;
coinex

داستان های گرانی خودرو همچنان ادامه دارد؛ وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا در مجلس

گرانی خودرو و افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو باعث شد تا مدیران این شرکت ها و وزیر صنعت به کمیسیون صنعت مجلس احضار شوند.

به گزارش تکراتو، علاوه بر اینکه قیمت کارخانه‌ای تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش یافته، قیمت بازار این محصولات نیز دچار افزایش شده است. قیمت برخی از خودروها از کارخانه تا بازار از مرز 9 میلیون گذشته است.

گرانی خودرو و مشکلات این بازار

افزایش قیمت خودروها باعث شده تا بازار دلالی خودروها رونق یابد و هرکس درصدد به دست آوردن سود بیشتر در معاملات خود باشد. این موضوع باعث شد تا کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود پیدا کند و در صدد بررسی برآید.


بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد؛ افزایش قیمت و نگرانی خریداران


بررسی دلایل گرانی خودرو

قرار است کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و مدیران دو شرکت خودروساز جلسه تشکیل دهند و دلایل افزایش قیمت‌ها را بررسی کنند. به گفته نمایندگان کمیسیون صنایع، یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو موضوع از همدیگر تفکیک یابند.

به گفته برخی از نمایندگان، خودروسازها در بعضی شرایط از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند اما در زمان گرانی ارز قطعات وارداتی را بهانه کرده و قیمت ها را افزایش می دهند. به گفته آنها این مسئله باید مشخص شود.

در جلسه سه شنبه این هفته نمایندگان کمیسیون صنایع درصدد شفاف سازی افزایش قیمت ها خواهند بود و به همین منظور از دو مدیرعامل شرکت ایران خودرو و سایپا به همراه وزیر صنعت دعوت شده تا به صورت جدی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر