;
coinex

اندروید پی از نظارت نرم افزارهای گوشی بر فعالیت‌های شبکه‌ای شما جلوگیری می‌کند!

پلتفرم اندروید به روانی پلتفرم iOS نیست اما محدودیت کمتر و وسعت بیشتری دارد. نسخه جدید این پلتفرم، اندروید پی نام دارد و در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل IO 2018 معرفی می‌شود.

جزئیاتی که اخیرا توسط جامعه توسعه نرم افزاری XDA Developers در مورد پروژه منبع باز اندروید منتشر شده، به این امر اشاره دارد که نسخه جدید سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید پی (Android P) از نظارت کردن نرم افزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های واسط بر روی فعالیت‌های شبکه‌ای کاربر جلوگیری می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط این منبع، به واسطه بروزرسانی جدید حتی زمانی که برنامه‌های ثالث به طور مخفی هم فعال هستند نمی‌توانند بر فعالیت‌های اینترنتی و اجتماعی شما نظارت داشته باشند. راه حل رفع مشکل نظارت برنامه‌های ثالث بر دیتای یک دستگاه اولین قدمی محسوب می‌شود که گوگل برای مد نظر قرار دادن عیب چند ساله موجود در سیستم عاملش بر می‌دارد.

ملزومات هدف اصلی کنونی گوگل شدیدتر از آن هستند که در گذشته بوده‌اند، و این توانایی را نیز دارند که مزایای پتانسیلی ویژگی محدود کننده بروزرسانی اندروید پی را تا سال 2020 میلادی مختل کنند. در حال حاضر نرم افزارسازان می‌توانند برای آن کیت توسعه نرم افزاری (SDK) برنامه بسازند که یک سال قدیمی‌تر از جدیدترین بروزرسانی اصلی یک سیستم عامل است. از این رو حتی با وجود این که آپدیت سیستم عامل اندروید 8 اوریو در ماه اوت سال 2017 (10 مرداد تا 9 شهریور 96) به صورت پایدار منتشر شد، نرم افزارهایی که هنوز هم برای سیستم عامل اندروید 7 نوقا ساخته می‌شوند، می‌توانند در گوگل پلی استور قرار گیرند. به دلیل اقداماتی که هم اکنون در حال صورت گرفتن هستند، محدودیت‌های جدید تنها زمانی که بروزرسانی سیستم عامل اندروید کیو (Android Q) در سال 2020 منتشر شدند و نرم افزارسازان مجبور شدند که برای بروزرسانی اندروید پی و شرایط آن برنامه بسازند، برای همه نرم افزارها اعمال می‌شوند.

این محدودیت‌ها در عمل بخشی از کرنل اس ای لینوکس (SELinux) را نیز که به قفل سازی شبکه بندی مربوط می‌شود، تحت تاثیر قرار می‌دهد تا از این طریق نرم افزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های واسط نتوانند فعالیت دیتای یک دستگاه را به طور پیش زمینه‌ای تجزیه و تحلیل کنند. انتظار می‌رود که گوگل تا چند ساعت آینده در هنگام انجام سخنرانی خود در کنفرانس سالانه Google I/O برنامه نویسان، نسخه بروزرسانی اندروید پی مخصوص برنامه نویسان را منتشر کند. این بروزرسانی جدید قبل از این که به عنوان یک بروزرسانی پایدار در سه ماهه سوم سال میلادی جاری (ژوئیه تا سپتامبر) منتشر شود و همچنین قبل از معرفی سری گوشی‌های پرچمدار پیکسل 3 (Pixel 3)، باز هم برای چند بار در قالب نسخه‌های آزمایشی ساخته می‌شود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر