;
coinex

حمایت از کسب و کارهای نوین فضایی با امضای تفاهم نامه 4 جانبه

امروز رئیس سازمان فضایی ایران از امضای تفاهم نامه ۴ جانبه برای حمایت از کسب و کارهای نوین فضایی در کشور خبر داد.

به گزارش تکراتو، تفاهم نامه حمایت از کسب و کارهای نوین فضایی میان سازمان فضایی ایران با وزارت علوم، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شده است.

مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که فناوری های نوین به ویژه فناوری فضایی در افزایش بهره وری، ارتقاء کیفیت خدمات و خلق ارزش افزوده نقش به سزایی دارند و موجب توسعه خدمات و بهبود اقتصاد و معیشت فعالان حوزه های بهره بردار از فناوری فضایی شده اند.

حمایت از کسب و کارهای نوین فضایی

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه صحبت هایش در مورد حمایت از کسب و کارهای نوین فضایی ، اعلام کرد که با توجه به همین تاثیرگذاری مثبت داده‌های ماهواره‌ای در ارائه انواع خدمات، رشد فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها و کسب و کارهای متنوعی در کشورهای پیشرفته شکل گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد که در کشور ما هم به دلیل وجود آرشیوی غنی از داده‌های ماهواره‌ای و نیروی انسانی متخصص، خلاق و نوآور، ظرفیت مناسب برای ایجاد کسب و کارهای نوین فضاپایه فراهم است. وی همچنین جهت‌گیری دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و ظهور ایده‌های خلاقانه در کسب و کارهای نوین را دلیلی محکم برای حمایت، توسعه و ایجاد کسب وکارهای نوین فضاپایه در کشور دانست.

براری اعلام کرد که اولین گام اجرایی برداشته شده و اولین تفاهم‌نامه چهارجانبه برای حمایت از کسب و کارهای نوین فضایی در کشور برداشته شده است.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر