;
coinex

پرداخت عوارض گمرکی تلفن همراه مسافری در سامانه آنلاین رجیستری

گمرک جمهوری اسلامی در مورد نحوه پرداخت عوارض گمرکی تلفن همراه مسافری و تجاری با ثبت شماره شناسه بین المللی (IMEI) خبرداد.

به گزارش تکراتو، مسافرانی که به کشور وارد می شوند در صورتیکه  خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند باید تلفن همراه خود را از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه، پس از ورود به گمرک اظهار نمایند.


بیشتر بخوانید: ۳۱ فروردین آغاز اجرای آخرین مرحله طرح رجیستری موبایل


پرداخت عوارض گمرکی تلفن همراه مسافری

گمرک ایران در مورد پرداخت عوارض گمرکی تلفن همراه مسافری اعلام کرده است که این امر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه، از طریق گزینه ثبت اطلاعات و سپس از آیکون مقابل هر رکورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام می کند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.


بیشتر بخوانید: آغاز رجیستری سامسونگ و سایر برندهای باقی مانده از اول اردیبهشت ماه ۹۷


بررسی مقررات مربوط به واردات گوشی تلفن همراه تجاری

واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی و داشتن مجوز ثبت سفارش است .در این حالت حقوق ورودی و سود بازرگانی انواع گوشی تلفن همراه پنج درصد بر اساس ارزش پایه  گوشی موبایل که گمرک مشخص کرده است ، محاسبه و بر مبنای آن 5% حقوق و عوارض دریافت خواهد شد.

باید گفت که برای واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری علاوه بر 5 درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی ، مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت می شود. ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC)  قرار داده شده و برای تمامی شهروندان در دسترس است.

بررسی نحوه ورود گوشی تلفن همراه به صورت مسافری و تجاری

  • امکان استعلام قاچاق یا غیر قاچاق بودن گوشی های تلفن همراه برای خریداران عمده به صورت تجاری به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده است .
  • اطمینان از قاچاق و غیر قاچاق بودن گوشی های تلفن همراه خریداری شده توسط خریداران عمده گوشی تلفن همراه وارداتی، از طریق کد پروانه الکترونیکی امکان پذیر است.
  • استعلام پته های گمرکی برای مطمئن شدن خریداران عمده کالا از قانونی یا قاچاق بودن کالا از طریق آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl  امکان پذیر است.

.

منبع: yjc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام من یه تلفن با مارک هوآوی با خودم از خارج آوردم و در گمرک فرودگاه اظهار کردم
    متاسفانه هر کار میکنم جاییکه عوارض رو پرداخت و تلفن رو ریجستر کنم پیدا نمیکنم لطفا راهنمایی بفرمایید
    ضمنا به سر دامداران بفرمایید اینقدر مردم رو اذیت نکنند
    حداقل من یکی که نفرین کردم باعث و بانی اون رو خدا ازشون نگذره که وقت مردم رو تلف میکنند

    پاسخ

    سلام در تاریخ ١٣تیر مبلغ حدود٣١۴هزار تومان اینترنتی از کارت بانکی همسرم بابت رجیستری کردن گوشی ایفون٧مشکی رنگ ۶۴ کسر کردن ولی موبایلم کار نمیکنه.وارد سیستم که میشوم میزنه در حال بررسی است و الان حدود۵روز طول کشیده و هنوز نه جوابی دادن نه موبایلم کار میکنه.به قسمت رجیستری (٠٩۶٣۶۶)زنگ زدم گفتن مشکل گوشیتان در گمرک است تلفن ٠٢١۴٣٨٩١را دادن ولی هرچی زنگ میرنم بیش از١۵دقیقه هم گوشی دستم می ماند و کد داخلی صفر را میگیرم متاسفانه هیچ کارشناسی جواب نیست.خواهشا بررسی بفرمایید و در صورت امکان مشکل گوشی بنده را حل بفرمایید.باتشکر

    پاسخ

    سلام
    من کد imi رو در سایت گمرک وارد کردم ولی کد را پیدا نمی کند ، لطفا من را راهنمایی کنید که چطور می توانم قفل موبایل را باز کنم؟؟

    پاسخ