;
coinex

زاکربرگ احضار به کنگره را پذیرفت ؛ عواقب رسوایی کمریج آنالیتیکا

مطابق گزارش‌ها به نظر می‌رسد احضار زاکربرگ به کنگره مورد پذیرش او قرار گرفته است. بدین ترتیب او در در حضور کمیته قضایی مجلس سنا به سوالات نمایندگان ایالات متحده پاسخ می‌دهد.

پس از آنکه موسسه تحقیقات سیاسی کمبریج آنالیتیکا اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک را برداشت، رسوایی فیسبوک و مدیر عامل‌اش به نقل محافل خبری تبدیل شد. حال مطابق اخبار رسیده، پس از احضار زاکربرگ به کنگره، او برای حضور در کنگره و گزارش به کمیسیون ویژه راضی شده است.

موسسه کمبریج آنالیتیکا متهم است که با استفاده از داده‌های این کاربران و ارائه پیشنهاد‌های تبلیغاتی به رای دهندگان مردد، در انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است.


بیشتر بخوانید : رسوایی کمبریج آنالیتیکا فیس‌ بوک ؛ پایانی بر رویای “رئیس جمهور مارک زاکربرگ”؟


فیسبوک پیش از این، بابت مجموع قضیه عذرخواهی کرده و برای انجام کارهای بیشتر قول داده بود. با این حال اکنون زمان آن رسیده تا به بخش‌های مختلف و حتی به کمیسیون تجاری فدرال (FTC) که برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است، پاسخگو باشد. پس از احضار‌های پی در پی برای انجام این کار، اکنون مطابق گزارش‌ها مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، پذیرفته تا در حضور کمیته قضایی مجلس سنا به سوالات نمایندگان کنگره پاسخ دهد.

یک کمیته پارلمانی در بریتانیا نیز زاکربرگ را برای ارائه توضیحات در خصوص شیوه‌های اطلاعاتی فیسبوک فراخوانده بود، اما مدیر عامل فیسبوک این احضار را رد کرد و در ازای آن پیشنهاد کرد که مدیران اصلی تکنولوژی و محصول فیسبوک را بفرستد. این کمیته پارلمانی همچنین به زاکربرگ پیشنهاد کردن تا از طریق ارتباط ویدئویی حاضر شود.

مطابق گزارش سی‌ان‌ان، کمیته قضایی سنا افزون بر این، غول دنیای ارتباطات، ساندار پیچای (Sundar Pichai) و جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیران عامل گوگل و توئیتر را نیز برای روز ۱۰ آوریل فراخواند. فراخوانی که مدیرعامل فیسبوک آن را پذیرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که احضار زاکربرگ به کنگره، فشار بر روی ۲ مدیرعامل دیگر را نیز افزایش داده است.

واضح نیست که در این برهه از زمان، پیچای و دورسی نیز تن به چنین تصمیمی می‌دهند یا خیر. با این حال تا کنون هیچ اعلام رسمی از سوی زاکربرگ و یا فیسبوک مبنی بر تایید حضور در برابر کمیته قضایی سنا، پس از احضار زاکربرگ به کنگره منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : Ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر