;
coinex

خرید بخشی از سهام نوکیا توسط دولت فنلاند؛ تلاش برای حفظ اصالت نوکیا

دولت فنلاند جهت حفظ اصالت نوکیا بخشی از سهام این شرکت را خرید. ارزش سهام خریداری شده 884 میلیون یورو اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، دولت فنلاند 3.3 درصد از سهام کمپانی فنلاندی نوکیا را به ارزش 884 میلیون یورو خریداری کرده است. هدف از این اقدام افزایش میزان نفوذ این کمپانی در بین شبکه های مخابراتی بوده است.

حفظ اصالت نوکیا با سرمایه گذاری دولت فنلاند

این سرمایه گذاری دولتی از طریق کمپانی سرمایه گذار سولیدیوم انجام شده است. اَنتی مکینِن، مدیر عامل سولیدیوم در مورد تلاش دولت فنلان برای حفظ اصالت نوکیا اعلام کرد که آنها باور دارند که این یک سرمایه گذاری خوب خواهد بود. به گفته وی نوکیا، بزرگترین کمپانی فنلاندی است و این کار انجام شده تا مالکیت فنلاندی آن همچنان باقی بماند.

مکینن اعلام کرد که سولیدیوم در پی به دست آوردن صندلی هیئت مدیره سهام داران نوکیا نیست، ولی امکان مطرح شدن این مسئله در آینده وجود دارد. وی ادامه داد که سولیدیوم در سال جاری میلادی، نقش فعال و مهم تری در هیئت مدیره نوکیا خواهد داشت.

نوکیا نقش عمده ای را در بازار موبایل ها بازی کرده و علاوه بر این نقشی اساسی در پیش بردن موتور اقتصاد فنلاند نیز داشته است. نوکیا موفق شده تا 4 در صد از تولید ناخالص ملی و 20 درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص دهد.

حضور نوکیا در صنعت شبکه های مخابراتی

با وجود اینکه بخش تلفن های همراه نوکیا به کمپانی HMD Global واگذار شده، اما بخش فعلی کسب و کار نوکیا بر صنعت شبکه های مخابراتی تمرکز کرده است. البته لازم به ذکر است که نوکیا رقبای قدرتمندی از مجمله اریکسون سوئد و هواوی چین را دارد.

سولیدیوم پیش از نوکیا نیز سرمایه گذاری های مشابهی را در کمپانی های مختلف انجام داده تا بتواند فنلاندی بودن آنها را همچنان حفظ کند. لازم به ذکر است که سولیدیوم در حال حاضر میزان کمی از سهام 13 شرکت فنلاندی را در اختیار دارد.

.

منبع: reuters

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر