;
coinex

رکورد زنی دلار ؛ قیمت دلار به مرز 6000 تومان رسید و بحث داغ مملکت فیلترینگ تلگرام است!

قیمت دلار رکورد زنی می‌کند. دلار به مرز 6000 تومان رسید. جالب اینجاست که قیمت دلار در لحظه در حال تغییر است و هیچ ثباتی برای آن دیده نمی‌شود.

زمانی که دلار از 5200 تومان عبور کرد، خبر رسید که اکبر ترکان در گفت‌وگویی از افزایش قیمت دلار حمایت کرده و گفت که “بالا رفتن قیمت دلار کار خوبی بوده است و هیچ چاره ای نبود، چون آن موقع به شکلی مصنوعی  قیمت دلار را پایین نگاه داشته بودند, وقتی سطح عمومی قیمت ها بالا برود، دلار هم بالا می‌رود.”

زمانی که قیمت دلار به 4700 تومان رسیده بود، رئیس جمهور روحانی ضمن رد این قیمت برای دلار در بازار آزاد، به مردم اطمینان داد که خیالتان از بابت افزایش قیمت دلار راحت باشد.

دیروز قیمت دلار 5250 اعلام شده بود و اکنون قیمت دلار به 5700 تومان رسیده است. قیمت دلار در تابلوی صرافی‌ها به شکلی عجیب در این چند روز جابجا شده و امروز بسیار عجیب‌تر از هر زمان دیگری در حال تغییر است. بسیاری از صرافی‌ها از خرید و فروش ارز (بخصوص دلار و یورو) دست کشیده و منتظر ثبات قیمت‌ها هستند، البته اگر ثباتی وجود داشته باشد!

بازاری‌ها معتقدند که دلار در حال حاضر قیمت مشخصی ندارد و معلوم نیست که متقاضیان خرید دلار و یورو چه وضعیتی خواهند داشت و این درحالیست که فیلترینگ یک پیام رسان به یک چالش جدی برای دولتمردان این مملکت تبدیل شده است!

پشت پرده بالا رفتن قیمت دلار

در خصوص علل افزایش نرخ دلار حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح می‌شود. وب‎سایت مشرق نیوز دیروز با انتشار مطلبی، یکی از عوامل رکوردزنی نرخ دلار را میزان درآمد دولت از افزایش قیمت ارز می‌داند. بد نیست بدانید که نرخ هر دلار در بودجه سال جاری با ۳ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد و اکنون قیمت دلار به مرز 6000 تومان نزدیک شده است!

اما به نظر می‌رسد که رکورد زنی قیمت دلار در حال حاضر ادامه یابد، برخی از فعالین بازار قیمت دلار را تا 12 هزار تومان نیز پیش‌بینی می‌کنند، قیمتی که می‌تواند بازار ایران را از این هم آشفته‌تر کند!

حسینعلی حاج ‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص می‌گوید:

افزایش قیمت دلار اگر برای دیگران سودی نداشته باشد، برای دولت سود دارد؛ چرا که باعث افزایش درآمدهای دولت می‌شود و ما شاهد هستیم که قیمت دلار در بودجه سال جاری، ۳۵۰۰ تومان تعیین شده و در آغاز سال ۹۷ قیمت دلار به بیش از ۵ هزار تومان رسیده است.

دلایل بالا رفتن قیمت دلار آن هم به این شکل نجومی مسلما باید به شکلی کاملا کارشناسی شده مورد بررسی اقتصاددانان قرار گیرد ولی جای یک سوال باقی می‌ماند؛ در حالی که وضعیت بی‌ثبات اقتصادی کشور تا این اندازه واضح و آشکار است، بحث فیلترینگ تلگرام بیشتر به یک سرگرمی شبیه است تا یه چالش ملی!

با اینکه بازار ارز در حال حاضر راکد مانده است، اما در حال حاضر قیمت دلار 5700 تومان اعلام شده است و صرفا جهت اطلاع رسانی، بد نیست بدانید که قیمت هر دینار کویت نیز به 17000 تومان رسیده است. چالش‌های ما تمامی ندارد!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر