;
coinex

هرآنچه باید در مورد گوشی وان پلاس 6 بدانیم ؛ پرچمدار آینده چینی‌ها

شرکت وان پلاس یک سازنده چینی است که گوشی‌های پرچمدار مقرون به صرفه‌ای تولید می‌کند. این کمپانی به زودی نسل بعدی پرچمدار خود را معرفی خواهد کرد. این مطلب هر آنچه که لازم است درباره گوشی وان پلاس 6 (OnePlus 6) بدانید، ارائه شده است.

وان پلاس در آینده‌ای نزدیک گوشی پرچم‌دار بعدی خود را وارد بازار خواهد کرد. تعداد زیادی از کاربران و منتقدان می‌خواهند بدانند که این محصول چه ویژگی‌هایی دارد. سازنده چینی چند وقتی است که دیگر از گوشی‌های خود به عنوان قاتل پرچمداران یاد نمی‌کند.

ویژگی‌های گوشی وان پلاس 6

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بیشتر جزییاتی که تا به امروز در مورد گوشی وان پلاس 6 منتشر شده‌، توسط شرکت سازنده این محصول تایید نشده‌اند. با این حال، انتظار می‌رود که بعضی از این جزییات صحت داشته باشد. با همه این تفاسیر و با در نظر گرفتن اطلاعات و تصاویری که تا به امروز در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است، تا حدی می‌توانیم بگوییم که این محصول چه ویژگی‌هایی دارد. در این نوشتار به ارائه آخرین جزییات مرتبط با گوشی وان پلاس 6 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

تاریخ عرضه

تاریخ عرضه

تا حدود یک هفته پیش اطلاعات زیادی در مورد زمان رونمایی و عرضه موبایل وان پلاس 6 در دسترس نبود. در تاریخ 20 فروردین (9 آوریل) یک منبع خبری، شایعه‌ای را در مورد عرضه این محصول در تاریخ 15 اردیبهشت (5 مه) در کشور چین منتشر کرد.

لغت “عرضه” برای انتقال مفهوم خاص خود به کار می‌رود، با این حال بارها پیش آمده است که سازندگان از این لغت به معنای رونمایی از محصولات خود نیز استفاده کرده‌اند.

همان طور که می‌دانید تاریخ عرضه یک محصول با تاریخ رونمایی (معرفی) آن فرق دارد. بیشتر اوقات یک گوشی درست در همان روزی که معرفی می‌گردد، در بازار عرضه نمی‌شود. البته در صورتی که شرکتی، گوشی خود را درست در روز معرفی آن وارد بازار کند، این روند تعریف کاملا ماهیت عادی خود را از دست می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که سازنده مشهور چینی بخواهد وان پلاس 6 را درست در روز معرفی این محصول وارد بازار کند. با این حال تا زمانی که رویداد معرفی وان پلاس 6 برگزار نشود، نمی‌توان با اطمینان در مورد این موضوع صحبت کرد.

طراحی

زمانی که بحث از سبک طراحی گوشی وان پلاس 6 مطرح می‌شود، مهم‌ترین عنصر یا حداقل عنصری که بیشترین توجه را در مورد این گوشی هوشمند به خود جلب می‌کند، شکاف بالای نمایشگر (ناچ) این محصول است. ناچ نمایشگر به قسمتی از صفحه نمایش گفته می‌شود که سنسور دوربین سلفی و میکروفون گوشی را در خود قرار داده است.

این سبک طراحی ابتدا با رونمایی از گوشی آیفون X اپل معرفی شد و سپس سازندگان گوشی‌های اندرویدی هم از آن در ساخت محصولات خود استفاده کردند و به نظر می‌رسد که وان پلاس هم یکی از این سازندگان باشد.

طراحی وان پلاس 6 با یک بریدگی در بالای نمایشگر آن، در ابتدا به شکل یک شایعه مطرح شد، اما بعد از گذشت چند هفته کارل پی (Carl Pei)، یکی از هم‌بنیانگذاران کمپانی OnePlus، اعلام کرد که این گوشی هوشمند از چنین مشخصه‌ای بهره می‌برد. البته قبل و بعد از صحبت‌های کارل، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که این گفته را تایید می‌کرد.

وان پلاس 6 علاوه بر شکاف نمایشگر، ویژگی‌های برجسته دیگری هم در طراحی دارد. در این رابطه می‌توان اعتراف کرد که گوشی‌ساز چینی به متفاوت ساختن گوشی‌های خود علاقمند است. این شرکت برای این که این تفاوت را نشان دهد، ابتدا وان پلاس 1 را با یک کاور پشتی ساخته شده از جنس Sandstone (ماسه‌سنگ) ارائه کرد، سپس کاورهایی از جنس سرامیک به کار برد  و در نهایت کارورهای قابل تعویض چوبی در اختیار کاربرانش گذاشت.

تصاویر جدیدی که از وان پلاس 6 منتشر شده‌اند از این امر حکایت می‌کنند که این گوشی هوشمند یک کاور پشتی چوبی در اختیار دارد. البته وان پلاس اولین شرکتی نیست که در ساخت گوشی‌های خود از این ماده استفاده می‌کند. هر چند این احتمال نیز وجود دارد که گوشی وان پلاس 6 با کاورهای چوبی قابل تعویض ارائه شود یا این که تصاویر منتشر شده‌، تنها یکی از کاورهای این محصول را نشان داده باشند.

به نظر می‌رسد که این محصول از دوربین دوگانه اصلی، اسکنر اثر انگشت پشتی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد. جک هدفون وان پلاس 6 در کنار پورت یو اس بی نوع C که وظیفه انتقال اطلاعات و شارژ کردن باتری را بر عهده دارد، نصب شده است.

علاوه بر این، گزارش شده که وان پلاس 6 در مدلی با طراحی تم فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Infinity War) هم عرضه می‌شود تا اکران این فیلم در ماه‌های اخیر را برجسته‌تر جلوه دهد. قسمت سوم از فیلم انتقام جویان یکی از بهترین فیلم های 2018 میلادی است و بر اساس گزارش‌‌های منتشر شده، این تم وان پلاس 6 در هند و انگلیس عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این مدل خاص در سایر کشورها هم عرضه می‌گردد یا خیر.

البته باید به این نکته اشاره کرد که نسخه Infinity War وان پلاس 6 از نظر سخت افزارها و مشخصات داخلی، هیچ فرقی با مدل عادی این محصول ندارد. در واقع ظاهر متفاوت آن احتمالا تنها برای طرفداران شرکت فیلم سازی مارول (Marvel) مهم خواهد بود.

تا به امروز چند تصویر کانسپت و واقعی هم از گوشی وان پلاس 6 در فضای مجازی منتشر شده و از این رو می‌توان تا حدی حدس زد که این محصول چه شکل و شمایلی دارد.

قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 6

وقتی که صحبت از فاکتور قیمت به میان می‌آید، علاقمندان دنیای گوشی سازی و طرفداران برند وان پلاس می‌دانند که گوشی‌های این سازنده با قیمت‌هایی رقابتی و اقتصادی عرضه می‌گردد. این احتمال وجود دارد که وان پلاس 6 مانند گوشی‌های قبلی این سازنده با قیمتی در حدود 500 تا 600 دلار عرضه شود.

شایعه‌های اخیر به این موضوع اشاره دارند که مدل دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی وان پلاس 6 با قیمت 602 دلار و مدل دارای حافظه داخلی 256 گیگابایتی آن با قیمت 697 دلار وارد بازار چین می‌شود.

در یکی از شایعه‌ها هم گفته شده است که وان پلاس 6 با یک رم 8 گیگابایتی و با برچسب قیمت 749 دلاری به بازار ایالات متحده عرضه می‌گردد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، این نسخه از گوشی وان پلاس 6، گران‌ترین گوشی هوشمندی است که تا به امروز توسط این گوشی‌ساز چینی وارد بازار خواهد شد. شایعه دیگری هم بر این امر اشاره دارد که وان پلاس 6 در هند مانند گوشی‌های قبلی این برند، تنها از طریق شرکت آمازون به فروش خواهد رسید.

همان طور که گفته شد وان پلاس 6 در دو مدل عرضه خواهد شد. اگر که این گفته صحت داشته باشد، می‌توان اطمینان داشت که سازنده چینی هر دو محصول را در هر مکانی که گوشی خود را به طور رسمی عرضه می‌کند، ارائه ‌سازد. صرف نظر از ظرفیت حافظه داخلی وان پلاس 6، می‌توان گفت که این گوشی پرچمدار یک رم 8 گیگابایتی و پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 را نیز بر روی خود دارد و به همین دلیل در کنار سایر گوشی‌های پرچمدار سال 2018 قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هوشمند 2018


سازنده مشهور چینی همیشه در استفاده از بهترین پردازنده‌های موجود در ساخت محصولات خود ثابت قدم بوده و به همین دلیل چندان غافلگیر کننده نیست که این کمپانی بخواهد در ساخت گوشی وان پلاس 6 از اسنپدراگون 845 استفاده کند.

تا به حال جزییاتی در مورد تعداد مگاپیکسل‌های سنسور دوربین‌ وان پلاس 6 صحبتی مطرح نشده است. با این حال، می‌توان انتظار داشت که این گوشی پرچم‌دار، حداقل دوربین‌های به کار رفته در گوشی وان پلاس 5 تی را بر روی خود داشته باشد. در واقع اگر بتوان شایعه‌ای را که اخیرا در مورد وان پلاس 6 مطرح شده را باور کرد، باید گفت که این دستگاه از دوربین‌های بسیار قدرتمند و یک نرم افزار دوربین بسیار خوب بهره می‌برد.

طبیعی است که وان پلاس 6 سیستم عامل اندروید 8 اوریو (نسخه 8.1) را بر روی خود داشته باشد. هنوز در مورد اندازه نمایشگر این گوشی پرچمدار صحبتی عنوان نشده، اما با این حال یکی از عکس‌های منتشر شده، آن را همراه با یک نمایشگر 6 اینچی به تصویر کشیده است.

قاب‌ها

قرار است که چند مدل قاب محافظ برای وان پلاس 6 عرضه شود. این قاب‌ها علاوه بر اینکه سبک طراحی جلویی و پشتی وان پلاس 6 را نشان می‌دهد، به این نکته نیز اشاره دارد که پرچمدار جدید وان پلاس از یک اسکنر اثر انگشت پشتی، دوربین دوگانه و نمایشگر شکاف دار بهره می‌برد.

در تصاویر ارائه شده از این کاورها همچنین نشان داده شده است که نوار لغزان هشدار (Alert slider) وان پلاس 6 بر روی دیواره جانبی سمت راست این گوشی هوشمند نصب شده است.

ویژگی‌های وان پلاس 6

ویژگی‌ها

از زمان عرضه گوشی وان پلاس 2، یکی از محبوب‌ترین ویژگی گوشی‌های وان پلاس، نوار لغزان هشدار این محصولات بوده است. این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا به سادگی اعلان‌ها را بین حالت‌های مختلف سیستم عامل اندروید تنظیم کنند. نوار لغزان هشدار یک ویژگی جدید نیست، اما شایعه شده که وان پلاس می‌خواهد یک کاربرد جدید را به این ابزار اضافه کند و کاربران را قادر سازد تا به کمک آن میزان فوکوس دوربین گوشی را نیز تنظیم نمایند.

سازنده مشهور چینی همچنین گفته است که گوشی جدیدش فرامین لمسی ناوبری را هم پشتیبانی می‌کند. قابلیت پشتیبانی فرامین لمسی توسط گوشی‌های اندروید نیز یک پدیده جدید نیست، اما اضافه سازی آن‌ها به یک گوشی وان پلاس یک قدم جدید از طرف سازنده چینی محسوب می‌شود زیرا با انجام این کار این قابلیت به نرم افزار گوشی‌های این برند اضافه می‌شود و دیگر لازم نیست که کاربر برای استفاده از این ابزار از لانچرهای ارائه شده توسط شرکت‌های ثالث استفاده کند.

ویژگی برجسته دیگر گوشی OnePlus 6 پنهان سازی شکاف بالای نمایشگر آن است. یکی از گزارش‌هایی که ماه پیش منتشر شد، بر این امر اشاره داشت که وان پلاس به دلیل این که کاربران به ناچ نمایشگر علاقه‌ای ندارند، شکاف نمایشگر گوشی جدیدش را با یک ماهیت قابل پنهان کردن طراحی کرده است.

البته باید به این امر اشاره کرد که سازنده چینی مجهز بودن نمایشگر وان پلاس 6 به یک شکاف را تایید کرده، اما مطلبی را در مورد قابلیت مخفی سازی این ویژگی منتشر نکرده است.

وان پلاس 6 علاوه بر این، اولین گوشی ضد آب وان پلاس نیز محسوب می‌شود. این سازنده چینی گفته است که پرچمدار وان پلاس 6 از درجه حفاظت IP65 برخوردار خواهد بود.

کلام آخر

بیشتر اطلاعاتی که در این نوشتار ارائه شده، هنوز تایید نشده‌اند. علاوه بر این، امکان دارد که بسیاری از جزییات ارائه شده در مورد وان پلاس 6 تغییر کند. باید به این امر نیز اشاره کرد که بیشتر این اطلاعات بر مبنای شایعه‌های موجود بیان شده‌اند.

در مجموع کاربران علاقمند به برند وان پلاس به دنبال این هستند که بیشترین اطلاعات ممکن را در مورد گوشی جدید این سازنده جمع آوری کنند مخصوصا با توجه به این که سازنده چینی می‌خواهد گوشی جدیدش را در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند. با توجه به شایعه‌ها و اطلاعات موجود می‌توان گفت که گوشی وان پلاس 6 یک گوشی قدرتمند است، اما باید منتظر ماند و دید که این محصول واقعا چه ویژگی‌هایی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر