;
coinex

تشخیص و پیش بینی ابتلا به بیماری با کارت های ژنتیک

پیش بینی ابتلا به بیماری با کارت های ژنتیک امکان پذیر است. پزشکان راهی جدید به منظور تشخیص آسان بیماری‌ها یافته‌اند.

به گزارش تکراتو، پزشکان در تلاش هستند تا بتوانند راهی برای پیش بینی ابتلا به بیماری را بیاند. هدف از این امر تسهیل پیش بینی احتمال وقوع هر فرد به بیماری های مختلف است. به نظر می‌رسد که تولید کارت های گزارش دهی ژنتیک این کار را آسان تر خواهد کرد.

متخصصان درمانی امیدوارند با امکان پذیر کردن انجام تست های ژنتیک در داخل منازل با هزینه ای کم و با دقت بالا شناسایی مبتلایان به بیماری های مختلف را راحت تر کنند و از این طریق ضمن نجات جان انسان ها میلیون دلار در هزینه های بهداشتی و درمانی صرفه جویی به عمل آورند.

پیش بینی ابتلا به بیماری با کارت های ژنتیک

محققان دانشگاه کمبریج برای اولین بار موفق به طراحی نمایه های ژنتیک دقیق برای افراد شده اند که با استفاده از آن پیش بینی ابتلا به بیماری در هر فرد امکان پذیر است. به گفته آنان این امر از لحظه تولد به طور کاملا قابل ردگیری، امکان پذیر است. این نمایه در گذر زمان به روزشده و ردگیری وضعیت سلامت افراد را تسهیل خواهد بخشید.

پیش بینی ابتلا به بیماری در افراد توسط این روش بسیار جالب است و از طریق آن احتمال تشخیص ابتلای افراد به ۱۰ بیماری خطرناک وجود دارد. به عنوان مثال فرد با استفاده از آنها از همان ابتدای زندگی در می یابد که احتمال مبتلاشدنش به دیابت در سال های پیش رو ۱۰ درصد است، ولی این احتمال در مورد سرطان سینه ۵۰ درصد و در مورد بیماری های قبلی ۹۰ درصد می باشد.

نکته مهم در این روش جدید این است که فرد قدرت پیش بینی وضعیت سلامت خود را نه برای چند سال، بلکه برای کل دوران زندگی به دست می آورد و این دستاورد تاکنون بی سابقه بوده است. اطلاعات این کارت های ژنتیکی در گذر زمان و بسته به شرایط زندگی فرد مانند محیط زیست، سبک زندگی و غیره به روز می شوند. محققان هنوز زمان دقیقی را برای امکان پذیر شدن استفاده از این اختراع تحول آفرین اعلام نکرده اند.

.

منبع : mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر