که با راهکارهای جلوگیری کردن از داغ کردن رایانه آشنا شده‌اید توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر از یکی از این راهکارها استفاده کنید. اگر که سرعت کلاک پردازشگر رایانه خود را افزایش داده‌اید، حداکثر دماهای پردازشگر را مد نظر بگیرید تا بتوانید از سوختن آن جلوگیری کنید.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر