;
coinex

برای بررسی وضعیت کالاهای ایرانی فناوری اطلاعات کارگروه تشکیل می شود!

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی برای بررسی وضعیت کالاهای ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش تکراتو، رمضانعلی سبحانی فر در مورد موضوع بررسی وضعیت تولید داخل کالاهای حوزه فناوری اطلاعات بعد از تعطیلات نوروز سخن گفته است. به گفته وی بررسی وضعیت کالاهای ایرانی فناوری اطلاعات در دستور کار کمیته ارتباطات مجلس قرار می گیرد. وی تاکید نمود که وضعیت تولید کالاهایی که در کشور توانایی تولید آنها وجود دارد باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن از تولیدکنندگان داخلی حمایت نمود.


بیشتر بخوانید: حمایت وزیر ارتباطات از محصول دانش بنیان ایرانی ؛ کالای ایرانی


ارائه بودجه به وزارت ارتباطات برای حمایت از تولیدات داخلی مربوط به فناوری اطلاعات

سبحانی فر اعلام نمود که در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به وزارت ارتباطات بودجه تعلق گرفته است. به گفته وی در این زمینه ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از سوی وزارت ارتباطات در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت که این موضوع در بودجه سال ۹۷ آمده است.


بیشتر بخوانید: حمایت از کالای ایرانی در دستور کار وزیر ارتباطات قرار گرفت!


وی در ادامه بیان نمود که بحث تولید سخت افزار ممکن است در کشور آنطور که باید رونق نداشته باشد اما در بخش نرم افزار و تولید اپلیکیشن تولیدات داخلی ما حرفی برای گفتن دارند و حتی می توانند تولیدات خود را به بازارهای خارجی صادر کنند. رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد هم اکنون در حوزه نرم افزار فعالیت های خوبی در کشور شکل گرفته که باید از آن حمایت کرد.

سبحانی فر در پایان تاکید کرد که در زمینه بررسی وضعیت کالاهای ایرانی فناوری اطلاعات ، بعد از تعطیلات عید نوروز وزیر ارتباطات گزارشی به مجلس ارائه خواهد کرد و پس از آن، این موضوع در کارگروه تشکیل شده مورد بررسی قرار می گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر