coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا پراید پرتصادف ترین خودروی ایران است؟

به نظر می رسد که پرتصادف ترین خودروی ایران پراید باشد، زیرا همیشه شنیده می شود که پای ثابت هر تصادفی در کشور پراید است، اما واقعا چنین است؟

چیزی حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور در حال تردد هستند. از این تعداد، شش میلیون دستگاه آن را خودروی پراید تشکیل می دهد. شاید یکی از دلایل این امر، این باشد که پراید ارزان ترین محصول تولید داخل است. هر بار که خبر تصادفی شنیده می شود یک پای ثابت آن پراید است.

این امر باعث شده تا انتقادات فراوانی نسبت به پراید وجود داشته باشد؛ این خودرو در حال حاضر حدود ۳۳ درصد خودرو‌های موجود در ایران را شامل می‌شود و شاید این حضور گسترده به افزایش تصادفات دامن زده باشد.

پراید، پرتصادف ترین خودروی ایران

براساس گزارش‌های منتشره از سوی راهور ناجا، سازمان استاندارد و سازمان پزشکی قانونی کشور، از حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی که سالانه در کشور اتفاق می افتد،  سهم خودرو پراید را، حدود ۲۴ درصد اعلام کرد که البته باتوجه به گستردگی وجود پراید در سطح کشور، این آمار چیز عجیبی نیست. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از این خودروها قدیمی هستند و امکاناتی نظیر ترمز ABS و کیسه هوا و … در آن‌ها وجود ندارد و این امر نیز خود می تواند دلیلی بر نقش پراید در ایجاد تصادفات باشد.

البته لازم به ذکر است که ایران کشوری است که در آن بنا به علل متعدد نظیر خطا‌های انسانی، جاده‌های پرخطر، نبود استاندارد‌ها و قوانین مناسب در حوزه راهنمایی و رانندگی، متاسفانه سالیانه حدود ۱۵ هزار نفر در اثر تصادفات کشته و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مصدوم می‌شوند، پس نمی‌توان برای راحتی، پرتصادف ترین خودروی ایران را پراید دانست و تنها نام یک خودرو را بر زبان آورد و آن را مقصر صرف تصادفات و کشته‌های ناشی از آن اعلام کرد.

.

منبع: donyayekhodro

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به نظر من بستگی به راننده خوردو پراید نیز دارد

    پاسخ