;
coinex

اولین جاده برقی جهان توسط سوئدی ها در استکهلم ساخته شد!

سوئدی ها توانستند اولین جاده برقی جهان را در استکهلم افتتاح کنند. ساخت چنین جاده ای می تواند آغازگر دوره ای جدید در صنعت حمل و نقل باشد.

به گزارش تکراتو، ساخت اولین جاده برقی جهان ، استکهلم را از دیگر شهرهای دنیا متمایز خواهد کرد. ساخت این جاده می تواند تحولی بزرگ در حمل و نقل را باعث شود. این جاده الکتریکی مجهز به یک ریل است که در آن الکتریسیته جریان دارد.

برنامه سوئدی ها برای برقی کردن جاده ها، بخشی از پروژه eRoadArlanda  است. مجریان این پروژه اعلام کرده اند که با هزینه کمتر هم می توانند راه های ارتباطی گسترده سوئد را به این فناوری تجهیز نموده و زیرساخت های لازم برای تردد مدل های برقی را، با سرمایه گذاری هدفمندتر فراهم نمایند.

اولین جاده برقی جهان

افتتاح اولین جاده برقی جهان در سوئد

با اتصال به ریل اولین جاده برقی جهان ، خودروها به جریان برق دسترسی خواهند داشت و می توانند از آن بهره برداری کنند. این ریل که برق موجود در آن ظاهرا از شبکه برق شهری تامین می شود، قادر است به واسطه ابزارهای تعبیه شده، خودروهای متصل شونده را شناسایی و میزان مصرف الکتریسیته هر اتومبیل را محاسبه کند.

اولین جاده برقی دنیا

به منظوره استفاده از جریان موجود در این ریل، وسایل نقلیه عبوری باید به یک بازوی ویژه مجهز شوند تا بتوانند حین حرکت به آن اتصال پیدا کنند. این بازو وقتی تشخیص دهد که بر روی ریل مذکور در حال حرکت است، از جای خود خارج شده و به آن متصل می شود.

این سیستم طراحی شده توسط سوئدی ها در واقع مدل معکوسی از اتوبوس های برقی است که در برخی از کشورهای اروپایی وجود دارند. این اتوبوس ها از طریق میله هایی که بر روی سقف آنها نصب شده، به خطوط برق متصل هستند.

نخستین جاده برقی دنیا

ظاهرا سوئدی ها برنامه هایی را برای گسترش این فناوری در کل کشور خود در سر دارند و به نظر می رسد که این اولین جاده برقی جهان که در استکهلم ساخته شده در حال گذراندن تست های نهایی باشد. در صورت موفق بودن این مسیر، سایر جاده های سوئد نیز به فناوری مشابه مجهز خواهند شد.

.

منبع: autoevolution

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر