;
coinex

راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان توسط ولیعهد این کشور

ولیعهد عربستان، شاهزاده محمد بن سلمان، قصد راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان را دارد. وی در دیداری با ریچارد برنسن درباره این موضوع صحبت کرد.

شاهزاده محمد بن سلمان و چندین عضو دیگر از وزارت دفاع عربستان سعودی، در کالیفرنیا با ریچارد برنسن از ویرجین گالاکتیک ملاقات کرده اند. یکی از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در این ملاقات، راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان بود.


بیشتر بخوانید: پادهای هایپرلوپی که در مسابقه ایلان ماسک با یکدیگر رقابت می کنند


راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان

راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان

همکاری مد نظر ولیعهد عربستان با شرکت ویرجین بخشی از برنامه های عربستان در سال ۲۰۳۰ است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط سران حکومتی عربستان، این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۳۰ جامعه خود را از همه ابعاد به تکنولوژی پیوند بزند. هدف آنها داشتن شهری مدرن است.

سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ چون سرعت بالایی دارد، می‌تواند مسافران دو شهر ریاض و جده را در ۷۶ دقیقه جابه‌جا کند. لازم به ذکر است که جابه‌جایی بین این دو شهر با وسایل نقلیه عمومی زمینی ۱۰ ساعت زمان می برد و پرواز مستقیم از ریاض به جده نیز به ۹۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

بررسی تکنولوژی هایپرلوپ وان

راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان سعودی

هایپرلوپ کاتالیزوری است که تمام فناوری نسل چهارم تکنولوژی را قادر می‌سازد تا در یک قلمرو تازه شکوفا شوند و به تشکیل یک جامعه پرجنب ‌و جوش بپردازند. ویرجین ادعا دارد که راه اندازی هایپرلوپ وان در عربستان ، می‌تواند عربستان سعودی را به‌ دروازه‌ای به سه قاره تبدیل کند.

این تکنولوژی یک سیستم حمل‌ونقل با سرعت بسیار بالا است که ابتدا توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. در این نوع حمل‌ونقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکم‌فرما است تا اصطکاکی در کار نباشد، قرار می‌گیرند تا از سرعتی بالغ‌ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت استفاده شود.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر