;
coinex

مقایسه دوربین هواوی پی 20 با گلکسی اس 9 پلاس [تماشا کنید]

امروز می‌خواهیم دوربین پرچمدار کوچک‌تر هواوی، یعنی هواوی P20 را در برابر پرچمدار فعلی سامسونگ، یعنی گلکسی S9 پلاس که به دوربین دوگانه مجهز است، قرار دهیم. این مطلب مقایسه دوربین هواوی پی 20 با گلکسی اس 9 پلاس بوده و جزئیات جذابی را نشان می‌دهد. 

این روزها آن‌قدر در مورد دوربین سه‌گانه هواوی پی 20 پرو تعریف و تمجید شده که به دوربین محصول کوچک‌تر و ارزان قیمت‌تر خانواده‌ی P20 کمتر توجه می‌شود. دوربین هواوی پی 20 در رده‌بندی DxOMark بعد از دوربین هواوی P20 پرو با کسب امتیاز 102 در جایگاه دوم و بالاتر از گلکسی اس 9 پلاس جای گرفته است.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین هواوی P20 پرو (Huawei P20 Pro) از نگاه DxOMark


در ادامه شاهد ویدیویی خواهید بود که در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است. در این ویدیو با پخش تصاویری که با دوربین دو دستگاه گرفته شده، مقایسه دوربین هواوی پی 20 با گلکسی اس 9 پلاس انجام می‌شود تا ببینیم که کدام گوشی دوربین دوگانه قوی‌تری دارد. با تکراتو در ادامه همراه باشید.

مقایسه دوربین هواوی پی 20 با گلکسی اس 9 پلاس

در ویدئوی این مطلب برای اینکه درک بهتری از کیفیت دوربین هواوی پی 20 داشته باشید، تصاویر ثبت شده با این دوربین با تصاویر ثبت شده با گلکسی اس 9 پلاس مقایسه می‌شوند. ابتدا ویدیو را به طور کامل ببینید و در انتها با مقایسه تصاویر ثبت شده بررسی می‌کنیم که کدام دوربین گوشی بهتر بوده و عملکرد بالاتری دارد.

توجه داشته باشید که برخی از تصاویر این ویدیو در حالت خاموش بودن HDR گرفته شده و برخی دیگر با HDR روشن این مزیت به خوبی عملکرد این ویژگی را به شما نشان می‌دهد.

تصویر اول:

عکس اول بدون HDR از یک دستگاه بازی در یک محیط بسته با نور کافی ثبت شده و همانطور که خواهید دید دامنه‌ی پویایی تصویر ثبت شده با هواوی P20 کمی بهتر از اس 9 پلاس بوده و همچنین نور تصویر بیش از اندازه زیاد نشده است.

تصویر دوم:

عکس دوم نیز بدون HDR و در محیط بیرون با هوای ابری ثبت شده و تفاوت میان این دو عکس، بسیار اندک است؛ اما می‌توان گفت که دوربین گلکسی اس 9 پلاس در این بخش عملکرد تقریبا بهتری داشته و جزئیات بیشتری را به تصویر کشیده است. با دقت کردن در ابرها می‌توانید این نکته را بهتر ببینید؛ اما در مجموع دوربین هردو دستگاه عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

تصویر سوم:

اما عکس سوم در همان محیط و در حالت روشن بودن HDR گرفته شده و اینجا تفاوت‌ها مشهودتر می‌شوند. در عکس ثبت شده با P20 این‌ بار جزئیات زیادی از ابرها به تصویر کشیده شده و با نگاه کردن به ابرهای دوردست تفاوت عملکرد این دو دوربین را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

تصویر چهارم:

در عکس چهارم که سوژه یک گلدان در فضای باز با نور کافی روز است و بدون HDR ثبت شده، دوربین گلکسی اس 9 پلاس به دلیل بازتر بودن دهانه دیافراگم پس زمینه‌ی تصویر را کمی تار کرده است. جزئیات ابرها نیز با دوربین P20 بهتر ثبت شده‌اند و همچنین به صورت کلی جزئیات بیشتری از پس زمینه‌ی عکس هواوی P20 قابل مشاهده است.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سامسونگ گلکسی اس ۹ ؛ از دیافراگم متغیر تا ایموجی AR


دوربین پرچمدار هواوی سایه‌های تصویر را نیز با کیفیت بیشتری ثبت کرده، اما سایه پای گلدان با جزئیات بیشتری توسط گلکسی اس 9 پلاس به تصویر کشیده شده است.

تصویر پنجم:

در عکس پنجم نیز مجددا همین سوژه و فضا، این بار در حالت HDR روشن گرفته شده است. جالب اینجاست که نقص موجود در سایه‌ی پای گلدان در تصویر قبلی P20 در این عکس مرتفع شده و سایه گلدان به عکس بازگشته است. این بار نیز دوربین هواوی پی 20 در زمینه‌ی دامنه‌ی پویایی تصویر عملکرد بهتری داشته ولی شفافیت عکس کمی بیش از اندازه است.

تصویر ششم:

در عکس ششم عملکرد هوش مصنوعی هواوی P20 قابل مشاهده بوده و خواهید دید که دوربین این دستگاه با تشخیص این فضای سبز سایه‌ی برگ درخت و اطراف آن را به خوبی مدیریت می‌کند و همچنین رنگ فضای سبز را نیز کمی پویاتر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. ولی در مجموع عملکرد هردوی این دوربین‌ها در فضای سبز بسیار خوب و قابل قبول است.

تصویر هفتم:

در عکس هفتم که در یک فروشگاه و از چند بسته اسباب بازی داخل فروشگاه با HDR خاموش گرفته شده، عملکرد هردو موبایل عالی و بی‌نقص است. دامنه‌ی پویایی تصویر در هر دو تصویر بسیار خوب و چشم‌نواز بوده و حقیقتا به سختی می‌توان تفاوتی میان آن‌ها قائل شد.

تصویر هشتم:

در عکس هشتم که از همان اسباب بازی‌های قبلی ولی در حالت HDR روشن گرفته شده است و اینجاست که تفاوت‌ها نمایان‌تر می‌شوند. عمق رنگ قرمز در تصویر گرفته شده با دوربین هواوی پی 20 بیشتر شده و در کل رنگ‌ها در این حالت جان تازه‌ای به خود می‌گیرند. هرچند که رنگ‌ها در حالت HDR سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیز عمیق‌تر می‌شوند، اما این تغییر به اندازه‌ی پرچمدار هواوی نیست.

تصویر نهم:

هواوی P20 یک حالت ویژه عکاسی در شب دارد که تصاویر فوق‌العاده‌ای در شب ثبت می‌کند. در عکس نهم می‌بینید که جزئیات بیشتری توسط P20 ثبت شده است. با نگاه نزدیک‌تر به بخش‌هایی مانند پنجره و در سمت چپ تصویر به خوبی می‌توان تفاوت میان این دو تصویر را بهتر درک کرد.

تصویر دهم:

در عکس دهم نیز همچنان این تفاوت‌ها مشهود هستند و دوربین هواوی پی 20 نشان فروشگاه را بسیار بهتر از گلکسی اس 9 پلاس به تصویر کشیده است، اما تفاوت اصلی این دو عکس در آسمان مشاهده می‌شود؛ جایی که یک ساختمان و جرثقیل بر روی آن به کلی در عکس گرفته شده با گلکسی اس 9 پلاس محو شده، اما در تصویر P20 کاملا مشخص است.

تصویر یازدهم:

در عکس یازدهم نیز مجددا عملکرد بسیار خوب پرچمدار هواوی در شب خودنمایی می‌کند و همه تابلوها و علامت‌ها در تصویر ثبت شده با هواوی P20 خواناتر هستند.

تصویر دوازدهم:

در عکس دوازدهم عملکرد دوربین این دو دستگاه در حالت عکاسی پرتره یا قابلیتی که سامسونگ آن را فوکوس زنده نام گذاری کرده، با یکدیگر مقایسه می‌شوند. در اینجا نیز می‌بینیم که دوربین هواوی پی 20 رنگ‌ها را بهتر و بسیار دقیق‌تر ثبت کرده، در حالی که سامسونگ با ادغام حالت زیبایی در این عکس مقداری آن را از حالت طبیعی خارج کرده است.

تصویر سیزدهم:

در عکس سیزدهم مقایسه دوربین‌ جلویی هواوی پی 20 با گلکسی اس 9 پلاس یا همان دوربین سلفی در این دو پرچمدار با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در این رقابت یک طرف صورت سوژه به صورت عمدی با نور روشن‌تر شده تا توانایی دوربین سلفی این محصولات در نحوه مدیریت این نور اضافه نیز سنجیده شود.

همان‌طور که در ویدئوی بالا می‌بینید، دوربین هواوی P20 در ثبت عکس‌های سلفی حتی با این نور اضافه نیز بسیار خوب عمل کرده و تقریبا هر مرتبه بدون خطا رنگ‌ها را به تصویر کشیده است، اما با دوربین سلفی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس پس از چند مرتبه عکاسی، تنها در یکی از عکس‌ها رنگ‌ها قابل قبول ثبت شده‌اند.

پس از عکاسی قابلیت فیلمبرداری این دو گوشی هوشمند قدرتمند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در رزولوشن 1080p یا همان فول اچ‌دی تفاوت ویژه‌ای در عملکرد دوربین‌ هواوی پی 20 و گلکسی اس 9 پلاس مشاهده نمی‌شود؛ تنها نکته‌ای که می‌توان متذکر شد، این است که شاید رنگ‌ها در گلکسی اس 9 پلاس کمی بهتر به تصویر کشیده شده‌اند.

اما در فیلمبرداری با رزولوشن 4K اوضاع کاملا به نفع پرچمدار سامسونگ تغییر می‌کند و در حالی که گلکسی اس 9 پلاس در این رزولوشن نیز همچنان نرم و چشم نواز فیلم می‌گیرد، دوربین هواوی P20 در رزولوشن 4K تثبیت کننده‌ی نوری تصاویر را به صورت خودکار خاموش می‌کند و در این بخش عملکرد خوبی ندارد.

در مجموع می‌توان گفت که هواوی P20 در زمینه‌ی دوربین حقیقتا عملکرد بهتری از سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس ارائه می‌کند و دوربین این محصول شایسته‌ی تحسین است. ویدیوی مقایسه دوربین هواوی پی 20 با گلکسی اس 9 پلاس را ببینید و خودتان نتیجه نهایی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر