;
coinex

کشف 4 بدافزار در لپ تاپ های اپل ؛ افزایش حملات نسبت به سال گذشته

چهار مورد بدافزار در لپ تاپ های اپل طی دو ماه نخست سال جاری میلادی کشف شده است. این حملات نسبت به سیستم عامل iOS لپ‌تاپ مک‌بوک ایر اپل انجام شده است.

به گزارش تکراتو، گزارش‌های موسسه MalwareBytes نشان می دهد که تعداد حملات بدافزاری و سایبری به لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۶ میلادی، ۲۷۰ درصد رشد و افزایش داشته است. این گزارش همچنین خبر کشف بدافزار در لپ تاپ های اپل را نیز اعلام نمود.

کشف 4 بدافزار در لپ تاپ های اپل

نکته جالبی که لازم است در اینجا به آن اشاره کرد این است که، بسیاری از این حملات سایبری توسط خود کاربران مک‌بوک ایر کشف شده‌اند و متخصصان سایبری و امنیتی نتوانسته‌اند به وجود بدافزار و حفره‌های امنیتی موجود در این لپ‌تاپ پی ببرند.

علت حمله به لپ تاپ های اپل چه بوده است؟

این موسسه امنیتی اعلام کرد که بدافزارهای مربوطه به منظور نفوذ به خدمات آنلاین بانکی، آمازون و آی کلود کاربران مک بوک ایر وارد رایانه آنها شده اند و از حساب‌های کاربری، بانکی و اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران قربانی سوءاستفاده کرده اند.

وب سایت آی تی پرو اعلام کرد که آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده و برآوردها نیز نشان می دهد که رکورد حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد. از جمله مهمترین تهدیدهای امنیتی سال ۲۰۱۶ ، حملات DDOS بود که توانسته بود کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار دهد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر