;
coinex

چین برای عدم وابستگی به آمریکا به فکر تولید چیپست های پیشرفته است

تولید چیپست های پیشرفته از جمله اقداماتی است که دولت پکن برای عدم وابستگی به آمریکا در زمینه فناوری در فکر تولید آن است و آن را در اولویت قرار داده است.

به گزارش تکراتو، چین قرار است در زمینه‌ی تولید چیپست های پیشرفته مبلغ کلانی را سرمایه گذاری کند. چین در زمینه فناوری های پیشرفته وابستگی شدیدی به کشورهای دیگر دارد و تقریبا حدود ۹۰ درصد از چیپ های مورد نیاز خود را از خارج وارد می کند.


بیشتر بخوانید: تحریم های آمریکا علیه شرکت زد تی ای اعتراض چین را به دنبال داشت


تولید چیپست های پیشرفته به منظور عدم وابستگی به سایر کشورها

دولت چین با هدف کاهش این میزان قصد دارد ۴۷ میلیارد دلار را به گسترش استارتاپ های تحقیق و توسعه چیپ های پیشرفته و نیمه هادی اختصاص دهد. لازم به ذکر است که در ماه های اخیر شایعات بسیاری پیرامون این مبلغ هنگفت به گوش رسیده است.


بیشتر بخوانید: درخواست کمپانی ZTE برای تعلیق تحریم های آمریکا علیه آنها


چند هفته قبل اعلام شد که مبلغی که قرار است سرمایه گذاری شود، ۱۹ میلیارد دلار است و در ادامه مشخص شد که این مبلغ ۳۱.۵ دلار است. تحریم های آمریکا علیه ZTE در این مورد بی اثر نبوده است. این مسئله باعث شد تا مسئولان به فکر افزایش چشمگیر میزان سرمایه گذاری خود باشند.

دولت چین به منظور رقابت با غول های صنعتی از قبیل آمریکا، ژاپن و اروپا، توسعه چیپ های پیشرفته را به عنوان بخشی از برنامه Made in China 2025 در دستور کار خود قرار داده که بر اساس آن تا هفت سال دیگر کمپانی های داخلی باید حداقل ۴۰ درصد از نیاز صنایع این کشور به نیمه هادی ها را تامین کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techcrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر