;
coinex

ایلان ماسک بزرگ ترین باتری دنیا را در ۱۰۰ روز ساخت

ایلان ماسک در راستای اجرای پروژه‌های بلند پروازانه‌ی خود، بزرگ ترین باتری دنیا را در کشور استرالیا با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات ساخت.

به گزارش تکراتو، ایلان ماسک توانست تا یکی دیگر از قول‌های خود را عملی کند. وی قدم بزرگ دیگری در زمینه‌ی انرژی برداشت و توانست در عرض ۱۰۰ روز بزرگ‌ترین باتری دنیا را بسازد. وی پیش از این اعلام کرده بود که در صورتی که موفق به ساخت این باتری نشود هزینه‌ی آن را پرداخت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: تسلا بزرگ‌ترین سیستم ذخیره‌سازی باتری لیتیوم یونی جهان را در استرالیا می‌سازد


ساخت بزرگ ترین باتری دنیا در ۱۰۰ روز

تسلا نصب و ساخت بزرگ ترین باتری دنیا در ۱۰۰ روز را در جنوب استرالیا تمام کرد. این باتری یک سیستم ذخیره‌‌سازی انرژی الکتریکی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات است. آزمایش این باتری قرار است در عرض چند روز آینده، قبل از اول دسامبر که آغاز به کار رسمی این باتری است، انجام شود، تا متخصصان بتوانند از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنند. هدف از آزمایش بزرگ ترین باتری دنیا حصول اطمینان از عملکرد بهینه‌ی باتری و رفع نیاز اپراتور بازار انرژی استرالیا (AEMO) و دولت فدرال مستقر در جنوب استرالیا است.

بزرگترین باتری دنیا

قرار است هفته‌ی آینده نمایندگانی از تسلا، شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر فرانسوی نئوئن و پروژه‌های نیروی شرکت مهندسی آدلاید، به استرالیا روند تا رسما این باتری را راه‌اندازی کنند.

داستان ساخت بزرگ ترین باتری دنیا

داستان ساخت بزرگ ترین باتری دنیا از زمان معرفی نسل جدید Powerwall 2 در کشور استرالیا و یک توییت در مارس شروع شد. سخنگوی تسلا در زمان معرفی پاوروال ۲ در کشور استرالیا اعلام کرد که این کمپانی قادر است سیستم ذخیره‌ی انرژی با ظرفیت بالایی تولید کند که می‌تواند از ایجاد خاموشی و قطعی‌های بلند‌مدت برق در مواقع اضطراری جلوگیری کند. ماسک نیز با انتشار توییتی مدعی شد در صورتی که ساخت این سیستم ذخیره انرژی تا ۱۰۰ روز به پایان نرسد، هزینه‌ی آن را که بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است، پرداخت خواهد کرد.

در مارس ۲۰۱۷، دولت فدرال برنامه‌ای برای اختصاص بودجه‌ای ۱۱۴ میلیون دلاری به حمایت از پروژه‌های انرژی تجدید‌پذیر، ارائه داد. تسلا از بین بیش از ۹۰ شرکت متقاضی انتخاب شد تا کل سیستم ذخیره‌ی انرژی مزرعه‌ی بادی هورنسدل نئوئن را بسازد.

البته ضرب‌الاجل ۱۰۰ روزه از ۲۹ سپتامبر شروع شد ولی تا آن زمان نیمی از پرژه اجرا شده بود. این ایالت بیش‌تر انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر به‌ دست می‌آورد، ولی جنوب استرالیا پس از خاموشی سپتامبر ۲۰۱۶ که باعث شد برق شهروندان قطع گردد، نیاز شدیدی به یک راه حل مؤثر در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید‌پذیر داشت.

.

منبع: mashable

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر