;
coinex

پروفسور استیون هاوکینگ در سن 76 سالگی درگذشت!

فیزیکدان بزرگ و مشهور، پروفسور استیون هاوکینگ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. این خبر که ساعاتی پیش منتشر شد، توسط خانواده دکتر هاوکینگ تایید شده است.

به گزارش تکراتو، پروفسور مشهور هاوکینگ که در سن 22 سالگی به یک بیماری عصبی خاص دچار شده بود، اکنون در سن 76 سالگی درگذشت. در آن زمان پزشکان به وی اعلام کردند که تنها برای چند سال دیگر زنده خواهد ماند. این بیماری هاوکینگ را کامل از کار انداخت و باعث شد تا آخر عمر ویلچر نشین شود.

خبر درگذشت پروفسور استیون هاوکینگ

خانواده دکتر هاوکینگ اعلام کردند که وی در خانه اش در نزدیکی دانشگاه کمبریج مرگ آرامی داشته است. کمبریج جایی است که هاوکینگ همیشه اکثر کارهای تحقیقاتی خود را در آنجا انجام می داد.

وی به بیماری ALS دچار بود که یک بیماری بسیار نادر و درمان ناپذیر است و در آن بخشی از نخاع و مغز و سیستم عصبی مورد حمله قرار می گیرد و به تدریج اعصاب حرکتی بدن از بین می رود و با تضعیف ماهیچه ها، فلج عمومی ایجاد می شود.

درگذشت پروفسور استیون هاوکینگ

بعد از تشخیص این بیماری در هاوکینگ، پزشکان اعلام کردند که وی بیش از 2 یا 3 سال دیگر زنده نخواهد بود. این امر باعث شد تا وی به افسردگی شدیدی دچار شود و برای چندین ماه به ندرت خانه خود را ترک کند. او اما شبی به اتاقش در دانشگاه پناه برد و به گفته خودش در آنجا به خواب رفت و کابوسی مبنی بر اعدام شدنش دید. همین موضوع باعث شد تا او متوجه ارزش هر لحظه از زندگیش بشود و خود را قانع کند که پیش بینی پزشکان همیشه هم درست از آب در نمی آید!

او در سال ۱۹۶۵ ازدواج کرد و این ازدواج انگیزه مضاعفی به هاوکینگ داد تا بتواند تحقیقات علمی و پایان نامه دکتری خود را با جدیت بیشتری دنبال کند. رساله دکترای استیون هاوکینگ که در مورد ویژگی های جهان های در حال انبساط بود، توسط دانشگاه کمبریج در دسترس عموم قرار گرفت و طی یک هفته بیش از ۲ میلیون بار مشاهده شد.

درگذشت پروفسور هاوکینگ

گمانه زنی ها در مورد مرگ استیون هاوکینگ

پیش از این نیز عده ای از افراد خبر از مرگ استیون هاوکینگ و استفاده از فناوری هوش مصنوعی به جای وی داده بودند. آنها اعتقاد داشتند که هاوکینگ مرده و یک عروسک روباتیک با ظاهری بسیار شبیه به او، جایش را گرفته است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر