;
coinex

استارتاپ ها اشتغال زایی بلند مدت را امکان پذیر می کنند!

به گفته یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، استارتاپ ها اشتغال زایی بلند مدت را امکان پذیر می کنند. البته نقش آنها در اقتصاد دیجیتالی نیز غیرقابل انکار است.

به گزارش تکراتو، یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به بخش رو به رشد استارت‌آپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال، بر اشتغال زایی بلند مدت این کسب ‌و کارها در بلندمدت تاکید کرد. مهدی غیبی اعلام نمود که فناوری اطلاعات در بحث اشتغال همانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند. وی ادامه داد که در بحث اقتصاد دیجیتال به همان نسبتی که مشاغل جدیدی ایجاد می‌شود، ممکن است برخی مشاغل سنتی به خطر بیفتند.

همانند تاکسی‌های اینترنتی که علی‌رغم این‌که مشاغل زیادی را ایجاد کرده اند، باعث شدند تا بسیاری از تاکسی‌های تلفنی و دربستی سابق را تحت تاثیر منفی قرار دهند. وی با مولد دانستن مقوله اقتصاد دیجیتال اظهار نمود که موضوع اقتصاد دیجیتال در هر حوزه‌ای که وارد شود، باعث افزایش بهره‌وری و یا به عبارت دیگر مولد بودن می‌شود.


بیشتر بخوانید: اشتغال زایی در فضای مجازی و تحقق اقتصاد دیجیتالی


تاثیر استارتاپ ها در اشتغال زایی بلند مدت

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تضاد بین ساختارهای سنتی و جدیدتر مبتنی بر اقتصاد دیجیتال اعلام کرد که ممکن است به فناوری‌های نوین نگاه مثبتی وجود نداشته باشد، اما واقعیت این است که تا چند سال آینده سهم تولید محتوا در اقتصاد بسیار بیشتر از وضعیت فعلی می‌شود. همچنین به گفته وی، در حوزه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی و حتی خدماتی هر روز سهم کار کمتر از گذشته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ایجاد اشتغال در فضای مجازی با راه اندازی بازار مشاغل خانگی


بررسی سوددهی اقتصاد دیجیتال

غیبی تاکید کرد که اقتصاد دیجیتال در بلندمدت بسیار سودده خواهد بود و ادامه داد که در بحث اشتغال ممکن است در کوتاه مدت تسهیلات ورود فناوری اطلاعات به حوزه اقتصاد مثبت نباشد اما در بلندمدت این رویه تغییر خواهد کرد و فناوری اطلاعات باعث ایجاد مشاغل بیشتری خواهد شد.

وی همچنین به نقش پراهمیت کسب و کارهای نوپا و مبتنی بر اینترنت در رونق اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و اظهار نمود که بخش سنتی سرمایه‌گذاران در کشور، به تدریج و با دیدن موفقیت‌های نسل جوان در ایجاد استارت‌آپ‌ها و رونق آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیجیتالی ترغیب خواهند شد.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد که وقتی که بدنه سنتی سرمایه‌گذاران مشاهده کنند که نسل جوان با داشتن کمترین سرمایه‌ها می‌توانند کسب‌وکارهای خوبی را راه‌اندازی کنند، آنها نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری خواهند کرد. امری که از سوی استارت‌آپ‌ها بیشترین نیاز به آن احساس می‌شود امر سرمایه‌ گذاری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    کسب وکارهای دیجیتالی میتواند فضای بازی برای سودجویی وتقلب باشه

    پاسخ

    کسبروکار دیجیتالی نیاز به تجربه های کسب وکار سنتی را دارد وجوانان شاید به خوبی پدران خود از کسب وکار خوبی بهره نبرند

    پاسخ

    شاید دور از واقعیت باشه ولی تاثیر استارتاپ ها تا مدت زمان کمی میتواند اثر کوتاه مدتی برای مشاغلی چون پزشکی ووکالت و ای تی داشته باشه

    پاسخ

    به نظر من اقتصاد دیجیتالی باعث بیکاری زیاد وحذف بعضی مشاغل میشه

    پاسخ