;
coinex

بررسی با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان در سال 2018

شما با کدام یک از غول‌های فناوری دنیا آشنایی دارید؟ به نظر شما با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 کدام‌ها هستند؟

به گزارش تکراتو، موسسه برند فاینانس در رتبه‌بندی جدید خود با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال ۲۰۱۸ در جهان را اعلام کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده از این موسسه شرکت آمازون در صدر قرار دارد. گفتنی است که پیش از این شرکت گوگل در صدر فهرست بوده که امسال آمازون توانسته است در جایگاه اول قرار گیرد.

با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018

این موسسه لیستی از با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 را اعلام کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این موسسه، شرکت آمازون ارزشی ۱۵۰.۸ میلیارد دلاری دارد! در ادامه این 10 برند برگزیده معرفی می‌شوند.

1.شرکت آمازون

بررسی با ارزش ترین شرکت های فناوری

در صدر لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018، شرکت آمازون قرار دارد. این شرکت بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در جهان به شمار می‌رود. شرکت آمازون در سال گذشته رشدی ۴۲ درصدی در سهام خود داشته است. این شرکت اکنون ارزش معادل ۱۵۰.۸ میلیارد دلار دارد و لقب با ارزش‌ترین برند جهان را از آن خود نموده است. این شرکت علاوه بر اینکه در زمینه فروش اینترنتی فعالیت دارد، در تولید فضای زیرساختی و قطعات الکترونیکی نیز مشغول است.

2.شرکت اپل

با ارزش ترین شرکت های فناوری

یکی دیگر از با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 ، شرکت مشهور اپل است. این شرکت که در جایگاه دوم از لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری قرار دارد، بیشترین درآمد خود را از فروش گوشی‌های آیفون کسب کرده است. براساس گزارشات منتشر شده سهام شرکت اپل در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است و بنابراین این شرکت اکنون ارزشی معادل ۱۴۶.۳ میلیارد دلار دارد.

3.شرکت گوگل

با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان

با وجود اینکه شرکت گوگل در سال گذشته عملکردی خوب از خود نشان داده است، اما در جایگاه سوم از لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 قرار دارد. شرکت گوگل امسال از جایگاه اول به جایگاه سوم سقوط کرد و جایگاه خود را به شرکت آمازون داد. البته ارزش سهام شرکت گوگل نسبت به سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش یافته است و اکنون ارزش سهام آن ۲۰.۹ میلیارد دلار است.

4.شرکت سامسونگ

با ارزش ترین شرکت های فناوری دنیا

گزارش موسسهبرند فاینانس نشان از رشد شرکت سامسونگ دارد. این شرکت که اکنون در جایگاه چهارم از لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال  2018 قرار دارد، سال گذشته در رتبه ششم این لیست قرار داشت. این شرکت نیز از طریق فروش محصولات مختلف خود مانند، گوشی‌های گلکسی، تبلت‌ها و لوازم خانگی توانست تا در سال جاری به درآمد بسیار بالایی دست یابد. شرکت سامسونگ ۳۹ درصد افزایش سهام را تجربه کرده و توانسته در لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان، چهارمین برند باشد. این شرکت ارزشی معادل ۹۲.۳ میلیارد دلار دارد.

5.شرکت فیس بوک

 

با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018

شرکت فیس بوک نیز افزایش ارزش سهام را در سال گذشته تجربه کرده است. سهام فیس بوک در سالی که گذشت ۴۵ درصد افزایش یافت و به این ترتیب توانست در جایگاه پنجم از لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 قرار گیرد. ارزش این شرکت ۸۹.۷ میلیارد دلار است.

6.شرکت ای تی اند تی

با ارزش ترین شرکت های فناوری سال 2018

با وجود اینکه ارزش سهام شرکت ای تی اند تی پنج درصد کاهش یافته است اما باز هم توانست تا در لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان، در جایگاه ششم قرار گیرد.  این شرکت ارزشی معادل ۸۲.۴ میلیارد دلار دارد.

7.شرکت مایکروسافت

با ارزش ترین شرکت های فناوری 2018

شرکت مایکروسافت که یکی از غول‌های فناوری جهان است، در سال گذشته توانست افزایش شش درصدی سهام را تجربه کند. با وجود این افزایش سهام، جایگاه شرکت مایکروسافت نسبت به سال گذشته نزول کرده است. این شرکت با داشتن ارزشی معادل ۸۱.۲ میلیارد دلار، در جایگاه هفتم از لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 قرار گرفته است.

8.شرکت ورایزون

بررسی با ارزش ترین شرکت های فناوری 2018

شرکت ورازیون یکی دیگر از با ارزش ترین شرکت های فناوری در سال 2018 است. متاسفانه ارزش سهام این شرکت سال گذشته پنج درصد کاهش یافت. براساس اطلاعات موجود، علت کاهش این ارزش از دست رفتن بخش مهمی از مشتریان این شرکت است. ارزش این شرکت فناوری اکنون چیزی حدود ۶۲.۸ میلیارد دلار است.

9.شرکت والمارت

لیستی از با ارزش ترین شرکت های فناوری 2018

شرکت والمارت چیزی حدود ۶۰ فروشگاه خود را تعطیل نمود. به نظر می‌رسد که آینده خوبی در انتظار این شرکت نیست. این شرکت که در ایست با ارزش ترین شرکت های فناوری سال 2018 قرار دارد، سال گذشته با کاهش یک درصدی ارزش سهام خود روبه رو شد. ارزش این برند اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است.

10.شرکت آی سی بی سی

لیستی از با ارزش ترین شرکت های فناوری

این شرکت در جایگاه دهم از لیست با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان قرار دارد. سهام بانک صنعت و تجارت چین نیز، مانند سهم خود این کشور از برندهای جهانی، افزایش یافته است. افزایش ۲۴ درصدی سهام این بانک، ارزش آن را به ۵۹.۲ میلیارد دلار رسانده است.

منبع: businessinsider

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر