;
coinex

بهترین گوشی های ارزان‌قیمت 2018 ؛ کدام محصول را انتخاب کنیم؟

گوشی‌ های ارزان قیمت امروزی توانسته‌اند توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کنند. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های ارزان‌قیمت یا اقتصادی‌ترین موبایل ها در سال 2018 پرداخته‌ایم.

تجربه ثابت کرده است که بهترین راه برای خریدن یک گوشی ارزان قیمت، انتخاب محصولی است که به شبکه ارتباطی خاصی وابسته نباشد. همه گوشی هایی که در این مطلب معرفی شده‌اند، قیمتی ارزان‌تر از 290 دلار دارند و در واقع با هزینه‌ای در حدود یک سوم قیمت گوشی های پرچمداری مانند گلکسی اس 8، اچ تی سی یو 11 و ال جی جی 6 در بازار خرید و فروش می‌شوند. این محصولات در واقع بهترین میزان فروش را در دنیای گوشی های اقتصادی و ارزان داشته‌اند.

گوشی های قفل شده!

احتمالا تا به حال دیده‌اید که برخی از ارزان‌ترین گوشی های موبایل تنها توسط شرکت‌های خاصی عرضه می‌شوند. در هنگام خرید یک گوشی ارزانقیمت، نکته‌ای که باید در نظر گیرید این است که آیا گوشی موردنظرتان شبکه‌های ارتباطی دیگری را هم پشتیبانی می‌کند یا تنها خدمات یک شبکه را در اختیار شما می‌گذارد.

برای مثال ودافون اسمارت پرایم 7 از جمله گوشی هایی است که در برخی از کشورها به صورت قفل شده عرضه می‌شود. اگر که نمی‌خواهید تنها از خدمات یک شرکت استفاده کنید، بهتر است که به جای این محصول یک گوشی مانند موتو جی 5 را که به طور آزاد فروخته می‌شود، خریداری کنید.

گوشی های چینی

گوشی های ساخته شده توسط شرکت‌های چینی اخیرا توانسته‌اند توجه مثبت تعداد زیادی از کاربران و منتقدان را به خود جلب کنند. شاید شما با برخی از برندهای چینی آشنایی نداشته باشید، اما بد نیست بدانید که تعداد زیادی از گوشی های ساخته شده توسط این برندها، ویژگی‌های بسیار خوبی را در قبال بهای پرداختی خود در اختیار شما می‌گذارند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های چینی 2017


گوشی های چینی با این روش توانسته اند با گوشی‌های خوب دنیا رقابت کنند. اگر که به دنیای گوشی‌های هوشمند علاقمندید، به احتمال زیاد دیده‌اید که سازندگان چینی اغلب یک گوشی میان رده را با قیمتی در حد یک گوشی ارزان عرضه می‌کنند.

در ازای پول خود چه محصولی را با چه ویژگی‌هایی دریافت می‌کنیم؟

در ازای پول خود چه محصولی را با چه ویژگی‌هایی دریافت می‌کنیم؟

اگر که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت و اقتصائی هستید، باید بدانید که سازندگان گوشی‌های همراه، برخی از ویژگی‌ها را به گوشی‌های خود اضافه نمی‌کنند تا بتوانند از این طریق قیمت آن‌ها را کاهش دهند. چنین محصولاتی نمی‌توانند سرعت، مشخصات و کیفیت نمایشگر گوشی هایی را ارائه دهند که با قیمت‌هایی سه تا چهار برابر وارد بازار شده‌‌اند.

در گذشته‌ای نه چندان دور گوشی های ارزان قیمت را صرفا به عنوان محصولاتی می‌شناختند که با نمایشگرهای دارای رزولوشن کم، حافظه‌های داخلی بسیار محدود و بدنه‌های پلاستیکی زمخت ساخته می‌شدند؛ اما روزگار تغییر کرده و گوشی های اقتصادی هم دچار تحول شده‌اند. امروزه شما می‌توانید با پرداخت بهایی ارزان‌تر از 290 دلار، به راحتی یک گوشی اقتصادی بخرید که به یک نمایشگر فول اچ دی و بدنه فلزی 8 میلی متری مجهز شده باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هوشمند دنیا تا به امروز


بیشتر این گوشی‌ها ویژگی اتصالی اینترنت 4 جی را پشتیبانی می‌کنند، اما همه آن‌ها قابلیت NFC را در خود ندارند. در این بین سازندگان چینی گوشی های خود را با نوعی فناوری به نام هات نات (HotKnot) عرضه می‌کنند. این فناوری عملکردی شبیه به فناوری NFC دارد، اما نمی‌تواند همه راندمان این قابلیت اتصالی را در اختیار شما بگذارد.

در ادامه به معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت 2018 پرداخته‌ایم.‌ آنر 9 لایت، موتو جی 5، نوکیا 5، ای ای هاوک، الفون پی 8 مینی، یومی دیجی زد 1، الفون اس 7، میز آلفا ایکس، شیائومی ردمی نوت 4 ایکس و ودافون اسمارت ان 8 گوشی هایی هستند که در این مطلب معرفی شده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی های ارزان قیمت 2018

آنر 9 لایت (Honor 9 Lite)

آنر 9 لایت (Honor 9 Lite)

  • رتبه از 5: 4.5
  • قیمت: 244.42 دلار

آنر 9 لایت شاید از همه نظر یک گوشی عالی اقتصادی نباشد، اما یکی از معدود گوشی های ارزانقیمت موجود در بازار است که با یک نمایشگر دارای نسبت تصویر 18 به 9 و طراحی نسبتا بدون حاشیه ساخته شده است.

این گوشی هوشمند ظاهر زیبایی دارد و مشخصات خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. آنر 9 لایت راندمان بی عیب و نقصی ندارد، اما در دنیای گوشی های ارزان‌تر از 290 دلار به عنوان یکی از بهترین گوشی های اقتصادی 2018 شناخته می‌شود. این گوشی هوشمند به دو دوربین سلفی و دو دوربین اصلی مجهز شده است.

موتو جی 5 (Moto G5)

موتو جی 5 (Moto G5)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 200 دلار

دنیای گوشی های اقتصادی یک میدان رقابت پرتکاپو است و موتو جی 5 موتورولا یکی از بهترین‌های این رقابت است. این گوشی هوشمند از یک بدنه‌ی با کیفیت بهره می‌برد و به همین دلیل اولین باری که آن را در دست می‌گیرید، فکر می‌کنید که باید قیمتی گران‌تر از حد معمول قیمت یک گوشی اقتصادی را برای خریدن آن بپردازید.

موتو جی 5 همچنین به اسکنر اثر انگشت نیز مجهز شده است از این رو می‌تواند تجربه کاربری بهتری را ارائه کند. موتورولا موتو جی 5 در تست‌های بنچمارک و تست عملکرد باتری راندمان خوبی از خود نشان نداده؛ اما قیمتش این دو محدودیت را توجیه می‌کند.

شما می‌توانید با پرداخت قیمت یک گوشی موتو جی 5 گوشی های چینی قدرتمندتری را خریداری کنید؛ اما در صورتی که نیازی به یک گوشی دو سیمکارته ندارید، این گوشی هوشمند انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود. اگر که می‌خواهید از برند موتورولا یک گوشی اقتصادی بهتر بخرید، توصیه می‌کنیم که موتو جی 5 اس را انتخاب کنید.

نوکیا 5 (Nokia 5)

نوکیا 5 (Nokia 5)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 286.64 دلار

گوشی های سری موتو جی همیشه محبوبیت بسیار خوبی در دنیای گوشی های اقتصادی داشته‌اند، اما نوکیا 5 تقریبا توانسته است این موقعیت را از آن‌ها بگیرد. این گوشی هوشمند 286.64 دلار قیمت دارد، اما یک دوربین خوب، عملکرد فوق العاده و طراحی زیبا را در اختیار شما می‌گذارد. نوکیا 5 در ایران قیمتی بین 700 تا 800 هزار تومان دارد.

تنها نقطه ضعف این گوشی هوشمند رزولوشن نمایشگر آن است، اما اگر این محدودیت را در نظر نگیرید با کمی جستجو متوجه می‌شوید که به سختی می‌توانید گوشی ارزان‌قیمت اندروید دیگری را پیدا کنید که ویژگی‌هایی بهتر از ویژگی‌های نوکیا 5 را در اختیار شما بگذارد.

ای ای هاوک (EE Hawk)

ای ای هاوک (EE Hawk)

  • رتبه از 5: 3.5
  • قیمت: 210.8 دلار

EE Hawk یک گوشی خوب ارزان در سال 2018 است. این گوشی هوشمند کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و می‌تواند امکان استفاده از قابلیت اتصالی 4G را در ازای پرداخت یک فاکتور فروش 211 دلاری در اختیار شما بگذارد. ای ای هاوک به دلیل سخت افزارهای ضعیف خود نمی‌تواند همه بازی‌ها را به خوبی اجرا کند، اما در پخش فیلم‌ها عملکرد خوبی را ارائه می‌کند.

نمایشگر این گوشی هوشمند کمی ضعیف است، اما سیستم عامل نسبتا ساده آن در مقابل کارایی خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول دوربین چندان خوبی برای گرفتن عکس‌های سلفی و اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام ندارد و به همین دلیل اگر که به این کار عادت دارید، توصیه می‌کنیم که بهای بیشتری را پرداخت کنید و یک گوشی بهتر بخرید.

الفون پی 8 مینی (Elephone P8 Mini)

الفون پی 8 مینی (Elephone P8 Mini)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 159.83 دلار

الفون پی 8 مینی مانند موتو جی 5 یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت 2018 محسوب می‌شود. این محصول از نظر کارایی به موتو جی 5 شباهت دارد، ولی دوربین‌های بهتر و حافظه داخلی بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد.

یومی دیجی زد 1 (UMIDIGI Z1)

یومی دیجی زد 1 (UMIDIGI Z1)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 195.35 دلار

یومی دیجی زد 1 می‌تواند یک طراحی زیبا را در کنار یک باتری قدرتمندتر و حافظه داخلی بیشتر در اختیار شما بگذارد. این گوشی هوشمند در مقایسه با گوشی‌های قبلی یومی دیجی به دوربین‌های باکیفیت‌تری نیز مجهز شده است.

الفون اس 7 (Elephone S7)

الفون اس 7 (Elephone S7)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 219.99 دلار

الفون اس 7 یک گوشی اقتصادی زیبا است و می‌تواند کارایی خوبی را در کنار یک حافظه داخلی مناسب در اختیار شما بگذارد. الفون در ساخت این گوشی هوشمند از یک پنل پشتی پلاستیکی و دوربین‌های نه چندان قوی استفاده کرده است، اما قیمت این محصول نقاط ضعف آن را کمرنگ می‌کند.

میز آلفا ایکس (Maze Alpha X)

میز آلفا ایکس (Maze Alpha X)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 209.99 دلار

میز آلفا ایکس یکی از بهترین گوشی های اقتصادی 2018 است. این گوشی هوشمند یک نمایشگر دارای نسبت تصویر 18 به 9 را در اختیار شما می‌گذارد. میز آلفا ایکس ویژگی‌های فنی بسیار خوبی را در قبال بهای پرداختی خود ارائه می‌کند، اما استفاده از یک باتری بزرگ باعث شده است که این گوشی هوشمند وزن زیادی پیدا کند.

شیائومی ردمی نوت 4 ایکس (Xiaomi Redmi Note 4X)

شیائومی ردمی نوت 4 ایکس (Xiaomi Redmi Note 4X)

  • رتبه از 5: 4
  • قیمت: 202 دلار

ردمی نوت 4 ایکس یک بهینه سازی بزرگ نسبت به مدل‌های ردمی نوت 3 یا نوت 4 محسوب نمی‌شود، اما تعداد زیادی از منتقدان آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت 2018 معرفی کرده‌اند. یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625 و حافظه داخلی قابل ارتقاء تا 256 گیگابایت از جمله ویژگی‌های برتر این محصول هستند.

برای این دستگاه در بازار ایران قیمت های متفاوتی ذکر شده و بسته به اندازه فضای ذخیره سازی و رنگ بندی آن از 650 تا 1 میلیون تومان معامله می‌شود.

ودافون اسمارت ان 8 (Vodafone Smart N8)

ودافون اسمارت ان 8 (Vodafone Smart N8)

  • رتبه از 5: 3
  • قیمت: 111.03 دلار

اگر که به گوشی های شرکت ودافون علاقمند هستید، اسمارت ان 8 ارزان‌ترین محصول این سازنده برای شما محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند کارایی بسیار خوبی ندارد، اما می‌تواند راندمان خوبی را در اختیار فرزند خردسال شما بگذارد. اسمارت ان 8 نمی‌تواند نرم افزارهایی سنگین‌تر از برنامه‌های فیس بوک یا اینستاگرام را اجرا کند و در هنگام اجرای چند نرم افزار به طور همزمان یا اجرای هر نوع بازی گرافیکی با مشکل مواجه می‌شود، اما اگر که نیازهای ساده‌ای دارید گزینه بسیار خوبی برای شما است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techadvisor

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    مطلب خیلی خوبی بود فقط گوشی های glx رو که جدیدا با امکانات خوب و قیمت پایین به بازار عرضه میشن رو هم معرفی کنید.
    با تشکر

    پاسخ