coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی صحت دارد؟

احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی موضوع جدیدی است که ذهن خریداران را به خود مشغول کرده است. اما آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟

به گزارش تکراتو، دبیر انجمن خودروسازان، در مورد احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی اعلام کرد که نگهداری خودروها در پارکینگ و عدم عرضه آنها به بازار، باعث می شود تا هزینه ای گزاف به خودروسازان تحمیل گردد. بنابراین به گفته وی، احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی درست نیست.

احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی

احمد نعمت بخش اشاره کرد که خودرو یک محصول سرمایه ای است و عدم عرضه آن به بازار باعث توقف گردش مالی و کاهش نقدینگی در مجموعه خواهد شد. به گفته وی مواردی چون عدم فروش خودرو، تبعات منفی زیادی برای خودروسازان خواهد داشت، زیرا خودروساز جهت اداره امور مجموعه خود نیاز شدیدی به منابع مالی و جریان نقدینگی دارند. پس احتکار و دپوی خودروهای تولیدی مغایر با اهداف اقتصادی یک بنگاه صنعتی و تولیدی خواهد بود.

آیا تاخیر در تحویل خودرو توسط خودروساز، منجر به ارائه سود به مشتری خواهد شد؟

نعمت بخش اعلام نمود که احتکار خودرو توسط خودروسازان می تواند به معنای تاخیر در تحویل خودرو باشد که این امر صحیح نیست، زیرا خودروساز در صورت تاخیر در تحویل، مطابق قرارداد ملزم به پرداخت سود تاخیر تا سقف ۱۲ درصد بیش از حداقل سود بانکی به صورت روزشمار به مشتری خواهد بود.

بنابراین اگر خودروساز بخواهد از روی عمد خودروها را در پارکینگ نگهداری کند و به مشتری سود تاخیر در تحویل پرداخت کند، اصلا منطقی نخواهد بود. نعمت بخش ادامه داد که خودروسازان ظرفیت محدودی برای نگهداری محصولات خود دارند و نگهداری تیراژ بالای خودروها نیازمند پارکینگ های بسیار وسیع و بزرگ است. البته نگهداری خودرو در پارکینگ نیز، استهلاک بالای خودرو را به همراه دارد که این امر غیرمعقول است.

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر