;
coinex

نشست خبری دیجی کالا و فیدیبو برای رونمایی از فیدیبوک ؛ اولین کتاب خوان الکترونیک فارسی

رونمایی از فیدیبوک امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1397 توسط دیجی کالا در نشستی خبری در شهر کتاب تهران انجام شد. فیدیبوک اولین محصول فیزیکی و اولین کتاب خوان الکترونیک ایرانی است.

به گزارش تکراتو، دیجی کالا امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1397 در نشستی خبری در شهر کتاب تهران از اولین محصول فیزیکی خود و اولین کتاب خوان الکترونیک ایرانی فیدیبوک، رونمایی کرد. این محصول از امروز در وبسایت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به طور رسمی به فروش می رسد.

رونمایی از فیدیبوک ، اولین دستگاه کتاب خوان فارسی و ایرانی

فیدیبوک اولین دستگاه کتاب خوان فارسی و ایرانی به شمار می رود که با پشتیبانی کامل از زبان فارسی به یک پلتفرم عرضه کننده کتاب متصل شده است. با استفاده از این دستگاه می توان کتاب های الکترونیک و فارسی را با حفظ کامل حقوق نشر و نویسنده، مطالعه کرد.

رونمایی از فیدبیو

فناوری ساخت صفحه فیدیبوک جوهر الکترونیک (E-Ink) است که در آن صفحه نمایش بدون استفاده از الکتریسیته به مدت نامحدود نوشته ها و تصاویر ثابت را نشان می دهد. مطالعه با این صفحات الکترونیکی تجربه ای شبیه به کتاب کاغذی را تداعی می کند زیرا در آن تصاویر ثابت هستند و نیازی به تجدید ندارند. همچنین در این تکنولوژی زاویه دید بازتر است و به جای تابش نور از صفحه نمایش، کاربر با نور محیط کتاب می خواند. نوشته ها در فیدیبوک در نور آفتاب محو و کم رنگ نمی شوند و نسبت کنتراست آن تا حد زیادی نزدیک به کاغذهای معمولی است.

فیدیبوک اولین سامانه چند پلتفرمی تولید و توزیع کتاب الکترونیکی و صوتی فارسی است که با توجه به استانداردهای جهانی صنعت نشر و رعایت کامل قانون کپی رایت طراحی و اجرا شده است. در حال حاضر روزانه بیش از 50 هزار نفر در فیدیبو کتاب مطالعه می کنند و بیش از 24 هزار کتاب صوتی و الکترونیک روی پلتفرم فیدیبو در دسترس است.

نحوه تهیه و قیمت فیدبیو

رونمایی از فیدیبوک توسط دیجی کالا صورت گرفت. دیجی کالا به عنوان یکی از پیشگامان حوزه‌ی تولید محتوای دیجیتال، در فیدیبوک به عنوان استارتاپ پیشروی حوزه‌ی نشر، در سه راند سرمایه گذاری کرده و در سال 1397 اقدام به خرید آن نمود. فیدیبوک امروز یکی از زیرمجموعه های گروه دیجی کالا محسوب می شود. راند اول این سرمایه گذاری مربوط به دو سال قبل است که در آن زمان حدود 30 درصد سهام خریداری شده بود. در راند دوم 51 درصد سهام خریداری شده و در راند سوم نیز که اخیرا انجام شده چند درصد سهام دیگر به دیجی کالا تعلق گرفته اما سهام موسس فیدیبو خیلی کاهش پیدا نکرده است.

این دستگاه کتاب خوان هانا اف 1 (Hannah f1) نام دارد، تولید چین است اما کار توسعه نرم افزاری آن توسط فیدیبو انجام شده و از هم اکنون با قیمت 549 هزار تومان در دیجی کالا موجود است. کسانی که قصد خرید داشته باشند یک بن 100 هزار تومانی خرید کتاب از فیدبیو به آنها تعلق می گیرد.

 

مراسم رونمایی از فیدبیو

.

منبع: تکراتو

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر