;
coinex

روشن کردن تصاویر با استفاده از سیستمی مبتنی بر یادگیری ماشین

روشن کردن تصاویر با استفاده از سیستمی مبتنی بر یادگیری ماشین امکان پذیر شد. می‌تواند بدون ایجاد نویز به تصاویر تاریک روشنایی بخشید.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه اوربانای ایالت ایلینوی با همکاری شرکت اینتل توانسته اند شبکه‌ی عصبی عمیقی را توسعه دهند که بدون اضافه کردن نویز، تصاویر بسیار تاریک را روشن نماید. در این شبکه از ۵۰۹۴ جفت عکس در فضای بسیار تاریک استفاده شده، یکی با نوردهی کوتاه و دیگری با نوردهی طولانی، تا سیستمی که تصاویر را با کیفیتی بسیار بالاتر از گزینه‌های پردازش فعلی روشن می کند، در دسترس قرار گیرد.

روشن کردن تصاویر با هوش مصنوعی

اخیرا مقاله ای در این مورد منشر شده و جزئیات مروبط به فرایند روشن کردن تصاویر با استفاده از سیستمی مبتنی بر یادگیری ماشین در آن مطرح شده است. در این مقاله محدودیت‌ سیستم‌های حذف نویز و تکنیک‌های ارتقاء تصویر که هم اکنون موجود هستند و شرایط نوری بسیار ضعیف دارند نیز بررسی شده است.

در روش های قدیمی پردازش تصاویر تاریک، درجه‌ی بالایی از نویز ایجاد می شود ولی در روش یادگیری ماشین چنین چیزی مشاهده نمی شود. این تیم تحقیقاتی برای روشن کردن تصاویر با استفاده از یادگیری ماشین از تصاویر ثبت‌شده توسط فوجی‌فیلم X-T2 و سونی a7S II استفاده کرده اند و به علاوه این سیستم را با استفاده از عکس‌های دو گوشی آیفون ۱۰ و گوگل پیکسل ۲ نیز تعلیم داده اند.

این تلاش یکی از جدیدین نمونه‌های استفاده از هوش مصنوعی برای اصلاح خودکار تصاویر است که انجام تغییرات لازم در عکس را پس از عکاسی برای عکاسان آسان می کند.

.

منبع: dpreview

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر