;
coinex

تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم ؛ الگوریتم جدید هوش مصنوعی، گوگل را باهوش‌تر کرد!

تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم امکان پذیر شد! گوگل توانست تا از طریق الگوریتم جدید هوش مصنوعی خود بروز بیماری‌های قلبی در افراد را پیش بینی کند.

محققان گوگل و زیر مجموعه تکنولوژی های سلامتی اش موسوم به Verily، اخیرا راهی یافته اند که می‌توانند از طریق یادگیری ماشینی، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را در افراد پیش بینی کنند. تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم و از طریق آنالیز نتایج انجام می‌شود که نیاز به نرم افزار ویژه ای دارد که البته برای این کار طراحی شده است.

بررسی جزئیات الگوریتم تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم

نرم افزار گوگل با تحلیل داده های بدست آمده می تواند سن افراد، فشار خون و حتی سیگاری بودن یا نبودن آن ها را تشخیص بدهد. با این اطلاعات، هوش مصنوعی گوگل می تواند ریسک امراض قلبی (به خصوص احتمال سکته) را با دقتی در حد و اندازه مدرن ترین روش های موجود برای این کار پیش بینی نماید.


بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی زندگی جاودانه را ممکن می‌کند


بزرگترین مزیت به کارگیری این الگوریتم هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم ، این است که پزشکان برای پایش وضعیت قلب بیماران خود نیازی به گرفتن آزمایش خون ندارند، که همین موضوع می تواند به پروسه تشخیص و درمان به میزان قابل توجهی کمک کند و آن را سرعت ببخشد.

البته محققان مبتکر این روش اعلام کرده اند که تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم در مراکز درمانی، هنوز زود است و این تکنولوژی پیش از رایج شدن باید مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مطابق تست هایی که تا کنون صورت گرفته، الگوریتم گوگل در ۷۰ درصد مواقع موفق شده است تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم را با موفقیت انجام دهد که البته در مقایسه با مدرن ترین روش های موجود (که البته به آزمایش خون هم نیاز دارند) اختلاف زیادی ندارد.

جالب است بدانید که گوگل و دانشمندان Verily برای تربیت این الگوریتم، از یادگیری ماشینی برای آنالیز داده های پزشکی بیش از ۳۰۰ هزار بیمار استفاده کرده اند که شامل اسکن چشم های آنان نیز می شود.

اما با تمام این اوصاف، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم ، بدون دخالت انسان هنوز رویایی است که به آن نرسیده ایم و شاید دهه ها با آن فاصله داشته باشیم. با این وجود، تلاش شرکت هایی مثل گوگل ثابت می کند که ایده انجام چنین کاری به هیچ وجه غیر عملی نیست.

بیشتر بخوانید:

.

منبع : digiato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر