;
coinex

تلاش IBM برای کنترل چراغ‌ های راهنمایی با هوش مصنوعی

شرکت آی‌بی‌ام قصد دارد تا به کنترل چراغ‌ های راهنمایی با هوش مصنوعی بپردازد. این کمپانی اختراع جدید خود در این زمینه را ثبت کرده است.

به گزارش تکراتو، کمپانی IBM قصد دارد تا برای مدیریت ترافیک، سامانه هوشمندی را توسعه دهد که مبتنی بر دوربین باشد. یک کامپیوتر وضعیت ترافیک را در نظر می گیرد و با توجه به وضعیت راه‌های مختلف منتهی به چهارراه، بهترین الگو برای وضعیت چراغ‌های راهنمایی را تعیین می‌کند.

کنترل چراغ‌ های راهنمایی با هوش مصنوعی

ممکن است پیش آمده باشد که مدت زیادی را پشت چراغ قرمز توقف کرده باشید درحالی که هیچ خودرویی هم وجود ندارد! استیو هابسون یکی از مخترعین ارشد آی‌بی‌ام در پاسخ به این سوال که چرا یک سامانه غیرهوشمند برای این کار ساخته نشده اعلام کرد که اکثر افرادی که از خیابان‌های کنترل‌شده با استفاده از سیگنال‌های از راه دور عبور می‌کنند رانندگان، پیاده‌ها، دوچرخه سواران، و یا هر چیز دیگری، موافقند که یک انسان ناظر به وضعیت ترافیک می‌تواند این کار را بهتر انجام دهد.

یعنی یک انسان می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را از محیط بگیرد و براساس پارامترهای مختلف در مورد وضعیت چراغ‌ها و زمان‌بندی آن‌ها تصمیم گیری ‌کند. در یک چهارراه:

  • یک گروه از کودکان زیر باران هستند و در طرفی از خیابان منتظرند تا چراغ سبز شود و از خیابان عبور کنند.
  • در یک سمت خیابان تعداد زیادی خودرو وجود دارد در حالی که بخش‌های دیگر خلوت است.
  • یک عابر پیاده به کندی از خیابان عبور می کند و مسن است.
  • در قسمتی دیگر از چهارراه مشکلات باعث ایجاد ترافیک شده است.
  • یک خودرو پشت چراغ قرمز مانده در حالی که هیچ خودرو دیگری وجود ندارد

همه اینها مشکلاتی است که می تواند در یک چهارراه وجود داشته باشد. در لحظه‌ی نخست توسعه پروتکل برای چنین محیط پیچیده‌ای بسیار دشوار است، به خصوص زمانی که قصد مدیریت هر تقاطع را با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، داشت. البته درک این اطلاعات برای انسان آسان است.

تاکنون طرح هایی مختلف در مورد مدیریت چراغ های راهنمایی ارائه شده تا به این وسیله اندکی از ترافیک کاسته شود ولی به نظر می رسد که یک رایانه هرگز نتواند ترافیک سنگین را هدایت کند.

.

منبع: thenextweb

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر