;
coinex

متهم شدن فیس بوک به نسل کشی و انتشار خشونت علیه مسلمانان میانمار!

فیس بوک توسط سازمان ملل متحد، به انتشار خشونت علیه مسلمانان میانمار متهم شد. این شبکه اجتماعی تاکنون به دلایل مختلف متهم شده است.

به گزارش تکراتو، این اولین باری نیست که فیس بوک به مواردی متهم می شود بلکه پیش از این نیز در سال های اخیر شبکه اجتماعی فیس‌بوک تحت تاثیر اتفاقات مختلف بسیاری که در جهان روی داده است، متهم شده است.

در ماه‌های گذشته نیز، شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، گوگل و توییتر بارها به دلیل انتشار تبلیغات نژادپرستانه و فراهم آوردن فرصتی برای اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بازخواست قرار گرفتند. در ادامه نمایندگان این غول‌های تکنولوژی توسط نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا استیضاح شدند و از آنها خواسته شد تا درباره مسائل مذکور، توضیح دهند.

انتشار خشونت علیه مسلمانان میانمار توسط فیس بوک

این بار سازمان ملل متحد، فیس بوک را به انتشار خشونت علیه مسلمانان میانمار متهم کرده است. فیس بوک همچنین به اقدامات نژادپرستانه، ضد قومیتی و اسلام و مسلمان‌هراسی در میانمار متهم شده است. این امر باعث شد تا مسلمانان میانمار از شهر و دیار خود فرار کرده و به بنگلادش پناه ببرند.

فیس بوک تا کنون در واکنش به این اتهام و پرسش، هیچ واکنشی نشان نداده است. البته پیش از این نیز این شبکه از تصمیم خود برای ممنوعیت در انتشار اخبار نادرست و محتوای خصمانه و خشونت‌آمیز سخن گفته بود. طبق آمار منتشر شده تاکنون، بیش از ۶۵۰ هزار مسلمان روهینگیایی از ایالت راخین میانمار به بنگلادش گریخته‌اند و مجبور به مهاجرت اجباری شده‌اند.

میانمار، با نام پیشین برمه، از مستعمره‌های بریتانیا بود که توانست در سال ۱۹۴۸ به استقلال برسد. از زمان استقلال، در این کشور درگیری‌های زیادی میان اقوام پرشمار ایجاد شد و در نا آرامی‌ها و تعارضات اخیری که علیه مسلمانان این کشور به پا شد، تعداد کثیری از آن‌ها کشته شده و زنان و کودکان بسیاری مورد آزار و اذیت و تجاوز قرار گرفتند.

نقش فیس بوک در نسل‌کشی و خشونت علیه مسلمانان میانمار

سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش حقوق بشر خود، اعلام کرده است که فیس‌بوک در نسل‌کشی و خشونت علیه مسلمانان میانمار نقش دارد و متهم است. مرزوقی داروسمان، ریاست گروه بازرسان حقوق بشر سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی در گسترش تعارضات ضدقومیتی و نژادپرستانه نقش به سزایی دارند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حساب فیسبوک من غیرفعال شده فعالش کنید

    پاسخ