;
coinex

افزایش امنیت اندروید ؛ سیستم عامل اندروید ایمن تر می‌شود!

افزایش امنیت اندروید در نسخه بعدی این سیستم عامل لحاظ خواهد شد. اندروید امنیت سایبری بالاتری را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش تکراتو، این روزها خبرهای بسیاری از گوشه و کنار جهان درباره هک شدن حساب‌های شخصی، اینترنتی و حملات سایبری به گوشی‌های هوشمند بخصوص گوشی‌های اندرویدی به گوش می‌رسد. این امر باعث شده تا افزایش امنیت اندروید در نسخه بعدی آن مورد توجه قرار گیرد زیرا امنیت اطلاعات محرمانه و خصوصی سازمان‌ها، دولت‌ها و کاربران بسیار مهم است.

تاکنون کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند. گزارش‌های منتشر شده نیز نشان می‌دهد که حملات سایبری و هک در سال گذشته میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

موسسه پیش‌بینی بدافزارها در سال ۲۰۱۸ به نام سوفولب اعلام کرد که همانطور که در سال ۲۰۱۷ سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و اندروید از جمله بیشترین سیستم‌های عامل هایی بوده‌اند  که مورد حملات سایبری و هک قرار گرفته‌اند، در سال ۲۰۱۸ نیز سیستم‌های عامل مذکور جزو آسیب‌پذیرترین‌ها خواهند بود.


بیشتر بخوانید : مقایسه اندروید با iOS ؛ کدام پلتفرم موبایل بهتر است؟


افزایش امنیت اندروید در نسخه جدید

شرکت گوگل، شرکت توسعه و ارائه دهنده سیستم عامل اندروید، به تازگی اعلام کرده است که در نسخه بعدی این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار که اندروید پی نام دارد، افزایش امنیت اندروید را مورد توجه قرار خواهد داد و این آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی به کلی از میان خواهد رفت. بنابراین این نسخه جدید امنیت سایبری بالایی را برای کاربران اندرویدی به ارمغان خواهد آورد.

پیش از این کاربران اگر یک اپلیکیشن حاوی بدافزار و ویروس را نصب و دانلود می‌کردند، گوشی اندرویدی‌شان دچار مشکل می‌شد زیرا به گفته کارشناسان امنیتی، این بدافزارها با استفاده از روزنه‌های امنیتی در اندروید، از طریق میکروفون یا دوربین گوشی قادر هستند از صدا و تصویر کاربران جاسوسی کرده و اطلاعات محرمانه و خصوصی آن‌ها را افشا کنند.

اما اکنون گوگل به کاربران اندرویدی این نوید را داده است که نسخه بعدی سیستم عامل اندروید که به اختصار اندروید پی نام گرفته است و احتمالا در اواسط سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی می‌شود، افزایش امنیت اندروید را در دستور کار خود قرار دهد. این شرکت قصد دارد تا دیگر به بدافزارها و هکرها اجازه ندهد که از این سیستم عامل و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی سوءاستفاده کنند.

به گفته یکی از مدیران ارشد گوگل، تلاش برای افزایش امنیت اندروید به منظور افزایش امنیت سایبری و اطمینان بخشی به کاربران اندرویدی، به نسخه آتی سیستم عامل اندروید افزوده شده است.


بیشتر بخوانید : شرکت گوگل با هجوم گسترده بدافزار جدید اکسپنسیو وال مقابله می کند!


افزایش امنیت اندروید از طریق نسخه جدید این سیستم عامل

به گفته کارشناسان، نسخه جدید اندروید یعنی اندروید پی، در صورت مشاهده چنین بدافزارهایی که قصد سوءاستفاده و خرابکاری را دارند علاوه بر اینکه جلوی فعالیت آنها را می‌گیرد، آنها را برای همیشه غیرفعال کرده و از دستگاه کاربر نیز  حذف و Uninstall می‌نماید.

.

منبع :isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر