;
coinex

معرفی بهترین بازی های رایانه ای ؛ هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای

بهترین بازی های رایانه ای با داوری بین‌المللی در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران معرفی شدند. در این جشنواره آثار برتر معرفی خواهند شد.

به گزارش تکراتو، یکی از اهداف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انتشار بازی‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی است که البته برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای هم می‌تواند به این هدف کمک کند. لازم به ذکر است که استفاده از داوران بین‌المللی برای ارزیابی آثار در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای و مقایسه بازی‌های ایرانی با تراز استانداردهای بازی‌سازی بین‌المللی نیز، در راستای این هدف است. بنابراین برای معرفی بهترین بازی های رایانه ای از داروان بین المللی نیز استفاده شده است.

بررسی روند رشد تولید بازی های رایانه ای در این چند سال

دوره ششم جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، با فاصله یک سال و نیم از دوره پنجم برگزار شد. مسوولان اعلام کرده اند که تعداد آثار رشد قابل توجهی در این مدت داشته و به ۲۰۰ اثر افزایش یافته است. فاصله برگزاری دوره هفتم جشنواره با دوره قبل آن ۹ ماه بود که در این مدت تعداد آثار و بازی‌ها کاهش محسوسی نداشته اند و حتی در مقایسه با مدت زمان تعیین‌شده، با رشد نیز مواجه بوده اند یعنی چیزی حدود ۱۹۰ اثر به جشنواره، ارسال شده اند.

تعداد آثار ارسال شده به جشنواره بازی های رایانه ای

بهترین بازی های رایانه ای از بین آثار ارسال شده انتخاب خواهند شد. ۶۷ اثر از تهران و ۱۰۵ اثر از دیگر استان‌ها به جشنواره ارسال شده است. این بازی‌ها با حضور ۱۴ بازی‌ساز ایرانی و ۲۰ بازی‌ساز خارجی داوری می‌شوند. برای انتخاب بهترین بازی در هر ژانر، از طریق فرمولی نظر داوران ایرانی و خارجی اعمال شده است. اما در انتخاب بهترین دستاورد شامل دستاوردهای فنی، موسیقی، هنری و طراحی بازی، تنها نظر بازی‌سازان ایرانی اعمال خواهد شد.

اختتامیه و معرفی بهترین بازی های رایانه ای

آیین اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران ۱۹ اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و به صورت زنده از طریق سایت آپارات پخش خواهد شد. در پایان برترین بازی های رایانه ای نیز معرفی خواهند شد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر