;
coinex

ادغام یوتیوب و ویکیپدیا ؛ آیا چنین چیزی صحت دارد؟

ادغام یوتیوب و ویکیپدیا برای ویکیپدیا غیرمنتظره بود. براساس ادعای ویکیپدیا آنها از چنین موضوعی هیچ اطلاعی نداشته اند.

به گزارش تکراتو، در رویداد SXSW بود که سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتوب اعلام کرد که این پلتفرم تا چند هفته دیگر، اطلاعات خاصی را از ویکیپدیا به ویدیوهای مرتبط با تئوری های توطئه اضافه می کند. به گفته وی در مورد رویدادهای خاصی، برخی اطلاعات از ویکیپدیا استخراج می شوند تا امکان مقایسه آنها با آنچه در ویدیو مطرح می شود وجود داشته باشد.

ادغام یوتیوب و ویکیپدیا

ادغام یوتیوب و ویکیپدیا وقتی اعلام شد که خود ویکیپدیا از آن بی خبر بود. این بنیاد اخیرا در حساب کاربری توییتر خود نوشته بود که گوگل پیش از اعلام این خبر، هیچ اطلاعی به آن نداده است.

ویکیپدیا اعلام کرد که ادغام یوتیوب و ویکیپدیابه صورت رسمی کلید نخورده است. گفتنی است که در صورت نیاز به استفاده از اطلاعات ویکیپدیا، هیچ الزامی به عقد قرارداد رسمی وجود ندارد اما اعلام چنین خبر مهمی بدون اطلاع این شرکت اندکی عجیب است.

ویکیپدیا در ادامه اعلام کرد که محتوای این سایت را مدیون میلیون ها نفری است که به صورت رایگان به درج اطلاعات و ادیت مطالب می پردازند. در یک زنجیره توییت، ویکیپدیا می گوید که هزاران ویراستار در سراسر جهان مشغول پایش محتویات و بررسی تئوری هایی هستند که طی سال های اخیر شکل گرفته است. محتویات ویکیپدیا به صورت رایگان برای استفاده مجدد از سوی هرکسی لایسنس شده و این بخشی از ماموریت آنها است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر