;
coinex

رونمایی گوگل و ال جی از نمایشگری با رزولوشن نصف چشم انسان

گوگل و ال جی از نمونه اولیه‌ی یک نمایشگر جدید رونمایی کردند. نمایشگری با رزولوشن نصف چشم انسان برای هدست های واقعیت مجازی رونمایی شد.

به گزارش تکراتو، گوگل و ال جی توانسته اند از نمایشگری با ویژگی های متفاوت رونمایی کنند. این نمایشگر رزولوشنی نصف چشم انسان دارد و برای هدست های واقعیت مجازی رونمایی شده که دو برابر هدست Vive Pro  کیفیت دارند.

رونمایی از نمایشگری با رزولوشن نصف چشم انسان

این نمایشگر جدید ۴.۳ اینچی، رزولوشنی برابر با ۴۸۰۰ در ۳۸۴۰ پیکسل دارد که به معنای ۱۴۴۳ پیکسل در هر اینچ است و در کنار نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی تجربه ای فوق العاده را برای کاربر به ارمغان می آورد. این دو کمپانی از دستاورد تازه‌ی خود با عنوان نمایشگر هدست با بیشترین رزولوشن در دنیا نام می برند.

مدل پیشرفته تر Vive Pro هم از صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می برد، به عبارت دیگر تراکم پیکسلی ۶۶۱ ppi آن به گرد پای پنل جدید نمی رسد.

البته این نمایشگر تا رسیدن به چشم انسان فاصله بسیاری دارد زیرا رزولوشن دید یک فرد معمولی برابر با ۹۶۰۰ در ۹۰۰۰ یا ۲۱۸۳ پیکسل در هر اینچ است. دستیابی به این نوع فناوری ساده نیست اما گوگل و ال جی در حال تلاش برای توسعه نمایشگری هستند که امکان تشخیص واقعیت از تصویر را ناممکن بسازد.

البته شرکت های دیگر نیز در این زمینه در حال فعالیت هایی هستند. به عنوان مثال، اخیرا هلدینگ ژاپن دیسپلی (JDI) متشکل از بخش نمایشگرهای سونی، توشیبا و هیتاچی، از برنامه های خود برای توسعه پنل های ال سی دی ۳.۲۵ اینچی با تراکم شگفت انگیز ۱۰۰۱ پیکسل در اینچ خبر داده که کیفیت نمایشگر هدست های واقعیت افزوده را از اساس متحول خواهد نمود.

لازم به ذکر است که زمان عرضه این محصول مشخص نیست.

.

منبع: androidauthority

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر