;
coinex

سهم بازی سازان ایرانی از درآمد اپلیکیشن های موبایل چقدر است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی اعلام کرد که 30 درصد درآمد اپلیکیشن های موبایلی، سهم بازی سازان ایرانی است.

به گزارش تکراتو، محمد جواد آذری جهرمی در توییتر خود اعلام کرده است که با وجود اینکه حدود چهار درصد از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل محور ایران مشغول توسعه بازی هستند، اما تنها 30 درصد از درآمد کل توسعه‌دهندگان، سهم بازی سازان ایرانی است.

سهم بازی سازان ایرانی از درآمد اپلیکیشن های موبایل

براساس بخشی از این گزارش که در توییت وزیر ارتباطات آمده است و همچنین براساس نمونه آمار کافه بازار، از مجموع بیش از 19 هزار تیم توسعه دهنده ایرانی بیش از هفت هزار توسعه دهنده در دسته توسعه‌دهندگان فعال قرار دارند.

در این گزارش همچنین به ایجاد بیش از 20 هزار شغل مستقیم توسط این صنعت اشاره شده است و با بیان اینکه قضاوت درباره تعداد شاغلان غیرمستقیم سخت است، گفته که با این حال براساس داده‌ها پیش‌بینی می‌شود در بخش های حمل‌ونقل، حمل بار، غذا و خوراکی ها، خدمات منزل و خودرو، خدمات پزشکی، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی حداقل 490 هزار شاغل انفرادی یا بنگاه اقتصادی از خدمات برنامه‌های موبایلی بهره ببرند.

همچنین 63 درصد شاغلان این صنعت مدارک دانشگاهی دارند و توسعه دهندگانی که به درآمد و نصب فعال بیشتری رسیده‌اند از تعداد شاغلان با مدارک دانشگاهی بیشتری برخوردار هستند.

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر