;
coinex

چگونه یک پاور بانک خوب بخریم: نکاتی که باید در هنگام خرید پاور بانک مد نظر قرار دهیم!

کاربرانی که زیاد سفر می‌کنند و با گوشی خود سر و کار دارند، باید بتوانند گوشی خود را روشن نگه دارند و این کار از عهده پاور بانک بر می‌آید. در این نوشتار به ارائه نکاتی درباره خرید پاور بانک می‌پردازیم.

پاور بانک ها در سه اندازه مختلف عرضه می‌شوند:

  • مدل‌های انگشتی که قیمتی در حدود 10 دلار دارند و می‌توانند یک بار گوشی شما را شارژ کنند
  • پاوربانک های کامپکت که بر مبنای شاخص میلی‌آمپر ساعت تقسیم می‌شوند و ظرفیتی بین 5000 تا 10000 میلی آمپر ساعت دارند که می‌توانند دو یا سه بار گوشی شما را شارژ کنند و با قیمتی در حدود 28 دلار عرضه می‌شوند
  • پاور بانک با ظرفیت زیاد که قیمتی بین 34 تا 139 دلار دارند و می‌توانند برای چند روز وظیفه شارژ کردن گوشی و وسایل الکترونیکی شما را بر عهده بگیرند.

اگر می‌خواهید پاور بانک خود را به داخل هواپیما ببرید، باید بدانید که تنها می‌توانید محصولاتی را با خود همراه داشته باشید که حداکثر ظرفیت آن‌ها 100 وات یا 27000 میلی آمپر ساعت است.

نکاتی برای خرید پاور بانک

به یاد داشته باشید که نمی‌توانید از تمام ظرفیت اسمی قید شده بر روی پاور بانک خود استفاده کنید. بازده انرژی این منابع تغذیه اغلب بین 60 تا 70 درصد است؛ هرچند که در برخی محصولات این پارامتر به 90 درصد هم می‌رسد. سازندگان اغلب میزان بازده انرژی محصولات خود را بر روی آن‌ها ثبت نمی‌کنند.

اگر که در لیست مشخصات پاور بانک این پارامتر قید نشده بود، آن محصول بازدهی در حدود 60 تا 70 درصد دارد؛ البته بد نیست بدانید که این موضوع در مورد پاور بانک های دارای بازده انرژی 90 درصدی صدق نمی‌کند. معمولا شما می‌توانید این عبارت را در لیست مشخصات چنین پاور بانک هایی مشاهده کنید.

نکاتی برای خرید پاور بانک

پاوربانک در انواع مختلفی عرضه می‌شود و مطالب زیادی هم در مورد معرفی بهترین شارژهای همراه در فضای مجازی منتشر می‌شود. از این رو بهترین راه برای خریدن یک پاور بانک این است که بدانید به دنبال چه محصولی و با چه ویژگی‌هایی هستید. مدلی را انتخاب کنید که مشخصات مورد نظر شما را داشته باشد؛ مشخصاتی نظیر داشتن پورت خروجی چند قسمتی، خروجی برق متناوب و خروجی و ورودی یو اس بی نوع سی و پورت لایتنینگ از جمله عواملی هستند که در قیمت یک پاور بانک و مطلوبیت آن برای شما تاثیرگذار خواهند بود.

در هنگام خرید پاور بانک همچنین باید بدانید که مدل مورد نظر شما، در حین شارژ شدن خود، آیا دستگاه‌های دیگر را نیز شارژ می‌کند یا خیر؟ برای برخی از کاربران همچنین مهم است که یک پاور بانک دارای نمایشگر LCD یا LED باشد تا از این طریق بدانند که چقدر از ظرفیت شارژ پاور بانک باقی مانده است.

در این میان برخی از منابع تغذیه همراه هم با طراحی مقاوم سازی شده ساخته شده‌اند و می‌توانند یک چراغ قوه ال ای دی و پنل شارژ خورشیدی را نیز در اختیار شما بگذارند. پاور بانک های دارای پنل شارژ خورشیدی حتی در شرایط آب و هوایی ابری هم می‌توانند خود را شارژ کنند.

سرعت شارژ پاور بانک ها

یکی از پارامترهایی که همیشه کاربران را در هنگام خرید پاور پانک با مشکل مواجه می‌کند، سرعت شارژ و محدوده این پارامتر است. اگر که به دنبال محصولی هستید که بتوانید آن را در کنار گوشی خود در جیبتان بگذارید، سرعت شارژ کردن اهمیت چندان زیادی ندارد؛ اما اگر که می‌خواهید از پاور بانک خود برای تغذیه باتری یک تبلت یا لپ تاپ استفاده کنید، در این صورت باید سرعت شارژ کردن آن را مد نظر قرار دهید. برخی از تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها توسط شارژرهای همراهی که سرعت شارژ کمی دارند، تغذیه نمی‌شوند.

در دنیای شارژرهای همراه از عبارت شارژ سریع به میزان زیادی استفاده می‌شود، درحالی این که این عبارت گاهی معنی خاصی ندارد. معمولا کمترین سرعت شارژ یک پاور بانک 5 وات است. دستگاه‌هایی که چنین سرعتی دارند، پاور بانک های سریعی نیستند. برخی از سازندگان گوشی‌های همراه هنوز هم محصولات خود را با شارژرهای 5 واتی عرضه می‌کنند، اما گوشی‌هایی هم وجود دارند که با شارژرهای سریع‌تری عرضه شده‌اند.

به بیان ساده می‌توان گفت که شارژرهای دارای توان برقی کمتر از 10 وات در طبقه بندی منابع تغذیه کننده دارای سرعت شارژ کم قرار می‌گیرند. برخی از پاور بانک ها توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع را دارند. توان برقی این شارژرها به 18 وات هم می‌رسد؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که این منابع تغذیه، تنها می‌توانند دستگاه‌هایی را شارژ کنند که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: راه های شارژ پاوربانک؛ چگونه پاور بانک را شارژ کنیم؟


اگر که به دنبال خرید یک پاور بانک با ظرفیت زیاد هستید، اطمینان یابید که مدل مورد نظرتان علاوه بر پورت ورودی شارژ سریع، پورت خروجی شارژ سریع هم داشته باشد. در نظر داشته باشید که برای شارژ کردن یک پاور بانک 18 واتی باید از یک آداپتور با خروجی 18 وات استفاده کنید.

پاور بانک ها به گونه‌ای فزاینده در حال مجهز شدن به یک فناوری هوشمند هستند که در مجامع صنعتی از آن با نام پاور آی کیو (PowerIQ) یا عبارت‌های مشابه یاد می‌شود. این مشخصه، پاور بانک را قادر می‌سازد که دستگاه وصل شده را شناسایی کند و توان الکتریکی مورد نیاز برای آن دستگاه را ارائه سازد.

نرخ ورودی، یکی دیگر از شاخص‌های تعریف کننده یک پاور بانک است. هرچه این شاخص بیشتر باشد، شارژر همراه شما با سرعت بیشتری شارژ می‌شود. برای محاسبه این پارامتر باید میزان آمپر پاور بانک را در ولتاژ آن ضرب کنید تا این مشخصه برحسب وات تعریف شود.

شما می‌توانید دستگاه‌های دارای پورت یو اس بی را با هر میزان الکتریسیته خروجی شارژ کنید، زیرا هر دستگاهی میزان انرژی مورد نیاز برای شارژ کردن خود را دریافت می‌کند. حداکثر ظرفیت خروجی برای پاور بانک های دارای چندین پورت خروجی، یک پارامتر تعریف کننده است، زیرا این امکان وجود دارد که چنین شارژرهایی نتوانند به طور همزمان همه خروجی‌های خود را با میزان برابری از انرژی تامین کنند.

انتقال قدرت (Power Delivery)

انتقال قدرت (PD) یک استاندارد جدید در صنعت الکترونیک است. برخی از لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های دارای مصرف زیاد انرژی مانند کنسول بازی نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) از طریق پورت‌های استاندارد یو اس بی شارژ نمی‌شوند و به همین دلیل سازندگان این محصولات، آن‌ها را با توانایی پشتیبانی PD عرضه می‌کنند.

این فناوری می‌تواند تا 100 وات توان الکتریکی را تحویل دهد. آداپتورها و شارژرهای همراه دارای توان برقی 29، 45، 65 وات و منابع تغذیه کننده دارای توان برقی بیشتر، از جمله شارژرهایی هستند که استاندارد PD را پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین پاور بانک های ۲۰۱۷؛ راهنمای خرید بهترین پاور بانک موجود در بازار

.

منبع: techadvisor

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر