;
coinex

شکایت از شیائومی به دلیل نقض پتنت ؛ بحرانی در آستانه عرضه اولیه سهام

نقض پتنت تاکنون پای بسیاری از شرکت های فناوری را به دادگاه باز کرده است. شکایت از شیائومی نیز به دلیل نقض پتنت اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، شیائومی در آستانه عرضه اولیه سهام خود با بحرانی جدی روبه رو شده است. شرکت کولپَد از این کمپانی به دلیل نقض تعدادی پتنت شکایت کرده و تقاضای جمع آوری 8 گوشی شیائومی از بازار و جبران خسارت مالی ارائه نموده است.


بیشتر بخوانید: گوشی شیائومی می ۷ به زودی وارد بازار می‌شود


شکایت از شیائومی به دلیل نقض پتنت

شرکت سازنده گوشی های هوشمند کولپد اعلام کرده که یکی از شرکت های تابعه آن به نام Yulong Computer Telecommunication Scientific  از 3 شرکت تابعه شیائومی به نام های شیائومی تلکام تکنولوژی، شیائومی تکنولوژی و شیائومی فکتوری به علت استفاده از پتنت ها بدون کسب اجازه شکایت کرده است.

شکایت از شیائومی در دادگاه استان جیانگسو چین ثبت شده و براساس آن درخواست توقف تولید و فروش برخی از گوشی های هوشمند شیائومی از جمله می میکس، ردمی نوت 4 اکس، می مکس 2، می 6، می نوت 3، ردمی نوت 5، ردمی نوت 5 پلاس ، می 5 اکس و می میکس 2 ارائه شده است. کمپانی زیرمجموعه کولپد که شکایت را مطرح کرده، پیش از این نیز در ماه ژانویه (دی تا بهمن سال 96) شکایت مشابهی را علیه شیائومی طرح کرده بود.

کولپد ادعا کرده که کمپانی شیائومی پتنت های مرتبط با طراحی سیم کارت های چندگانه و نیز برخی تکنولوژی های مربوط با رابط کاربری را نقض و اعلام کرده که یکی از پتنت ها به روشی برای رابط ضبط تماس سیستم ترمینال ارتباطی موبایل چندگانه اشاره دارد. موارد دیگر نیز به مدیریت آیکون های اپ ها و رابط کاربری سیستمی و اعلان ها مربوط است.

در صورتی که شیائومی متهم شود، باید گوشی های هوشمند اعلام شده را از بازار جمع کند و در عین حال حقوق قانونی مشخص شده را نیز به کولپد پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnbc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر