;
coinex

معرفی هواوی پی 20 (Huawei P20)؛ پرچمدار 2018 چینی

هواوی دیروز در طی یک مراسم رسمی، معرفی هواوی پی 20 را انجام داد و آن را در کنار مدل پرو، رسما رونمایی کرد. هواوی پی 20 (Huawei P20) نسخه استاندارد این سری است.

معرفی هواوی پی 20

هواوی برخلاف سال گذشته که پرچمداران هواوی پی 10 خود را در نمایشگاه MWC 2017 معرفی کرد، امسال گوشی‌های سری P20 خود را در یک رویداد جداگانه و در شهر پاریس به روی صحنه فرستاد. احتمالا این تاخیر در معرفی، برای آن بوده که گوشی‌های هواوی پی 20 در زیر سایه رونمایی از گلکسی اس 9 سامسونگ قرار نگیرند.

معرفی هواوی پی 20

با اینکه هواوی P20 یک گوشی منحصر به فرد است، اما یک ویژگی بارز خود را از سری P به ارث برده و آن دوربین دوگانه است. البته یک تفاوت دیگر در گوشی‌های جدید سری پی با نسل قبلی وجود دارد و آن نامگذاری متفاوت آنهاست.

هواوی سال گذشته دو مدل متفاوت اما مشابه هواوی پی 10 و پی 10 پلاس را معرفی کرد، اما امسال یک مدل استاندارد را در کنار مدلی با پسوند پرو (Pro) قرار داد. این موضوع اولین تفاوت آشکار در بین این دو نسل را بازگو می‌کند.

علاوه بر نام، یک تفاوت دیگر هم به خوبی در بین دو نسل آخر سری P وجود دارد. طراحی در گوشی‌های هواوی پی 20 به گونه ای انجام شده که برای کم کردن حاشیه‌ها در اطراف صفحه نمایش از طراحی شبیه به آیفون X بهره گرفته شده است. ناچ معروف یا همان بریدگی نمایشگر، در بالای صفحه نمایش هواوی پی 20 به چشم می‌خورد. معرفی هواوی پی 20 را با مشخصات این دستگاه ادامه می‌دهیم.

مشخصات هواوی پی 20

هواوی پی 20 و مدل پرو آن دارای برخی مشخصات فنی یکسان هستند. به عنوان مثال مغز متفکر هر دو دستگاه یکی است. کایرین 970 هشت هسته‌ای، پردازنده‌ای است که در این دستگاه قدرتنمایی می‌کند. این دستگاه به یک نمایشگر 5.8 اینچی IPS LCD مجهز شده که دارای رزولوشن 1080 در 2240 پیکسل است.

در مقایسه با گوشی‌هایی که دارای نمایشگری با نسبت 18 به 9 هستند، صفحه نمایش هواوی P20 به دلیل وجود ناچ از نسبت تصویر 18.7 به 9 برخوردار است. به‌رغم وجود چنین نمایشگری که کشیده تر و بلندتر شده است، اما اسکنر اثر انگشت توانسته که در پنل جلویی آن جای بگیرد.

در لیست مشخصات هواوی پی 20 حافظه رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا به چشم می‌خورد. هواوی P20 برخلاف هواوی پی 20 پرو که با 3 دوربین خودنمایی می‌کند، با دوربین دوگانه لایکا معرفی شد.

دوربین یکی از بخش‌های مهم برای قدرتنمایی هواوی در بازار گوشی‌ جهان است. پی 20 با دوربین دوگانه عرضه می‌‍شود. یکی از سنسورها 12 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسلی 1.55 میکرومتر است و سنسور دوم 20 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.6 است. این دستگاه به فوکوس خودکار لیزری نیز مجهز شده تا دوربین بتواند در هنگام عکاسی فورا بر روی اشیای در حال حرکت، فوکوس کند.

هواوی پی 20 درست به مانند گلکسی اس 9 می‌تواند فیلم‌های سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه با کیفیت اچ دی ضبط کند.


تماشا کنید: قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن در گلکسی اس ۹ سامسونگ


یک دوربین 24 مگاپیکسلی نیز برای پنل جلویی این پرچمدار در نظر گرفته شده است. هواوی پی 20 با اندازه‌های 149.1 در 70.8 در 7.65 میلی‌متر و وزن 165 گرم در یک بدنه ضد آب با استاندارد IP65 قرار گرفته است.

هواوی با مدل‌های پی 20 به کلوب گوشی‌هایی پیوست که امنیت را از طریق تشخیص چهره فراهم می‌کنند. اگرچه هنوز جزئیات زیادی از این ویژگی منتشر نشده، اما هواوی در این فناوری از نقشه دو بعدی صورت کاربر برای باز کردن قفل دستگاه بهره گرفته است، پس نمی‌توان شناسایی چهره‌ای امنی همچون آیفون 10 را انتظار داشت.

درست است که هواوی در حال حاضر معرفی هواوی پی 20 و پی 20 پرو رات انجام داده است، اما کمی قبل نیز هواوی پی 20 لایت را معرفی کرد. اکنون سه گانه هواوی برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند جهان آماده‌ است.

گفته می‌شود که قیمت هواوی پی 20 برای عرضه در بازارهای اروپایی 646 دلار خواهد بود. سامسونگ همزمان با عرضه جهانی گلکسی اس 9 و حتی زودتر از برخی مناطق، پرچمداران جدید خود را به بازار ایران معرفی کرد؛ امیدواریم که هواوی نیز چنین حرکتی انجام دهد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر