;
coinex

افتتاح اولین بانک بدون کارمند جهان در چین؛ استفاده از ربات در اداره بانک

اولین بانک بدون کارمند در چین افتتاح شد. کارمندان رباتیک چینی، قابلیت هایی نظیر چت با مشتریان و بررسی حساب های بانکی را دارند.

به گزارش تکراتو، بانک سازندگی چین (CCB) که یکی از بزرگترین موسسات مالی این کشور است، جدیدا شعبه ای در شانگهای افتتاح کرده که توسط ربات اداره می شود. این ربات ها مجهز به فناوری های شناسایی چهره، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی هستند.

بررسی ویژگی های بانک بدون کارمند چین

این بانک ۱۶۵ متر مربع است و در منطقه هانگپو واقع شده و دارای چندین ماشین پرداخت هوشمند به نام اژدهای کوچک است. این ربات ها سرویس های مختلفی از جمله افتتاح حساب، انتقال پول، تبدیل ارز، سرمایه گذاری روی طلا و ابزارهای مدیریت دارایی را ارائه می کنند.

اژدهای کوچک توانایی انجام ۹۰ درصد از خدمات پولی و غیرپولی بانکی را دارد. همچنین برای مشتریان ویژه هم، اتاق مخصوصی برای ارتباط ویدیویی با بخش مدیریت در نظر گرفته شده است.

ویژگی ربات های استفاده شده در بانک بدون کارمند چین

مشتریان وقتی وارد این بانک می شوند با ربات های خوش رویی مواجه شده که می توانند سوالات مشتریان را به لطف فناوری شناسایی صدا تشخیص دهند. کاربران برای اولین استفاده از این ربات ها باید کارت شناسایی خود را اسکن کنند. البته در دفعات بعدی، تنها اسکن چهره کافی است.

در صورتی که یکی از ربات ها نتواند دستورات مورد نظر مشتریان را انجام دهد امکان استفاده از ربات قدرتمند تری در لابی بانک وجود دارد. خدمات متنوع این بانک روی پلتفرم های موبایلی آنقدر قدرتمند است که برخی مشتریان مدعی شده اند اپ موبایل برای آنها کافی است و نیازی به حضور در بانک ندارند.

.

منبع: theguardian

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر