;
coinex

حشره رباتیک RoboFly ؛ پرواز با استفاده از پرتوهای لیزر

محققان یک حشره رباتیک به نام RoboFly ساخته اند که متفاوت از سایر حشرات رباتیک موجود است. این حشره رباتیک برای پرواز از پرتوهای لیزر استفاده می کند.

به گزارش تکراتو، یکی از مشکلاتی که بیشتر حشره های رباتیک کنونی با آن مواجه هستند، وجود یک منبع نیرو است که باید در آنها تعبیه شود. این موضوع باعث می شود تا این حشره های رباتیک سنگین شوند و توانایی بلند شدن از زمین نداشته باشند.

ساخت حشره رباتیک RoboFly

حشره رباتیکRoboFly  که توسط محققان دانشگاه واشنگتن توسعه داده شده، توسط لیزر قادر به پرواز است و مشکل حشرات رباتیک موجود را ندارد. در ساخت این حشره رباتیک ، برای انتقال نیرو از پرتو لیزر استفاده می شود و نیازی به استفاده از منبع تغذیه جداگانه ای نیست.

ساویر فولر یکی از محققان این پروژه اعلام کرده که ایده ربات های پرنده بیسیم در اندازه حشرات شبیه به فیلم های علمی تخیلی به نظر می رسد، اما این ربات جدیدی که ساخته شده نمونه ای بیسیم در سایز کوچک است.

حشره رباتیک RoboFly از یک پرتو لیزر نامرئی نیرو می گیرد که به یک سلول فوتوولتائیک روی ربات ارسال می شود. به این ترتیب انرژی نور به انرژی الکتریکی تبدیل می گردد. البته این میزان انرژی در حدی نیست که حشره بتواند بال ها را حرکت دهد ولی محققان تصمیم دارند از یک برد مدار ویژه استفاده کنند تا ولتاژ 7 ولت دریافت شده به 240 ولت تبدیل شود.

به واسطه‌ی این بخش، ربات می تواند مشابه با یک پرنده واقعی که می داند چه زمانی باید عظلات خود را برای بال زدن حرکت دهد، عمل نماید. حشره رباتیک RoboFly فعلا نمی تواند به خوبی پرواز کند، اما پرواز کامل حشرات رباتیک نزدیک است.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر