;
coinex

جایگزین چینی اندروید ؛ هواوی به دنبال توسعه نرم افزاری در جهان

هواوی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گوشی‌سازی در جهان است و به نظر می‌رسد که رویاهای بلندپروازانه‌ای در سر دارد. این شرکت چینی می‌خواهد جایگزین چینی اندروید را معرفی کند.

سازنده چینی هم اکنون در ایالات متحده به دلیل نقض تحریم‌های اخیر ایران تحت بازرسی است و از این رو بعید نیست که نتواند دیگر از سیستم عامل اندروید استفاده کند. این وضعیت باعث شده است که هواوی از آپشن‌های موجود در اختیارش استفاده کرده و تصمیم بگیرد که جایگزین چینی اندروید را بسازد.

جایگزین چینی اندروید از کجا روی کار آمد؟

نگرانی‌های هواوی از آنجایی شروع شد که سازمان تجارت ایالات متحده چند وقت پیش فعالیت‌های شرکت زد تی ای (ZTE)، یک سازنده چینی دیگر را در خاک خود متوقف کرد. علت این متوقف سازی این بود که زد تی ای تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را زیر پا گذاشت. این امر باعث شد که این سازنده در 7 سال آینده نتواند از قطعه سازان ساکن در ایالات متحده قطعه بگیرد. این محدود سازی همچنین ممکن است باعث شود که گوگل دیگر نتواند سیستم عامل اندروید را برای شرکت زد تی ای تایید کند.

خبرگزاری ساوت چاینا مورنینگ پست (South China Morning Post) می‌گوید که هواوی به طور مستقل پروسه طراحی یک سیستم‌عامل جایگزین برای اندروید را شروع کرده است. قرارداد تایید سازی سیستم عامل اندروید گوگل و هواوی هنوز در خطر نیست، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که هواوی می‌خواهد یک جایگزین نرم افزاری داشته باشد تا در صورت بحرانی‌تر شدن تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین از آن استفاده کند.

هواوی هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد سیستم عامل گزارش شده خود منتشر نکرده است. این سازنده در یک بیانیه اعلام کرد که نمی‌خواهد در آینده نزدیک این پلت‌فرم را منتشر کند. با این حال احتمال انتشار این جایگزین نرم افزاری وجود دارد؛ زیرا این کار وابستگی هواوی به گوگل را کاهش می‌دهد.

البته نکته‌ای نیز باید مد نظر قرار گیرد. اندروید به میزان زیادی پیشرفت کرده و به همین دلیل یک سیستم عامل نوپا و جوان نمی‌تواند به سادگی با آن مقابله کند. برای مثال، پلتفرم تایزن (Tizen) سامسونگ را در نظر بگیرید؛ این سیستم چند سال است که در بازار فعالیت می‌کند، اما هنوز از نظر پشتیبانی و عملکرد فاصله بسیار زیادی با سیستم عامل اندروید گوگل دارد.

به همین دلیل حتی اگر هواوی سیستم عامل خود را هم بسازد، وضعیت چندان خوبی در رقابت با گوگل نخواهد داشت؛ هرچند چین به تنهایی چیزی در حدود 1.5 میلیارد از جمعیت کره زمین را در اختیار دارد!

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

ویژگی جدید اندروید P ؛ به یادسپاری صدای دستگاه های بلوتوثی

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر