;
coinex

اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات ؛ فعالیت عنوان یک سازمان توسعه‌ای

براساس اطلاعات موجود، اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات تصویب شد. از این پس این سازمان به عنوان یک سازمان توسعه‌ای فعالیت خواهد کرد.

به گزارش تکراتو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات خبر داد که به موجب آن، این سازمان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران منتقل شده و به عنوان یک سازمان توسعه‌ای فعالیت می‌کند.  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که، یکی از ضعف‌های کشور در انطباق خود با تحول دیجیتال، ضعف ساختارهای سازمانی و فرآیندهای جاری و نیز نبود نهادهایی است که بازیگران توسعه اقتصاد دیجیتال هستند. وی در ادامه عنوان کرد که به پیشنهاد وزارت ارتباطات، هیئت دولت اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات را تصویب کرده است.

بررسی اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات

با توجه به اصلاحیه اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات ایران از سوی دولت، دولت به منظور رفع ابهام شورای نگهبان درخصوص اجازه به سازمان فناوری اطلاعات برای ایجاد شرکت و یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیگر، اساسنامه این سازمان را اصلاح کرده است. براساس اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات ، این سازمان از شرکت مخابرات ایران منفک و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران منتقل شده است و قرار است تا از این پس به عنوان یک سازمان توسعه‌ای فعالیت کند.

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه در توییت دیگری نیز اظهار کرد که اکنون دو ضلع بانک تخصصی(پست بانک)، سازمان توسعه‌گر(سازمان فن‌آوری اطلاعات) فعال شده‌اند و به لحاظ ساختاری باید به دنبال ایجاد ضلع سوم که نهاد مهارت‌افزایی است بود. به گفته وی آنها برای ضلع سوم بر روی تغییر وظایف و اصلاح ساختار دانشکده مخابرات تمرکز کرده‌اند.

همچنین تصویب انواع سرمایه‌گذاری و مشارکت به صورت مستقل یا با اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی، دولتی و غیر دولتی در چارچوب قوانین و مقررات مربوط بنا به پیشنهاد هیات عامل نیز به وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی اضافه می‌شود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر