;
coinex

حافظه 100 ترابایتی تولید شد؛ کم مصرف ترین حافظه جهان

تولید حافظه 100 ترابایتی رکوردهای جهانی را جابجا کرد. این حافظه همچنین عنوان کم مصرف ترین حافظه جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش تکراتو، یک شرکت تجاری برای اولین بار در جهان موفق به تولید حافظه اس اس دی ۱۰۰ ترابایتی شده است. تولید این حافظه کم مصرف توانست تغییراتی در رکوردهای جهانی ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید: سریع ترین حافظه جهان ساخته شد؛ کم حجم و گران قیمت!


تولید حافظه 100 ترابایتی

شرکت نیمباس دیتا توانست برای اولین بار در جهان به چنین دستاوردی نائل شود. این حافظه با نام کامل ExaDrive DC۱۰۰ یک حافظه فلاش مبتنی بر فناوری 3D NAND است و مانند یک حافظه استاندارد ۳.۵ اینچی تولید شده است.

امکان اتصال این حافظه مانند دیگر حافظه های فلاش به رایانه ها وجود دارد و پس از استفاده می توان آن را جدا نمود. شرکت سازنده این حافظه 100 ترابایتی ادعا دارد که این حافظه کم مصرف ترین حافظه اس اس دی دنیا نیز، است. به گفته آنها این حافظه به ازای هر ترابایت تنها ۰.۱ وات برق مصرف می کند که ۸۰ تا ۹۰ درصد کمتر از رقبا است.

مصرف کمتر برق به معنای گرم شدن کمتر این حافظه و افزایش کارآیی و طول عمر آن نیز هست. استفاده از چنین حافظه کوچکی در نسل جدید رایانه ها باعث خواهد شد تا فضای کمتری اشغال شود و ابعاد آنها نیز کوچک تر گردد. شرکت سازنده این حافظه ها را به مدت ۵ سال بیمه می کند و زمان عرضه این محصول را تابستان سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر