coinex
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از شبکه های اجتماعی افسردگی و انزوا را به دنبال دارد!

بسیاری از پژوهشگران اعتقاد دارند که استفاده از شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه باعث افسردگی جوانان می شود، تنها و منزوی شدن را نیز به دنبال دارد.

به گزارش تکراتو، از زمانی که استفاده از شبکه های اجتماعی در بین مردم و کاربران فراگیر شده است، بعنوان راهکاری برای ارتباط بیشتر و موثرتر با اطرافیان و دوری افراد از انزوا شناخته شده، در حالی که محققان عقیده دارند استفاده از شبکه های اجتماعی خود باعث انزوا می شود.

مشکلات استفاده از شبکه های اجتماعی

افرادی که در تنهایی زندگی می‌کنند، در صورتی که استفاده از شبکه های اجتماعی را مدام در برنامه خود داشته باشند،  احساس تنهایی و کسالت می‌کنند و بر میزان افسردگی آن‌ها افزوده می‌شود. برخی از محققان فنلاندی بر این باورند که نوجوانان در گروه افراد و کاربران حساس‌تر قرار دارند زیرا با غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیس بوک و توییتر احساس نگرانی، اضطراب، افسردگی و ناراحتی بیشتری خواهند کرد.

با توجه به این مسائل، استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها به سلامت جسمی کاربران کمک نمی‌کند، بلکه سلامت روحی آنان را نیز به مخاطره خواهد انداخت و مشکلاتی را برای آنها ایجاد خواهد نمود. بر اساس گزارشات موسسه Nutley، جوانان آمریکایی به طور متوسط ۹ ساعت در روز را به استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اختصاص می‌دهند در حالی که استفاده از شبکه های اجتماعی بیش از دو ساعت در روز برای سلامتی روح و جسم کاربران مضر خواهد بود.

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر