;
coinex

معرفی پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی ؛ با پیام رسان های محبوب آشنا شوید!

انواع مختلفی از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی وجود دارند اما به نظر شما از بین آنها پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها کدام ها هستند؟!

به گزارش تکراتو، تاکنون انواع مختلفی از اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی در دنیا معرفی شده اند که هر کدام از آنها نیز ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی دارند. کاربران با توجه به این ویژگی ها نوع پیام رسان و یا شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب می کنند.


بیشتر بخوانید: بررسی رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی ؛ محبوب ترین شبکه های اجتماعی


معرفی پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در دنیا

در ادامه به بررسی لیستی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در دنیا خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که یکی از معیارهای مهمی که براساس آن محبوب ترین شبکه های اجتماعی انتخاب می شوند، تعداد کاربران استفاده کننده از آن شبکه هستند. با تکراتو همراه باشید!

1.فیس بوک (Facebook)

فیس بوک

فیس بوک که اکنون یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است، در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی با وجود مشکلات بسیاری که اخیرا با آنها روبه رو بوده است،  ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

2.یوتیوب (youtube)

یوتیوب

یکی دیگر از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان ویتیوب است. یوتیوب معروف‌ترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند سابق پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. یوتیوب اکنون یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.


بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های جایگزین تلگرام ؛ انتخاب بهترین پیام رسان


3.واتس اپ (whatsapp)

واتس اپ

یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در دنیا که کاربران بسیاری نیز از آن استفاده می کنند، واتس آپ است. پیام‌رسان WhatsApp سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند اندروید، آیفون، نوکیا، و بلک‌بری و سیمبیان است. واتساپ چیزی حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داد و یکی از پرطرفدارترین پیام رسان ها در دنیا است.

4.فیس بوک مسنجر ( facebook messenger )

فیس بوک مسنجر

فیس بوک مسنجر پرطرفدارترین پیام رسان بعدی است که چیزی حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این پیام رسان نیز در بین کاربران بسیار محبوب است.

5.وی چت ( wechat )

وی چت

یکی دیگر از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی وی چت است. این پیام رسان محبوب کاربران ایرانی نیز دارد که البته مدتی در ایران فیلتر بود اما دستور رفع فیلتر آن چندی پیش صادر شد. وی چت با ۹۸۰ میلیون کاربر فعال در ماه توانسته در لیست محبوب ترین پیام رسان ها قرار گیرد.

6.کیو کیو ( QQ )

این پیام رسان که توسط یک شرکت چینی توسعه داده شده است ۸۴۳ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و در لیست محبوب ترین پیام رسان ها قرار گرفته است.

7.اینستاگرام (Instagram)

استفاده از قابلیت nametag در اینستاگرام ؛ قابلیت های جدید و کاربردی!

یکی دیگر از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی ، اینستاگرام است. این اپلیکیشن که ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و ایران است.

۸.تامبلر ( tumblr )

پیام رسان بعدی که توانسته در لیست محبوب ترین ها برای خود جا باز کند، تلمبلر است. این پیام رسان با دارا بودن ۷۹۴ میلیون کاربر فعال در ماه یکی از پرطرفدارترین هاست.

9.کیو زون ( QZone )

پیام سران کیو زون با ۵۶۸ میلیون کاربر فعال در ماه در لیست پرطرفدارترین پیام رسان ها قرار گرفته است.

10.سینا ویبو ( sina weibo)

سینا ویبو پیام رسان محبوب بعدی است که توانسته در لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی قرار گیرد. آن گونه که اعلام شده است این پیام رسان ۳۷۶ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

11.توییتر ( twitter )

توییتر

شبکه اجتماعی توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. توییتر یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که روزانه ۳۴۰ میلیون توییت در آن انجام می شود. این شبکه اجتماعی ۳۳۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.


بیشتر بخوانید: امن ترین پیام رسان ها کدامند؟ از چه پیام رسانی استفاده کنیم؟


12.بایدو تیبا (baidu tieba)

شبکه اجتماعی پرطرفدار دیگر، بایدو تیبا نام دارد. این شبکه که در لیست محبوب ترین پیام رسان ها قرار گرفته است،  حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

13.اسکایپ (skype)

اسکایپ

اسکایپ یکی دیگر از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. تماس تلفنی و ویدئویی بین کاربران اسکایپ کاملاً رایگان است. این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اسکایپ هم اکنون ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

14.لینکدین (linkedin)

لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی براساس روابط تجاری‌ است. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی افتتاح شد. لینکدین یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که بیش از ۲۰ دفتر فعال در سراسر دنیا دارد. لینکدین با داشتن ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه توانسته در لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی قرار گیرد.

15.وایبر ( viber )

وایبر

یکی دیگر از محبوب ترین پیام رسان ها ، پیام رسان وایبر است. این پیام رسان از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار است و ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

16.اسنپ چت ( snapchat )

اسنپ چت

اسنپ چت که یک شبکه اجتماعی تقریبا جدید است توانسته با جذب ۲۵۵ میلیون کاربر فعال در ماه در لیست پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی قرار گیرد. بسیاری ادعا دارند که اسنپ چت رقیب اینستاگرام است.

17.ردیت ( reddit )

پیام رسان محبوب بعدی این لیست ردیت است. ردیت نیز مانند سایر شبکه ها و پیام رسان ها به واسطه قابلیت هایی که دارد یکی ازمحبوب ترین شبکه های اجتماعی است و ۲۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

18.لاین (Line)

لاین

لاین یک نرم‌افزار کاربردی پیام‌رسان فوری مخصوص تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی است. این پیام رسان امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را فراهم می کند. لاین در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه‌اندازی شد و در ظرف دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ژاپنی تبدیل شد. لاین که اکنون یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است ۲۰۳ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

19.پینترست ( Pinterest)

پینترست که توانسته در لیست پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی قرار گیرد، نام یک وب‌سایت شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر است. این شبکه به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس علاقه خود به اصطلاح پین کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک زده یا در صورت لزوم ریپین کنند. این شبکه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

20.وای وای ( YY )

شبکه اجتماعی وای وای با داشتن ۱۱۷ میلیون کاربر فعال در ماه توانسته محبوبیت خود را اثبات کند و در لیست پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی قرار گیرد.

21.تلگرام ( Telegram )

تلگرام

پیام رسان محبوب بعدی تلگرام است. پیام رسانی که در تمام کشور های دنیا از محبوبیت برخوردار است. این شبکه اجتماعی که توسط پاول دورف راه اندازی شده هم اکنون ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

22.بی بی ام ( BBM )

پیام رسان بی بی ام با داشتن ۶۳ میلیون کاربر فعال در ماه توانسته در لیست محبوب ترین پیام رسان ها برای خود جا باز کند.

23.کاکائو تاک ( kakao talk )

در آخر پیام رسان کاکائو تاک قرار دارد که توانسته با دارا بودن ۴۹ میلیون کاربر فعال در ماه در لیست بهترین پیام رسان ها قرار گیرد.

.

گردآوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر