coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واقعیت دارد؟

مشاور خودرویی وزیر صنعت در مورد واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی سخن گفت و برنامه دولت دوازدهم برای خصوصی سازی را تشریح کرد.

به گزارش تکراتو، اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزیر صنعت اعلام کرد که سیاست و رویکرد وزارت صنعت،‌ حمایت از تولید داخلی است. به گفته وی صنعت خودرو، به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور است که نیازمند توجه ویژه است.

حرکت به سمت تولید داخلی مهم است!

خسروشاهی علاوه بر پرداختن به موضوع واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی ، در مورد حرکت به سمت تولید داخلی سخن گفت و اعلام کرد که این امر به معنای عدم وجود رقابت نیست. وی به ایجاد رقابت در تولیدات داخلی اشاره کرد و تاکید کرد که رقابت می تواند کیفیت محصولات داخلی را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: صنعت خودروسازی ایران آرامش ندارد ؛ بررسی مشکلات صنعت خودروی کشور


خصوصی سازی بهترین راه برای توسعه صنعت خودرو

خسروشاهی در ادامه صحبت هایش در مورد واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی ، حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی را، بهترین راه برای توسعه و نوسازی صنعت خودرو دانست و بیان نمود که یکی از سیاست هایی که باید دنبال شود، خصوصی سازی شرکت های خودروسازی است. زیرا به گفته وی این امر باعث ایجاد رقابت و مدیریت حرفه ای در صنعت خودرو خواهد شد.

وی تاکید کرد که دولت به شدت از سیاست های خصوصی سازی حمایت می کند و توضیح داد که این کار در صنعت خودروسازی عملیاتی است و خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در برنامه دولت قرار دارد. وی در مورد آمادگی جامعه برای این امر نیز توضیحاتی ارائه کرد.

انتقاد از نحوه خصوصی سازی خودروسازان در دولت های قبل

خسروشاهی همچنین از نحوه خصوصی سازی خودروسازان در دولت های قبلی انتقاد کرد و ادامه داد که سیاست های دولت های قبلی در خصوصی سازی خودروسازان اشتباه بوده است. به گفته وی خودروسازی کشور باید به صورت واقعی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پایان در مورد واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی اعلام کرد که متاسفانه در روند خصوصی سازی، شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا اقدام به خرید سهام این دو شرکت نموده اند که البته اکثریت هیئت مدیره این دو شرکت در اختیار مدیران دولتی قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگر واقیعت داشته باشه خبر بسیار خوبی هست شاید کیفیت تغییر کنه و بهتر بشه

    پاسخ